Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaminen tiukilla

Vierailija
16.07.2006 |

Välissä tuntuu, että olen vankina kotonani ja elämäntilanteessani. Lapset ovat pieniä ja mulla lienee vaikeuksia olla NIIN älyttömän tarvittava ihan koko ajan. Haluaisin jaksaa olla enemmän läsnä lapsilleni henkisesti. On vaikeaa, kun koko ajan imetään viimeisetkin mehut...:(((



Tänä iltana lasten nukutus kestänyt noin parisen tuntia. Toisinaan menee puolessa tunnissa kaikki. Miten saada nuo ipanat nukahtamaan???



Ja miten saada heidät lopettamaan huutaminen?? Tuntuu, että koko elämä on yhtä huutoa. Lasten tavallinenkin puheääni on mielestäni aika kova. Sitten huutavat, kun riehuvat, huutavat, kun toinen säikähtää, huutavat, kun siitä tulee kiva ääni, huutavat, kun suututtaa, huutavat, huutavat, huutavat...



Vihaan elämääni. Vihaan sitä, että vihaan sitä. Haluaisin olla tyytyväinen tähän, ymmärtää tämän kaiken olevan tavallista ja kuuluvan elämään. Nyt soimaan itseäni, mutten veny enempäänkään. Rytmit ovat kohdallaan, lapset pääsevät ulos, syövät yms. Heillä on kavereita. Silti aina jokin on huonosti. Lapset eivät yhtään muista, että heidän kanssaan on puuhailtu kivoja, jos juuri sillä hetkellä ei voi. Tulee moitteita siitä, kun " ei koskaan" . Välissä lapsi on muuttamassa kaverinsa luo, kun siellä on ilmeisesti kaikki paremmin...



Ei jaksa.





Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oikeasti rankka, en tiedä, miten jaksaa, mutta en oikein tiedä ulospääsyäkään tilanteesta. Lapset hoitoon? Helpottaako muka? Ja kun nuorinkin on niin pieni, että tuskaa tekis. Ja keskimmäinenkin.

Vierailija
2/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) opeta lapsesi että ei saa huutaa sisällä = vähentää huutamista huomattavasti. Jos lapsi alkaa huutaa, ala itse kuiskaamaan, kyllä aika nopeasti loppuu huuto jos ei kuule enää mitä sanot



b) totuta lapset siihen että iltaisin mennään nukkumaan ilman mitään nukuttamisia



Eiköhän sitten pikku hiljaa ala helpottaa näiltä osin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) Nukutus on meillä iltatoimien jälkeen iltasatu, kaksi unilaulua, rukous ja hyvänyön toivotukset. Sen jälkeen alkaa sitten rumba, kun lasten pitäisi itse asettua unille. Vanhin ehkä nukahtaisikin ja toisinaan nukahtaakin, mutta keskimmäinen höpsöttelee, tulee sängystä pois, häiritsee vanhemman nukahtamista, käy pissalla (vasta oppinut kuivaksi), potkii seinää yms.

Vierailija
4/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona tarvitse pakolla olla. Osa-aikatöihin vaikka?

Vierailija
5/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä lapset eri huoneisiin, ihan selvästi kaipaavat omaa unirauhaa.

Ai, eikö huoneet riitä, noh...olisit ollut tekemättä niin monta lasta jos ei oo varaa hankkia niille omat huoneet.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan