Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kellään ollut vähän lapsivettä/istukka kohdun suulla?

Vierailija
23.02.2008 |

mitä ongelmia tulee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jouduttiin ottamaan viikolla 26 pois.

Vierailija
2/8 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kasvu hiukan hidastui loppua kohden. Raskausmyrkytysoireideni vuoksi istukka ei ilmeisesti toiminut täysillä ihan loppuun asti. Molemmat synnytykset käynnistettiin heti lasketun ajan jälkeen. Terveet lapset sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli istukka edessä ja siitä oltiin huolissaan kuinka alhaalla se oli. Ei sitten haitannut lainkaan.

Vierailija
4/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti istukka usein hivuttautuu korkeammalle (pois kohdunsuun kohdalta) kun kohtu kasvaa. Siksi monet alkuraskaudesta kohdunsuulla olevat istukat " siirtyvät" raskauden myötä ylemmäksi jolloin alatiesynnytys on mahdollinen.

Vierailija
5/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku istukka on kuulemma outo ja liian iso..vettä aika vähän.. huoh.

Vierailija
6/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla tuli kuitenkin normaali, terve lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

np-ultrassa, mutta rakenneultraan mennessä oli jo onneksi siirtynyt pois kohdunsuulta. Istukan paikan määrittäminen onkin yksi syy miksi haluan käydä ultrassa. En siis siksi, että sikiön terveyttä seulottaisiin, vaan ihan että synnyttäminen ja syntymä olisi turvallisempaa ja enemmän asioita siis tiedossa. Istukka kohdunsuulla eli etinen istukka (eri asia kuin istukka etuseinämässä) kun johtaa aina sektioon, sillä eihän istukka saa syntyä ennen vauvaa! Jos pysyy etisenä istukkana, niin raskautesi on riskiraskaus, jota seurataan tarkemmin. Kuinka pitkällä raskautesi on? Toivottavasti etinen nousee ylös pois kohdunsuulta...

Vierailija
8/8 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut lääkäri totes et on tosi iso ja voi olla ettei nouse.. ja silti en saanut mitään kontrolliaikoija.. oon hyvin pettynyt ku kukaan ei kertonut mitään.. vaikka kysyin.. taidan juosta yksityisellä... muutaman kerran

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi