Tavallinen tytönnimi Eemelin siskolle?
Kaikki hakee aina erikoista ja harvinaista. Meillä haetaan suomalaista perusnimeä. Vaatimuksena:
- mieluiten pehmeitä vokaaleja (ei r)
- ei voimakkaasti kristillinen (esim. maria)
- mieluummin vanhahtava kuin uusi
- ei missään nimessä keksitty tai itse sovellettu! kaukaisimpienkin sukulaismummoje pitää nmen perusteella tietää onko kyseessä lapsi vai koira, tyttö vai poika...
Niin ja veljen nimi on Eemeli. Iidaa on oikeasti harkittu, mutta se taitaa olla vähän liian vaahteramäkikopiota... Olisi vaan suvussa myös Iida, kuten Eemelikin oli.
Kommentit (25)
Vaikkakin ekana tuli mieleen Emilia,mutta meneekö liian samanlaiseksi Eemelin kanssa?
Minusta ihania suomalaisia ja perinteisiä nimiä ovat myös Kaisa,Lotta ja Elina.
On samalla tavalla vanhahtava ja kaunis konstailematon nimi. Lyhenee kavereiden kesken Eveksi, mikä on varmaan ihan tyylikästä teinitytölle.
Anna
Aada
Lotta
Eeva
Ella
Aamu
Liina
tuli monta uutta pohdittavaa, mm. elina, alina, lotta. tosin hirveän monet ehdotuksista löytyy jo suvusta tai tutustuista, kaikki kivat on varattu. esim. emilia, anni, emma...
Saara?
Tässä on kyllä "r", mutta muuten täyttää vaatimukset ja on kiva.
Molemmat "kirjallisuudesta tuttuja" joten molemmille löytyis myös nimikkotarinat :D
Mutta muutenkin ne minusta sopis yhteen ja sisarusten nimiksi,L-kiva yhdistävä kirjain ja ei kuitenkaan liian samanlaiset ja jos joskus tulis kolmas lapsi niin sillekkin ois varmasti helppo löytää samantyylinen nimi,mut ei tarvis "orjailla" kuin esim jos Eemelin sisko ois Emmi tmv
Ei ois niin yleinenkään. Kaunis nimi ja sopis Eemelin siskolle, olematta kuitenkaan liian samanlainen.
on minunkin ehdotus! Ehdottomasti kaunein ja perus suomalainen nimi. Niin ja Liina oli Eemelissä piika. ; )
Tuttujen Eemeli-perheissä on
Eemeli ja Ella
Eemeli ja Iida (kolmaskin lapsi heillä on)
Eemeli ja Venla
Eemeli ja Milja
Kivoja perusnimiä, ja kummallekin löytyy oma kirjasarja.
Eemeli ja Senni, oihh, ihanaa!
Älkää mitääb Lottaa ainakaan antako. Tosi suosittu ja lälly.
tuli monta uutta pohdittavaa, mm. elina, alina, lotta. tosin hirveän monet ehdotuksista löytyy jo suvusta tai tutustuista, kaikki kivat on varattu. esim. emilia, anni, emma...
Mun mielestä Aliisa ois aivan ihana nimi ja sopis hyvin Eemelin kaveriks!
Meillä on Eemelin kaverina Emilia, mutta pitkään harkittiin myös Aliisaa.
Sopivat jotenkin foneettisesti yhteen. Ja ihan käytännönläheinen asia on se, että hyvin useinhan huutelet heidän molempien peräänsä. Kannattaa makustella ääneen täällä esitettyjä ehdotuksia, sillä aika monessa menee kieli solmuun. Mulla on kaksi lasta ja nimet on lyhyet, mutta silti kutsun hyvin usein poikaa tytön nimellä ja päinvastoin. Keep it simple!
eemeli ja emma
Vaikka emma onkin ns. trendinimi, se täyttää nuo kriteerit ja on kilpailukykyinen eemelin rinnalla :o)
T: "Täräkän" emma-tytön äiti