Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kanervan piti jättää eroanomus, vaikka se sai potkut?

Vierailija
03.04.2008 |

Vai eikö se saanutkaan potkuja virallisesti, vaan pyydettiin eroamaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi erottaa ministeriä noin suoraviivaisesti. Kuten kukaan muukaan.



Kanervahan ei ole juridisesti tehnyt mitään väärä (jo moraalisesta puolestakin meitä on montaa eri mieltä).

Vierailija
2/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis suostuisi allekirjoittamaan paperia / eroamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottaminen vissiin olisi paljon pidempi tie. Ainakin yksi vaihtoehto olisi hajottaa koko hallitus. Ja taisi pääministerillä tahi pressallakin olla joku keino, jota en jaksa muistaa.

Vierailija
4/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni siis koko hallitus eroaisi. Tietysti ne samat muuten jatkaisi heti uudessa hallituksessa.

Vierailija:


ei siis suostuisi allekirjoittamaan paperia / eroamaan?

Vierailija
5/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamustehtävistä täytyy aina pyytää itse eroa. Näin sen ymmärrän.

Vierailija
6/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ike ei eroaisi itse, niin eduskunnan täytyy erottaa hänet ja pressa myöntää eron. Koko hallituksen ei enää uuden perustuslain jälkeen tarvitse yhden ministerin takia erota - ainoastaan jos pääministeri eroaa, niin sitten eroaa koko hallitus (kuten Jäätteenmäen tapauksessa kävi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme