Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla 5-vuotiaita jotka eivät ole koskaan olleet luistimet jalassa?

Vierailija
20.02.2008 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on aiempina talvina luistellut avustettuna, mutta nyt ei suostu edes lähtemään, vaikka veisin ja ehdotankin usein luistelua, mutta kun ei. Pakottamisesta varmaankin vastarinta vain lisääntyy..

Vierailija
2/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään lapsi ei aluksi halua, jos homma ei vielä suju. Mutta häntä voi rohkaista ja sanoa esim. että nyt KOKEILLAAN ja sillä selvä. Eihän sitä aluksi tarvitse kokeillakaan kuin esim. 5-10 minuuttia ja sen jälkeen voi tehdä jotain muuta kivaa. Eiköhän se kuitenkin ole niin, että vanhemmat päättää mitä milloinkin tehdään. Vai saako teillä lapsi olla esim. syömättä jos ei satu haluttamaan? Varmaankin saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin kyllä jo ensimmäisessä viestissä, että olemme KOKEILLEET edellisinä talvina muutaman kerran juuri tuon ehdottamasi 5-10 minuuttia, mutta lapsi ei luistelusta innostunut kertaakaan, eikä ole edelleenkään kiinnostunut asiasta. Ilmeisesti olen nyt sitten huono äiti, kun en pakota lastani luistelemaan, koska Suomessa kaikkien kuuluu luistella ja hiihtää halusi tai ei.



Ja ei, lapsi ei saa olla syömättä, vaikka haluaisikin. Kiitos vaan huolenpidostasi ja arveluistasi.



On tällä palstalla kumman vihamielistä porukkaa!

Vierailija
4/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kiva lapsen sitten koulussa jäädä jälkeen, kun ei saa luistimia jalkaan.

Eiköhän se kouluikäinen saa jo ne luistimet jalkaansa, ahdasmielinen maailmankatsomus sinulla, lälläslää mun 5 v osaa lukea, mitäs siihen sanot?Osaako sun?jääköhän se nyt jäkeen muista..

Vierailija
5/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma on uiminen. Haluaisin, että lapseni oppii uimaan, mutta hän kammoa vettä ja alkaa huutamaan heti kun päästään uimahallin pukuhuonetiloihin. Nyt sitten pidetään taukoa.

Vierailija
6/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukset jalassa, heti on rynnätty kun vähänkin on säät sallineet. Ei innosta mitkään tekojääradat. Juu, ehkä se lapsi sitten kärsii koulussa. Meneekö ne koulusta sitten tekojääradalle?



Onneksi meidän 5-v. lapsi sentää osaa jotain, ainakin lukea sujuvasti, talvipyöräillä ja kalliokiipeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiihän sitä 6-vuotiaanakin opetella luistelua. Meillä on 5-vuotias ja just ostettu luistimet. Tavoitteena, että tänä talvena ehdittäis joitakin kertoja harjoittelemaan. Ei kai esikoulusta vielä luistelemassa käydä eskaripäivän aikana? Vai kuinka kauan keskimäärin on kestänyt, että lapsenne on oppinut luistelemaan?

Vierailija
8/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pysyisivät edes pystyssä. Kyllä se vaan kannattais opettaa ajoissa.

Kyllä normaalin 6 -vuotiaan pitäs osta suomessa luistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin asumme ulkomailla, mutta luistimilla ei siis ole koskaan ollut. Hiihtänytkin vain kerran. Eiköhän tuota ehdi..?

Vierailija
10/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeää kyllä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.2

Vierailija
12/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lapsen sitten koulussa jäädä jälkeen, kun ei saa luistimia jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt koulussakin odotetaan, että jonkinlaiset alkeet hallitaan...

Vierailija
14/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan lumiajan tenava oli influenssassa. Ei tosin ole vielä 5v. ja on ollut sekä suksilla että luistimilla muutaman kerran.



Mutta ongelmana nimenomaan tuo, että pitääkö tässä lähteä Lappiin vai mikä neuvoksi? Toki on hiihtoputkia ja jäähalleja, mutta hiihtoputkeen tuskin hiihtäjät haluaa eteensä kompuroimaan opettelevaa lasta ja taas noihin halleihin ei voi mennä kukaan ilman luistimia eli vanhemmilla pitäisi myös olla luistimet, mulla ei ainakaan ole, eikä ole suunnitelmissa hankkiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sen 5v lapsen elämän aikana on ollut talvisäitäkin. Koulussa tulee ongelmia kun ei kunnolla pystyssä pysy luistimilla tai suksillä pääse eteenpäin. Vanhempien tyhmyyden takia taas lapset kärsii!

Vierailija
16/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ulkomailla, eikä täällä ole lunta näkynyt. Jäähalleista ei ole myöskään tietoa :)

Vierailija
17/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletty menemästä kengät jalassa. No, millä aikuinen sitten menee, jos ei luistele, paljasjaloinko lasta auttamaan. Ei meidän 4v vielä osaa yksin mennä luistelemaan, jos ei voi ihan vieressä olla. Eikä ole muitakaan tuttuja, jotka lasta veisi.

Vierailija
18/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä päin on ulkona tekojää, jossa kukaan ei tule huomauttelemaan jos on itse kengät jalassa.

Eivvät varmaan tykkäisi hyvää jäähalleissa ym jos kengät jalassa menee.

Vierailija
19/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin tuntee turhaa huonommuutta kun kaverit koulussa osaa.

Vierailija
20/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videovuokraamoihin kuitenkin ehditte ja osaatte.



Etelä-Suomi on täynnä jäähalleja ja yleisöluistelut alkaa jo syyskuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme