kätilö vastaa
Kommentit (17)
Vierailija:
olen raskaana 12.raskausviikko menossa, ja mulla on ollut tämän tästä tiputteluvuotoa, tai rusehtavaa/punertavaa valkovuotoa.
olen kyllä käynyt joitain kertoja ultrassa ja vauvalla kaikki ok.
tämä on todella hermostuttavaa, kun keskenmeno väijyy mielessä koko ajan.
millaisesta tiputtelusta/vuodosta tulisi huolestua?
Jos sinut on jo monta kertaa tutkittu, asia lienee ok. aaaaaaaaaaarunsas, kuukautisvuodon kaltainen vuoto johon liitttyyalavatsakipua voi enteillä keskenmenoa. Onnea raskauden jatkumiselle.
klö
jos on ollut alkuraskaudessa verenvuotoa, istukka irtoaisi synnytyksessä huonommin/ei ollenkaan? Tällaisesta olen lukenut ja nyt pelottaa, kun vuosin kerran tosi runsaasti rv 11. Keskenmenoa ei kuitenkaan tullut.
Etooko koskaan se haju ja entä tuleeko monella flatuksia kun ponnistelevat :)?
Vierailija:
jos on ollut alkuraskaudessa verenvuotoa, istukka irtoaisi synnytyksessä huonommin/ei ollenkaan? Tällaisesta olen lukenut ja nyt pelottaa, kun vuosin kerran tosi runsaasti rv 11. Keskenmenoa ei kuitenkaan tullut.
Tällaista yhteyttä en ole koskaan huomannut.
klö
Puudutusaineet tekevät usein sen vapinan.
klö
Mikset vastaa tuohon kakka-kysymykseen. Kyllähän sekin on varmaan ihan arkipäivää sinulle. Kiinnostaa kovasti itsellä, kun kuusi olen synnyttänyt.
Kovin on ujo kätilö jos ei tänne edes nimettömänä viitsi vastata ihan luonnolliseen asiaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitos!
Kyllä kakkaa tulee usin reilusti ja myös ilmaa, aamuyöllä väsyneenä voi vähän etoa, ei muulloin. JOKAPÄIVÄISTÄ SE TYÖ ON.
KLÖ
Haavani on melkein lonkasta lonkkaan ja ne keiden kanssa olen jutellu ovat puhuneet n.10 cm haavasta kun mulla se on 24 cm!
hAAVA ON USEIN VÄHÄN LAPSEN KOON MUKAAN JA JOS KYSEISESTÄ KOHDASTA ON LEIKATTU JO AIKAISEMMIN, SAMASTA KOHDASTA LEIKATAAN SEURAAVATKIN,
KLÖ
vauvan ihan ylhäältä nopeasti, eli vauva ei ollut laskeutunut. Tämän synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa todettiin lievä kohdunlaskeuma ja lisäksi lievät kystosele ja rectosele. Alkuun virtsanpidätyskyky oli olematon.
Voiko edellämainittu synnytys olla syynä näihin vaivoihin?
Eka synnytys, lapsi oli kyllä iso 4kg, mutta ihmettelen kun kaveri sai n.300g pienemmän ja haava oli puolet pienempi.
Vierailija:
vauvan ihan ylhäältä nopeasti, eli vauva ei ollut laskeutunut. Tämän synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa todettiin lievä kohdunlaskeuma ja lisäksi lievät kystosele ja rectosele. Alkuun virtsanpidätyskyky oli olematon.
Voiko edellämainittu synnytys olla syynä näihin vaivoihin?
eN OSAA SANOA OLISIKO SYNNYTYKSELLÄ VAIKUTUSTA VAIVOIHISI. kANNATTAA KÄYDÄ NYT SÄÄNNÖLLISESTI GYNEKOLOGILLA JA HOITAA KYSEISET VAIVAT KUNTOON.
KLÖ
sIINÄ TAPAUKSESSA VOI KYSYMYS OLLA LÄÄKÄRIN TAVASTA JA " KÄSIALASTA" .
KLÖ
Entä saksitaanko sektiossa jotain, kun kovasti kuuli saksien ääntä ja kauhuissani mietin mitä se nyt tekee. Arpi on kovin mutkikas ja kauhee, terkkarikin mainitsi jotain ompelukurssille menosta. Jos se sitten oli sen lääkärin signature tästä leikkauksesta :(
ensi ke on lääkäri, joka varmistaa tarjonnan, lisäksi samana päivänä on synnytyssuunnittelu synnytyspelon vuoksi. Yksi lapsi aikaisemmin (nyt 10 v) ja synnytys oli pitkä ja ponnitusvaihe vaikea...
Onko minun tämä perätilavauva synnytettävä alateitse vai onko sektio tavallisempaa? Rv 35 menossa ja nyt alkaa jo hermostuttaan :( Synnytyspaikka tulee oleen Tays, jos sillä lienee mjerkitystä...
olen raskaana 12.raskausviikko menossa, ja mulla on ollut tämän tästä tiputteluvuotoa, tai rusehtavaa/punertavaa valkovuotoa.
olen kyllä käynyt joitain kertoja ultrassa ja vauvalla kaikki ok.
tämä on todella hermostuttavaa, kun keskenmeno väijyy mielessä koko ajan.
millaisesta tiputtelusta/vuodosta tulisi huolestua?