Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minuutin välein yskäkohtaus allergialapselle: lääkäriin?

Vierailija
14.05.2006 |


onko kellään kokemusta siitä että allergialapselle tulee jatkuvat yskäkohtaukset, n. minuutin välein?

syödään nyt siirappiallergialääkettä, silmätipat on ja nenäsuihke ja Ventoline yskänlääkkeenä.



mutta pitääkö tämän yskän takia nyt lähteä vielä lääkäriin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaavan? Jos vain avaavan, niin neuvottiinko antamaan aina, kun yskiskelee enemmän vai vain silloin, kun hengitys vinkuu?



pohtii täällä äiti, jonka lapsella vain avaava...

Vierailija
2/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle lapselle olen antanut kuuriluonteisesti avaavaa säännöllisesti sen 4 tunnin välein. Jos sitten tuntuu, että se ei riitä pitämään tilaa hyvänä, on aika mennä lääkäriin mahdollisimman pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


avaavan? Jos vain avaavan, niin neuvottiinko antamaan aina, kun yskiskelee enemmän vai vain silloin, kun hengitys vinkuu?

pohtii täällä äiti, jonka lapsella vain avaava...

avaavaa lääkettä tulee antaa jos keuhkoputki on tukossa, oireena yskiminen, puuskutus, tiheä hengitys, apulihaksien käyttö, joskus hengitys voi myös vinkua (uloshengitys). Edellisen annoksen jälkeen tulisi olla 4h väli. Mutta jos on pahat oireet kannattaa antaa pari päivää avaavaa 4 tunnin välein

Vierailija
4/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ilo, mikäli muutkin tietävät vastaavat.

Meillä siis tilanne tämä, että 5-v sai ti astmadg:n. Kortisonikuuri 3-5päiväksi (teblettina). Annettiin viisi, kun tukkoisuutta kolmen päivän jälkeen vielä paljon (lisäksi siis siitepölyallergia, johon zyrtec+nenä- ja silmälääkkeet). Tänään sai eka kerran kortisonin tilalla singulairin.

No, lapsi ei vingu enää ulos (muutenkin ehdin kuulla sitä vain pari kertaa korvin). Yskii kuitenkin aika tiuhaan ja kun antaa avaavan, on muutaman tunnin ok (ellei hirmuisesti resua) ja sitten yskä taas alkaa. Nyt ollaan sitten lääkitty tätä yskääkin eli kun on jonkin aikaa tiheään yskinyt, ollaan annettu avaavaa, ettei menisi niin tukkoon, että laukeaminen vaikeampaa. En vain ole oikein tiennyt, onko annettu oikein. Mutta ilmeisesti siis on ihan oikein lääkitty. Niin, ja yskä alkaa monesti myös, jos hengittää " liian" syvään.

Lääkäri sanoi, että aloittaa kortisonin suihkeena, mikäli tarve vaatii. En nyt sitten tiedä, onko tämä vielä sellainen tarve. Lisäksi toiveena on, että astmaattiset oireet rajoittuisivat vain siitepölyaikaan, mutta sitä ei taida tässä vaiheessa kukaan osata ennustaa, miten käy.

Vierailija:


Vierailija:


avaavan? Jos vain avaavan, niin neuvottiinko antamaan aina, kun yskiskelee enemmän vai vain silloin, kun hengitys vinkuu?

pohtii täällä äiti, jonka lapsella vain avaava...

avaavaa lääkettä tulee antaa jos keuhkoputki on tukossa, oireena yskiminen, puuskutus, tiheä hengitys, apulihaksien käyttö, joskus hengitys voi myös vinkua (uloshengitys). Edellisen annoksen jälkeen tulisi olla 4h väli. Mutta jos on pahat oireet kannattaa antaa pari päivää avaavaa 4 tunnin välein

Vierailija
5/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stetarilla vinkunat. Korvin olin kuullut vain pari kertaa.



T:8,11

Vierailija
6/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka muutaman päivän ajan 4 tunnin välein joka tapauksessa.

t. se sama sh ja astmalapsen äiti

Lapsesi yskiminen johtuu todennäköisesti siitä että keuhkoputki on tukossa, meillä ei koskaan vingu korvin kuultavasti, mutta yskimisestä huomaa milloin tarvitsee läkettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


vaikka muutaman päivän ajan 4 tunnin välein joka tapauksessa.

t. se sama sh ja astmalapsen äiti

Lapsesi yskiminen johtuu todennäköisesti siitä että keuhkoputki on tukossa, meillä ei koskaan vingu korvin kuultavasti, mutta yskimisestä huomaa milloin tarvitsee läkettä

Vierailija
8/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sumutettavaa kortisonia pitäisi ruveta kyselemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se kirjoittaja 2 ja 3. :) Lapsellani on astma ja spiira on tullut tutuksi. Säännöllisetkin lääkkeet on ja aika vahvoja, mutta flunssan aikana ei nekään riitä. Kohtaukset ilmenee meillä loputtomina yskän puuskina. Harvoin vinkuu hengitys.

Vierailija
10/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan heti! Ensin vain avaavaa ja odotatte 20min joka vaikuttanut sitten se hoitava joka hoitaa tulehdusta! Ei pääse peille keuhkoihin ilman avaavaa aluksi! Vain toista käyttämällä oireilu ei lopu!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt lapsella voitu vähentää seretiden annostusta, koska singulair paikkaa niin hienosti.

Vierailija
12/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun molempia käytetty esim. 1vko niin voi avaavan jättää pois säännöllisestä lääkityksestä ja hoitava riittää pelkästään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lääkäri ei aloittanut hoitavaa suihketta, vaan antoi 3-5 päivän kuurin kortisonia tabletteina, sitten vaihto singulairiin. Hoitavasta sanoi, että katsotaan tarpeen vaatiessa. Olen miettinyt, että mikäli yskä rauhoittuu vain avaavalla, niin milloin sitä hoitavaa olisi aika kysellä.

Ja softersin: tosiaan singulairia alkoi mennä tänään. Dg uusi.

Vierailija:


Aloitetaan heti! Ensin vain avaavaa ja odotatte 20min joka vaikuttanut sitten se hoitava joka hoitaa tulehdusta! Ei pääse peille keuhkoihin ilman avaavaa aluksi! Vain toista käyttämällä oireilu ei lopu!!!!

Vierailija
14/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan yhteyttä yksityiselle esim. lastenlääkäriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi välillä niin hyvin, että kokeiltiin taas Pulmicortia ja singulairia...mutta ei sitten enää auttanutkaan(tuli flunssa ja pölykausi). Nyt taas yks tabletti singulairia ja seretide (25/125)aamuin ja illoin:( ja tarvittaessa Bricanyliä. Mut kunhan tää pölyaika on ohi taas varmaan otetaan Pulmicort kokeiluun.



Mut lääkäri sanoi, apteekkari sanoi ja itsekin ihan kokemuksella että siitä singulairista oli todella apua yhdistettynä suihkeisiin. Mutta toki sitä pitää käyttää hetken aikaa, ennen kuin tehot näkyvät.



t. 2 ja 3 ja mikä lie numero olikaan...:)

Vierailija
16/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:8,11,15 ja sitten en enää muista mikä

Vierailija
17/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi vaan tietää. Meillä ei ole kyl kokeiltukaan ilman suihkeita. Sen verran paha tuo astma on. t. 23

Vierailija
18/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitava vain tabletti.

Vierailija
19/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne siiräpit tehoa. Antavat päivystyksessä spiiraa hengityksen helpottamiseksi ja mahdoillisesti kortisonia. vie heti ja ihmeessä.

Vierailija
20/23 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä nämä pienet hengityspotilaat...oikeesti. JOkainen voi itse kokeilla yskiä minuutin välein ja miettiä kuinka raskaaksi olo käy lopulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi