onko kellään ollut vähän lapsivettä/istukka kohdun suulla?
Kommentit (8)
Myös kasvu hiukan hidastui loppua kohden. Raskausmyrkytysoireideni vuoksi istukka ei ilmeisesti toiminut täysillä ihan loppuun asti. Molemmat synnytykset käynnistettiin heti lasketun ajan jälkeen. Terveet lapset sain.
Mulla oli istukka edessä ja siitä oltiin huolissaan kuinka alhaalla se oli. Ei sitten haitannut lainkaan.
Tietysti istukka usein hivuttautuu korkeammalle (pois kohdunsuun kohdalta) kun kohtu kasvaa. Siksi monet alkuraskaudesta kohdunsuulla olevat istukat " siirtyvät" raskauden myötä ylemmäksi jolloin alatiesynnytys on mahdollinen.
ku istukka on kuulemma outo ja liian iso..vettä aika vähän.. huoh.
Sektiolla tuli kuitenkin normaali, terve lapsi.
np-ultrassa, mutta rakenneultraan mennessä oli jo onneksi siirtynyt pois kohdunsuulta. Istukan paikan määrittäminen onkin yksi syy miksi haluan käydä ultrassa. En siis siksi, että sikiön terveyttä seulottaisiin, vaan ihan että synnyttäminen ja syntymä olisi turvallisempaa ja enemmän asioita siis tiedossa. Istukka kohdunsuulla eli etinen istukka (eri asia kuin istukka etuseinämässä) kun johtaa aina sektioon, sillä eihän istukka saa syntyä ennen vauvaa! Jos pysyy etisenä istukkana, niin raskautesi on riskiraskaus, jota seurataan tarkemmin. Kuinka pitkällä raskautesi on? Toivottavasti etinen nousee ylös pois kohdunsuulta...
mut lääkäri totes et on tosi iso ja voi olla ettei nouse.. ja silti en saanut mitään kontrolliaikoija.. oon hyvin pettynyt ku kukaan ei kertonut mitään.. vaikka kysyin.. taidan juosta yksityisellä... muutaman kerran
Lapsi jouduttiin ottamaan viikolla 26 pois.