Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat jumissa Rovaniemen lentokentällä?

Vierailija
04.01.2026 |

"Osa turisteista oli jo ehtinyt mennä turvatarkastuksesta läpi matkalaukkuineen. He eivät siis päässeet palaamaan tarkastusporttien toiselle puolelle, vaan jäivät mottiin lentokentän terminaaliin."

En ymmärrä, miksi he eivät vain kävele ulos?  Mikä estää? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä, miksi he eivät vain kävele ulos?  Mikä estää?"

Se että heille on jo tehty turvatarkastus. Jos he poistuisivat sen jälkeen välillä muualle, heidät jouduttaisiin tarkastamaan uudelleen.

Vierailija
2/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat polttaneet supervahvaa megahassista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

POLIISEJA EILEN LENTOASEMALLA

https://www.lapinkansa.fi/

Vierailija
4/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että heille on jo tehty turvatarkastus. Jos he poistuisivat sen jälkeen välillä muualle, heidät jouduttaisiin tarkastamaan uudelleen.

Niin, mutta mikä sen estää? En itse näe mitään estettä mennä uudestaan siitä läpi.

Vierailija
5/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itse olin jumissa Rovaniemen lentokentällä ja bongi porisi.

Vierailija
6/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi siinä tapauksessa, etteivät he edes haluaisi pois kentältä.

Vierailija
7/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mikä sen estää? En itse näe mitään estettä mennä uudestaan siitä läpi.

Lentoaseman resurssit eivät yksinkertaisesti riitä tarkistamaan samoja ihmisiä (ja tavaroita) moneen kertaan.

Vierailija
8/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ku kaikkea uskoko. Juurikin kerran Rovaniemen lentokentällä yksi lento peruttiin. Oli melkoinen katastrofilööppi - Iltalehdessä. Melkoonen nauru pääsi, kun odotin seuraavaa lentoa ja luin sen uutisen. Ei siellä tapahtunut mitään erityistä. 

Vierailija
9/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi siinä tapauksessa, etteivät he edes haluaisi pois kentältä.

Liika on liikaa.

Vierailija
10/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lentoa peruttu vuorokaudessa ja joka koneessa 144 matkustajaa . Kai siitä syntyy kaaos. 

Vierailija
11/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So what? Minäkin olen tehnyt niin Helsinki-Vantaalla, kun lentoni siirtyi usealla tunnilla. 

Vierailija
12/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoaseman resurssit eivät yksinkertaisesti riitä tarkistamaan samoja ihmisiä (ja tavaroita) moneen kertaan.

Höpötystä. Iso pakaasit on tuossa vaiheessa jo jätetty erikseen. Lentoaseman tarkastetulta puolelta voi poistua milloin vain ja tulla jonossa takaisin uuden tarkastuksen kautta.

Vierailija
13/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ehtineet mennä jo turvatarkastuksesta läpi, sieltä ei päästetä takaisin ja sen seurauksena joutuivat yöpymään terminaalissa, muut pääsivät majoitukseen.

Miksi ei lueta uutista loppuun vaan kommentoidaan otsikon perusteella??????????????????????????? 

Vierailija
14/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb voisi tehdä jotain hyödyllistä eikä nuolla Trumpin persettä.

Vierailija
15/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi estää, mutta pääseekö enää uudelleen tarkastukseen? Aukeaako portit? 

Vierailija
16/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin? Eiväthän he tulevat yhtenä joukkona takaisin, vaan joka lennon ihmiset tulevat sitten, kun heidän uusi lento lähtee. 

Eikai Rovaniemen kenttä voi ihan pieni ja onneton olla, kun lentoja kulkee tähän aikaan muutenkin jatkuvasti. 

Ja lähinnä en ymmärrä, että eikai kukaan voi deisyä ovella estämässä heitä kävelemästä ulos? Eikä turvatarkastajia kiinnosta onko joku jo ollut, he tarkastavat vaan uudelleen. Ap

Ilmoitin kommenttisi poistoon trollaamisena. 

Vierailija
17/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat ehtineet mennä jo turvatarkastuksesta läpi, sieltä ei päästetä takaisin ja sen seurauksena joutuivat yöpymään terminaalissa, muut pääsivät majoitukseen.

Miksi ei lueta uutista loppuun vaan kommentoidaan otsikon perusteella??????????????????????????? 

Etkö itse lukenut aloituksesta kuin otsikon? Kysyin, että miksi ei pääse ulos? En ole ikinä ollut kentällä, josta ei saa mennä ulos turvatarkastuksen jälkeen. Eikä missään kielletä menemästä turvatarkastukseen sitten uudestaan, kun tulee takaisin. Ap

Vierailija
18/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi estää, mutta pääseekö enää uudelleen tarkastukseen? Aukeaako portit? 

Siis mitä? Tarkastukseen pääsee kaikki, jolla on esittää dokumentti, että on menossa lennolle. Ap

Vierailija
19/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tuolla vielä pyörii, kun joulu ja uusi vuosi meni jo? Lapin talvimatkailuun pitäisi laittaa rajoitus turistien henkilömäärän suhteen, kun eivät pysty hoitamaan hommiaan.

Vierailija
20/42 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-myrsky sotkenut lennot Euroopassa. Seuraukset näkyy muilla kentillä.