Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ihan oikeasti voi ymmärtää, miten täälläkin palstalla niin moni kokee pilven polttelun ok asiaksi

Vierailija
23.08.2007 |

Ihan oikeasti. Marihuana ON huumetta, ja huumeet on kielletty laissa. Niitä on aivan turha verrata alkoholiin tai tupakkaan. Pelottaa millaisen mallin omille lapsillenne annatte, että on ok käyttää huumeita.



Olen itse terveydenhuoltoalalla, ja osallistun usein lasten ja nuorten päihdeputkitapahtumaan. Ja täytyy kyllä sanoa, että suurin osa heistäkin tuntuu olevan fiksumpia tämän asian suhteen, kuin täällä palstailevat ÄIDIT.



Mä oon aika järkyttynyt. Sanokaa, pliis, että tää tämmönen polttelun hyväksyminen ei ole kovin yleistä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että jos lapseni tarvitsevat jotain päihdettä satunnaiseen käyttöön, että valitsisivat pilven. Tupakkariippuvuus on vahvempi kuin riippuvuus heroiiniin. Alkoholi saa ihmisissä usein demonin irti ja sitten sattuu pahasti. Pilvi tekee ihmisen rennoksi ja sitä paitsi, on tieteellisesti todistettu, että kannabis toimii lääkkeenä monille eri sairauksille. Suomessakin on jo muutamia potilaita, joille määrätty kannabista lääkkeenä. Keuhkojen kannalta paras kenties syödä se, ei polttaa.

Vierailija
2/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin sitä oikein tuputetaan, moni ystäväni ei juo vaan polttelee. Juominen tekee tyhmäksi ja agressiiviseksi, polttelu ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


toivon, että jos lapseni tarvitsevat jotain päihdettä satunnaiseen käyttöön, että valitsisivat pilven. Tupakkariippuvuus on vahvempi kuin riippuvuus heroiiniin. Alkoholi saa ihmisissä usein demonin irti ja sitten sattuu pahasti. Pilvi tekee ihmisen rennoksi ja sitä paitsi, on tieteellisesti todistettu, että kannabis toimii lääkkeenä monille eri sairauksille. Suomessakin on jo muutamia potilaita, joille määrätty kannabista lääkkeenä. Keuhkojen kannalta paras kenties syödä se, ei polttaa.

Vierailija
4/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet todennäköisesti järjestäytynyttä rikollisuutta, prostituutiota jne. En koskaan haluaisi sellaista tunnolleni.

Vierailija
5/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes alkoholia. Minulla on ilmeisen rajallinen ymmärrys, kun ei mene jakeluun se, miksi ihmisen pitäisi huumata itseään millään tavalla (paitsi lääkkeillä, jos on kovia kipuja).

Vierailija
6/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurauksena huumepsykoosi, pari reissua Lapinlahteen ja skitsofrenian puhkeaminen.



Mä vastustan henkeen ja vereen huumeita. Mulla on aina ollut niin hyvä itsetunto ettei ole tarvinnut kokeilla moista paskaa. Bisse tai sidu silloin tällöin ja röökiä kaveriksi (nykyään vain juodessa). Ja toivon sydämestäni, etteivät lapseni koskaan sorru huumeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vierailija:


toivon, että jos lapseni tarvitsevat jotain päihdettä satunnaiseen käyttöön, että valitsisivat pilven. Tupakkariippuvuus on vahvempi kuin riippuvuus heroiiniin. Alkoholi saa ihmisissä usein demonin irti ja sitten sattuu pahasti. Pilvi tekee ihmisen rennoksi ja sitä paitsi, on tieteellisesti todistettu, että kannabis toimii lääkkeenä monille eri sairauksille. Suomessakin on jo muutamia potilaita, joille määrätty kannabista lääkkeenä. Keuhkojen kannalta paras kenties syödä se, ei polttaa.

Vierailija
8/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana aamuna krapula ja seuraavaan kuukauteen ei juoda tippaakaan.



Järvenpään sosiaalisairaalan heroiinivieroituksessa KAIKKI asiakkaat ovat aloittaneet pössyttelyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan viisaita?

Vierailija
10/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurielämän ihmisistä varmaan 90% on jossain vaiheessa pössytellyt enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja silti vielä kunnossa.



Porttiteoria ei toimi. Ei Alankomaissakaan ole vahvempien aineiden käyttö lisääntynyt räjähdysmäisesti, vaikka kannabis laillistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy kannabiksen käyttöä huumeena, kuten en hyväksy tupakkaa ja viinaakaan. Ne kuitenkin ovat laillisia, joten täysi-ikäiset ihmiset saavat tupakoida ja juoda alkoholia kohtuudella, jos haluavat.

Minullakin on lähipiirissäni kannabiksen aiheuttamaan psykoosiin sairastunut nuori. Hoito on tullut kalliiksi ja jatkunut jo vuosia, ja jatkuu edelleen. Hänkin muuten aikoinaan pilveä poltellessaan vetosi siihen, miten vaarallisia huumeita tupakka, viina, ja jopa kahvi ovat verrattuina pilveen. Eipä ole enää sitä mieltä.

Vierailija
12/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


SOKERI laittomaksi! Siihen jää heti koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuissa on sukulaisia, joilla on useampia psykoosiin vajonneita tuttuja, jotka poltelleet kannabista. Jännä, etten tunne yhtään tai lukenut yhdestäkään tällaisesta muualla kuin av:lla.

Vierailija
14/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, kannabiksen jälkeen siirtyminen vahvempiin huumeisiin on paljon helpompaa, kuin jos ei olisi koskaan huumeisiin koskenut. Marihuana tuhoaa hampaat ja aiheuttaa suusyöpää enemmän kuin tupakka.



Tässäpä tietoa, netistä. Päihdelinkin sivuilta.



" Kannabiksen käytöllä on yhteys psykoottisiin sairauksiin. Varsinkin kokemattomilla kannabiksen käyttäjillä voi esiintyä ahdistus- ja paniikkireaktioita, jotka yleensä menevät ohi päihtymyksen lakatessa.[15][11] Saksassa tehdyn tutkimuksen mukaan kannabiksen käyttö lisää psykoosin riskiä nuorilla aikuisilla. Tutkimuksen mukaan erityisen riskialttiita ovat sellaiset ihmiset, joilla jo entuudestaan on psykoosiin viittaavia oireita.[16] Toisaalta esimerkiksi Hollannissa tehdyssä pitkittäistutkimuksessa havaittiin psykoottisten oireiden esiintymisen tutkimuksen lopussa olevan yhteydessä kannabiksen käyttöön riippumatta tutkimuksen alussa arvioidusta psyykkisten oireiden tasosta.[17]



The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psykoottisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50¿200 %"



Muutenkin kannabis aiheutta psyykkisiä muutoksia, ns. amotivaatiosyndroomaa.



Mieluummin käytän laillisia päihteitä, kuin tuen huumekauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ehkä tässä vielä menee 10-15 vuotta, mutta se laillistetaan kyllä. Auttaa näet Alzheimerin taudin oireisiin ja suuret ikäluokat haluavat siitä varmasti hyötyä. Samoin auttaa kaihiin, syöpäkipuihin ja syöpälääkkeiden aiheuttamaan pahoinvointiin, anoreksiaan jne jne jne.

Vierailija
16/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirryttyä muihin aineisiin. Kyllä se porttiteoria toimii. Meistä viidestä samoissa piireissä pyörineestä nuoresta on elossa enää kaksi. Olen 34-vuotias.



t: huumehelvetistä jaloilleen päässyt äiti

Vierailija
17/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muita haittoja yhteiskunnalle. Kahvillahan on runsaasti myös terveysvaikutuksia.

Vierailija
18/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuontoisella ei vaan toimi, sori. Itse polttelin joka pv kolmen vuoden ajan ja nykyään en käytä edes alkoholia.

Vierailija
19/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tutkijat päättelivät, että varhainen kannabiksen käyttö suoranaisesti johtaa muiden päihteiden käyttöön, väärinkäyttöön ja aineriippuvuuteen. Yhtenä selityksenä havainnoilleen he toivat esille kannabiksen sisältämän tetrahydrokannabinolin (THC) ja opiaattien välillä todetun ristiherkistymisen. Ristiherkistyminen tarkoittaa sitä, että yhden aineryhmän käyttö lisää tiettyyn toiseen aineryhmään kuuluvien aineiden käyttöä."



Että silleen. Oletan hyvin perustein, että ne jotka kannabiksen käyttöä puolustelee, ovat itse näitä käyttäjiä.







Vierailija
20/46 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


" Kannabis on moninkerroin vaarallisempa keuhkoille, kuin tupakka. Ja se on ihan tutkittu asia."



Totta, mutta jätit mainitsematta että yleensä röökiä poltellaan aski päivässä ja kannabista todella paljon vähemmän. Et myöskään kertonut (tai tiennyt) että vesipiipulla poltettaessa kannabiksen savu on tupakkaa terveellisempää.



Että näin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi