Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millon tietää supistuksista, että lähtö lähellä?

Vierailija
23.02.2008 |

raskaus supistuksista kyse

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä Tiina ollut

Vierailija
2/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viimeisen yön jälkeen lähti synnytys käyntiin. Jos panadol ja lämmin suihku ei auta/riitä, silloin kannattaa lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän aikaa sitten supisteli aika lailla, mutta ohi meni nekin vähät. Käynnistystä odotellessa...



Se Tiina

Vierailija
4/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos sen jälkeen supistukset ei laannu vaan päinvastoin, veikkaisin, että synnytyssupistuksista on kyse.

Vierailija
5/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sitte sanoi et nyt lähetään. Supparit alkoi neljältä aamulla ja heti tosi kipeitä. En voi kuvailla edes sitä kipua. Kuuden jälkeen oltiin sairaalassa ja kätilö naureskeli kun ensisynnyttäjä tulee kahden tunni n supistusten jälkeen näytille. No yllätys yllätys olinkin 8 cm jo auki. Kokonaisuudessaan meni hommassa 3,5 tuntia.



Tää nyt on vähän asian vierestä mut ihmetyttää yks juttu. Minkä takia ei kerrota, että ensimmäinenkin synnytys voi olla tosi nopea? Mulle ainakin hoettiin neuvolassa et rauhassa kotona kun supistukset tulee viiden minuutin välein. Voi odotella kaksi tuntia ihan rauhassa. Mulla

ne tuli viimeisen puolituntisen ajan kotona viiden minuutin välein. Roikuin ukon kaulassa ja hoin, että ei voida vielä lähteä. Ajattelin olevani surkea synnyttäjä kun koen jo alkusupistukset niin koviksi. Uskoin ihan pönttönä kaikkia opuksia ja terkkarin neuvoja kun ensimmäinen lapsi oli kyseessä vielä. Toisesta lähdettiin kun supparit kestäneet tunnin ja ei olleet vielä niin kipeitäkään. No siinäkin tapauksessa oli synnytys jo hyvässä käynnissä ja koko hommassa meni 3 tuntia. Kolmas olis ehkä sit syntynyt kotiin jos sellanen olis tullut ;)

Vierailija
6/11 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa vielä, kyllä se N sieltä tulee :D Mä tässä naputtelen kirjaimia kerrallaan, tuo Chileläinen maistuu liian hyvin.



Oot ajatuksissa 24/7!!!!!!!!!!!!!!!!!



t:5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä puskee hikeä pintaan -ap-

Vierailija
8/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kuinka kipeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele synnytyssairalaan ja kysy heiltä, mitä tehdään. Jos sinusta tuntuu, että kivut ovat liian kovat ja tarvitset kivunlievitystä, niin lähde sairaalaan. Ylipäänsä, jos tuntuu, että nyt pitäisi lähteä sairaalaan, niin lähde. Ensimmäisessä synnytyksessäni ensimmäiset 12 tuntia supistukseni olivat aika heikkoja, mutta menin sairaalaan 6 tunnin jälkeen. Eivät todellakaan lähettäneet kotiin, koska synnytys oli aivan selkeästi käynnissä. Onnea tulevasta vauvasta!

Vierailija
10/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla turvallisempaa lähteä vähän liian aikaisin sairaalaan kuin venytellä mahdollisimman pitkään kotosalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli esikoisen kanssa 2 viikkoa säännöllisiä supistuksia,tiheimmillään parin tunnin ajan n. 4 minuutin välein.

Tuntuivat epämukavilta mutta ei kipeiltä kuitenkaan.

Päivää ennen synnytystä ollessamme yliaikaisseurantakäynnillä (juuri tuon 2 viikkoa meni siis yli) olin vaan sormelle auki joten melko tehottomia olivat nuo supparit olleet.