Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallinen tytönnimi Eemelin siskolle?

Vierailija
10.07.2009 |

Kaikki hakee aina erikoista ja harvinaista. Meillä haetaan suomalaista perusnimeä. Vaatimuksena:

- mieluiten pehmeitä vokaaleja (ei r)

- ei voimakkaasti kristillinen (esim. maria)

- mieluummin vanhahtava kuin uusi

- ei missään nimessä keksitty tai itse sovellettu! kaukaisimpienkin sukulaismummoje pitää nmen perusteella tietää onko kyseessä lapsi vai koira, tyttö vai poika...



Niin ja veljen nimi on Eemeli. Iidaa on oikeasti harkittu, mutta se taitaa olla vähän liian vaahteramäkikopiota... Olisi vaan suvussa myös Iida, kuten Eemelikin oli.



Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eemeli ja emma



Vaikka emma onkin ns. trendinimi, se täyttää nuo kriteerit ja on kilpailukykyinen eemelin rinnalla :o)



T: "Täräkän" emma-tytön äiti

Vierailija
2/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin ekana tuli mieleen Emilia,mutta meneekö liian samanlaiseksi Eemelin kanssa?



Minusta ihania suomalaisia ja perinteisiä nimiä ovat myös Kaisa,Lotta ja Elina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samalla tavalla vanhahtava ja kaunis konstailematon nimi. Lyhenee kavereiden kesken Eveksi, mikä on varmaan ihan tyylikästä teinitytölle.

Vierailija
4/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elina

Vierailija
5/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna

Aada

Lotta

Eeva

Ella

Aamu

Liina

Vierailija
6/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli monta uutta pohdittavaa, mm. elina, alina, lotta. tosin hirveän monet ehdotuksista löytyy jo suvusta tai tutustuista, kaikki kivat on varattu. esim. emilia, anni, emma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara?



Tässä on kyllä "r", mutta muuten täyttää vaatimukset ja on kiva.

Vierailija
8/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iina on ihana nimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat "kirjallisuudesta tuttuja" joten molemmille löytyis myös nimikkotarinat :D



Mutta muutenkin ne minusta sopis yhteen ja sisarusten nimiksi,L-kiva yhdistävä kirjain ja ei kuitenkaan liian samanlaiset ja jos joskus tulis kolmas lapsi niin sillekkin ois varmasti helppo löytää samantyylinen nimi,mut ei tarvis "orjailla" kuin esim jos Eemelin sisko ois Emmi tmv

Vierailija
10/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois niin yleinenkään. Kaunis nimi ja sopis Eemelin siskolle, olematta kuitenkaan liian samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 perusteli hyvin

Vierailija
12/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minunkin ehdotus! Ehdottomasti kaunein ja perus suomalainen nimi. Niin ja Liina oli Eemelissä piika. ; )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen Eemeli-perheissä on



Eemeli ja Ella

Eemeli ja Iida (kolmaskin lapsi heillä on)

Eemeli ja Venla

Eemeli ja Milja

Vierailija
14/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja perusnimiä, ja kummallekin löytyy oma kirjasarja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviira

Anniina

Annukka

Vierailija
16/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli ja Senni, oihh, ihanaa!

Älkää mitääb Lottaa ainakaan antako. Tosi suosittu ja lälly.

Vierailija
17/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli monta uutta pohdittavaa, mm. elina, alina, lotta. tosin hirveän monet ehdotuksista löytyy jo suvusta tai tutustuista, kaikki kivat on varattu. esim. emilia, anni, emma...

Vierailija
18/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Aliisa ois aivan ihana nimi ja sopis hyvin Eemelin kaveriks!



Meillä on Eemelin kaverina Emilia, mutta pitkään harkittiin myös Aliisaa.

Vierailija
19/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli ja Iida on kiva kaksikko!

Vierailija
20/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat jotenkin foneettisesti yhteen. Ja ihan käytännönläheinen asia on se, että hyvin useinhan huutelet heidän molempien peräänsä. Kannattaa makustella ääneen täällä esitettyjä ehdotuksia, sillä aika monessa menee kieli solmuun. Mulla on kaksi lasta ja nimet on lyhyet, mutta silti kutsun hyvin usein poikaa tytön nimellä ja päinvastoin. Keep it simple!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi