Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA töihin meno, mitä lapselle siksi aikaa?

Vierailija
26.08.2007 |

Eli 10kk jää isänsä hoiviin kun minä menen töihin. Imetän ja olen ajatellut jatkaa vähän yli 1v asti. Syö hyvin kiinteitä ja aloittelemme jugurtteja nyt. Mietinkin että pärjäiskö päivän ilman maitoa ja imettäisin sitten illalla. Tälläinen luonnollinen pikkuhiljainen vieroitus.



Mutta tarviiko 10kk jotain muuta juotavaksi ja mitä? Korviketta en aio antaa, pumppaan jos on tarvis parisen kuukautta.

Mieluiten siirtyisimme suoraan tavalliseen maitoon siinä vuoden paikkeilla.



Laittakaa nyt vinkkejä pinoon.



Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa päivällä jogurttia esim. 2x1dl välipalana ja sitten illalla rintaa niin 5dl tulee täyteen kyllä ihan varmasti. TOKI olisi hyvä antaa myös korviketta päivällä lisäksi, mutta mikään HENGEN HÄTÄ ei lapsella tule olemaan ilman sitä.



Yleensä kun äiti tuo tissit kotiin työpäivän jälkeen, niin lapsi imee kiinni kuin punkki. Toiset taas loukkaantuvat äidin poissaolosta niin, ettei rinta enää kelpaakaan. Mutta siis ap tuntee oman vauvansa ja hänen tarpeensa, joten neuvoisin luottamaan omaan äidin vaistoonsa. :)

Vierailija
2/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi varmasti pumppaan, mutta on kuitenkin aika iso lapsi ja vieroitan sitten kun siirtyy tavalliseen maitoon.



Miten asia hoidetaan esim päiväkodeissa jossa on alle 1v?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisi antaa muutaman kk korviketta pehmeänä lasakuna ja sitten varovaisesti kokeilla maitoa.



Vai onko tämäkorvikefobia mennyt jo niin pitkälle, että ajatellaan sen olevan haitaksi lapselle :)))

Vierailija
4/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään tuota.



Jos pitää valita korvikkeen ja pumppaamisen välillä niin valitsen ehdottomasti pumppaamisen.

Vierailija
5/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahana ja vaarallisena asiana ... mielummin annetaan vaikka tavallista maitoa =)

Vierailija
6/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin korvike olisi jotain myrkkyä. Kyllä se tuon ikäisellä pesee tavallisen maidon mennentulleen ja lapsi saa varmasti kaiken tarvitsemansa, vaikka syöminen olisi muuten huonoa.



Mitä pelkäätte korvikkeessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikkessa on ne maidon proteiinit pilkottu teollisesti. Vältän kaikkea teollisesti tehtyä jos vain mahdollista. 10kk suositellaan jo hapanmaitotuotteita.



Vierailija
8/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et korviketta halua antaa, ni ruoan kans vesi on paras vaihtoehto. Muutenkin jos lapsi syö hyvin päivällä, ni vesi kyl riittää juomiseks. Puol litraa päivässä olis suositus maitotuotteille. Ton ikänen voi hyvin jogurtteja ruveta syömään ja pikkuhiljaa kokeilla mitä maha tykkää tavallisesta maidosta. Vaikka ensin hyla-maitoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kyllä tosi reipas neiti, eikä mikään tissiroikko. Rakastaa syodä itse hedelmiä, marjoja, leipää, lihaa, pastaa.



Pumppaaminen on niin tylsää että mielelläni jättäisin sen väliin.

Vierailija
10/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti ei suostunut syömäänkään juuri mitää, joten korviketta oli annettava. Mut luulisin et nälän takia ei teillä tyttö maitoa kaipaa kerta ruoka maistuu hyvin, mut miten luulet et kaipaako silti esim päiväunien aikaan imuttelua? Me tossa iässä annettiin pullossa puolet korviketta ja puolet tavallista maitoa. Mut eihän kaikki lapset muutenkaan juo maitoa, eli senpuoleen kyl pärjää.. Ekan tissittömän päivän jälkeen ootte viisaampia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kirjaan kaikki ateriat ylos, koska usein käy tissillä vähän järsimässä. Eli aika harva kerta kun kuulen että syo oikein kunnolla (maailman ihanin ääni). ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän