Sori tyhmä kysymys mut kuka tai mikä on freud? Aina SE on sanonut tai tehnyt jotain
ja mä oon ihan pihalla et kuka se on.
Kiva jos joku vastaisi, ps. Ei saa nauraa
Kommentit (8)
Vierailija:
ja mä oon ihan pihalla et kuka se on.
Kiva jos joku vastaisi, ps. Ei saa nauraa
niin kertokaa jooko sitten että mitä tarkoitetaan kun sanotaan toiselle. " Freud voisi olla tästäkin jotain mieltä" ...Jos tuo sanotaan semmoisessa yhteydessä kun en ole ottanut yhteyttä pitkään aikaan (miespuoliseen) kaveriini ja hän sanoo minulle tuon kun ottaa itse yhteyttä kun minä en ole sitä tehnyt...
ai se mun kaverin tokaisu? Mitä se sit yritti tarkoittaa sillä, en tajunnut, että mulla olis jotain kätkettyjä haluja mun isää kohtaan ja siksi en ole hänellekään soitellut? Hoh hoh, onko sit ihme etten soittelekaan moiselle...
jollain sanomallasi asialla voisi olla jotain psykoanalyyttistä merkitystä. Se voisi olla ihan huumorilla sanottu, tyyliin " mee hoitoon" :D mutta vähän siveempi.
Usein myös puhutaan " freudilaisista lipsahduksista" , eli jos lipsauttaa vahingossa jotain niin sitten oikeasti onkin sitä mieltä. Niitä sattuu joskus..
Tätä hän tarkoitti tuolla siis että kun en ole ollut yhteydessä.
Rasittavaa pohtia näin tyhmää juttua, tiedän, mutta tuli nyt mieleen kun on näitä Freudin tuntijoita ;) liikkeellä..
sillä totuus on etten olekaan tahtonut olla häneen yhteydessä ja nyt vielä vähemmän.
oli itävaltalainen lääkäri. Kehitti mm. psykoanalyysin ja kehitti muutoinkin psykoterapiaa.
Esitti teorian mm. naiasten peniskateudesta.