Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaisinko ryhtyä puoleksi vuodeksi 1-2 -luokan sijaiseksi?

Vierailija
18.12.2007 |

Koulutusta ei ole ja kokemusta sijaisuuksista lähes 20 vuoden takaa muutama hassu ala-asteella. Muuten olen kyllä ollut lasten kanssa, perhepäivähoitajana ja omia lapsiakin on 5.



Kyseessä on pieni kyläkoulu, johon ei ole tullut hakemuksia ja huolisivat minut...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai se on hyvä että edes jonkun saavat sinne...

Vierailija
2/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä ihmisiä lukemaan ja laskemaan. Meillä kokemusta kokemattomasta 1-2 luokan opettajasta, ja paha maku jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä en ole itse jaksanut opetella on tyyppikirjaimet, mutta kyllä nekin tässä joululomalla ehtisi oppia. Oma tokaluokkalaiseni voisi auttaa ;)

Olen siis selvillä uusista lukemaanopettamismenetelmistä yms.



ap

Vierailija
4/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ainut mitä en ole itse jaksanut opetella on tyyppikirjaimet, mutta kyllä nekin tässä joululomalla ehtisi oppia. Oma tokaluokkalaiseni voisi auttaa ;)

Olen siis selvillä uusista lukemaanopettamismenetelmistä yms.

ap

Vierailija
5/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tämä on pieni kylä, oma lapseni on myös kyseisellä yhdistelmäluokalla. Äitiyslomalle jäävä opettaja PYYSI minua tuuraajaksi kun ei ketään muuta näytä löytyvän. Olemme ystäviä ja hän tietää miten olen kiinnostunut oppimisesta ja lasten tiedonjanon herättämisestä. Muuten ok, mutta pelkään vain miten hallitsen sitä ryhmää, 15 lasta luokalla...

Vierailija
6/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pahoillani, mutta haluaisin itse lapsilleni ammattitaitoisen opettajan, joka todella ei pelkää/jännitä 15 lapsen ryhmää. Itse tiedän, etten siihen kykene, siksi en toimi opettajan virassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pätevä yläkoulun ope

Vierailija
8/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei siis ole mitään kokemusta alkuopetuksesta? Ja aikoisit silti mennä sijaistamaan? Huhuh, onneksi lapseni ei ole pienen kylän pienessä koulussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vämmäksi opettajana kuin neljän vuoden luennoilla istuminen.

Vierailija
10/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysluokka alkuopetuksessa tuo kyllä aimo annoksen lisähaastetta... Ja se,e ttä oma lapsesi olisi luokalla, ei ole kyllä hyvä juttu. Hmm... kinkkinen tilanne.



terveisin alkuopettaja

Vierailija
12/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sellainen 19v tytönhuitukka kun opetin juuri 1-2 luokkia pikkukylän pikkukoulussa. En tiedä, kävikö minulla vaan hyvä tuuri, mutta ihan hyvin se meni, ja kaikki oppivat lukemaan ja laskemaan ja koulua käymään.



Jos ei ole varsinaista ammattitaitoa, se vaatii ison kasan yritteliäisyyttä, tahtoa ja mielikuvitusta, sekä nöyryyttä ja halua koittaa " toista keinoa kun ensimmäinen ei tehoa" . Samaa tosin vaaditaan pätevältäkin opettajalta, sen olen huomannut myöhemmällä urallani. Opettajanoppaat ovat oikeasti aika hyviä, niiden avulla pötkii varsin pitkälle. Lisäksi kun käyttää omaa mielikuvitusta ja ongelmien tullen yrittää ihan tosissaan niin kyllä se siitä. TYöpäivät tosin venyy välillä melko pitkälle, mutta minä ainakin sain myös sen paikkakunnan ainoan erityislapsen oppimaan (vaikka alku oli kyllä lievästi sanottuna hankalaa...)



TUommoisssa pikkukylässä täytyy tietysti myös varautua siihen, että ope on julkkis, mutta jos kerran asut siellä niin taidat tietää sen ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tuolla kokemuksella ja iänkin tuomalla varmudella pääset jo pitkälle lasten kanssa! Ja nuohan osaa varmasti suurin osa jo lukea, kun on kevätlukukausi. Eikä puolesta vuodesta kuitenkaan ole kovin paljon haittaa lapsille, vaikket niin hyvin kaikkea osaisikaan. Anna mennä vaan, jos kerran päteviä ei ole tulossa.

Vierailija
14/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi ei ole opettajan tehtävä hankkia itselleen sijaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokakuusta lähtien, mutta hakijoita ei vaan ole. Kaupungeista katsoen on vaikea uskoa, miten vähän noihin maaseudun pikkukouluihin on tarjolla opettajia... t. 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän