Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vakavasta aivoverenvuodosta..?

Vierailija
06.10.2006 |

Kamala tilanne... lähipiirissäni yksi ihminen sai reilu viikko sitten ison aivoverenvuodon ja leikkauksessa tuli toinen vuoto (leikkaus kesti 5h). Syynä oli synnynnäiset viat aivojen verisuonissa.



Onko kellään kokemusta...? Lääkärit on sanoneet että heräämiseen voi mennä viikkoja. Kuvat kertoivat laajoista ja vakavista vaurioista niin pinta-aivoissa kuin aivojen syvimmissäkin osissa. Myös aivorungon vaurio on vakavassa paikassa.



Siis mitenköhän todennäköiostä on että tämä ihminen ei enää herääkään..? Ikää vasta 35...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli aivoverenvuoto joka leikattiin, tajuttomana leikkauksen jälkeen n. viikon, toipuminen kesti puolisen vuotta mutta nykyään on lähes ennallaan, muisti tosin temppuilee jonkun verran.



Toinen kurjempi tapaus on entinen työtoverini (n. 50 v nainen) jolla myös synnynäinen pullistuma (tai joku vast.) aivoissa. Meni tajuttomaksi töissä, sieltä sairaalaan jossa n. 3 viikkoa, ei koskaan herännyt tajuihinsa eli valitettavasti menehtyi. En muista pystyttiinko ko. tapauksessa leikkausta tekemään.

Vierailija
2/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin, mutta ei ikinä herännyt leikkauksesta. Aneurysma kyseessä, päävaltimossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin, mutta ei ikinä herännyt leikkauksesta. Aneurysma kyseessä, päävaltimossa.

Vierailija
4/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin, mutta ei ikinä herännyt leikkauksesta.

Vierailija
5/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain olisi kokemusta asiassa...olen aika neuvoton ja yrittänyt etsiä infoa joka puolelta. Tieto vaihtelee paljon...

Vierailija
6/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai muuta voi, kuin odottaa ja kysyä tietoa lääkäreiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkotit kenties tuolla " aivoverenvuoto on AINA vakava asia.." Siis pitääkö sinun mielestäsi minua siitä muistuttaa??



Olen kirjoittanut tuon vakava-sanan ilman sen suurempaa tarkoitusta, ja jos siihen halutaan takertua, niin kirjoitin sen varmaan siksi, koska läheisen ihmiseni verenvuoto vaati massiivisen leikkauksen ja hän on ollut nyt yli viikon tajuttomana. Sen tiedän että kaikkia ei tarvitse leikata, eikä vuoto aiheuta näin suuria seurauksia.



Mutta kiitoksia vaan kun muistutit, en tajunnutkaan tätä asiaa itkiessäni että aivoverenvuoto on AINA vakava asia....



t.ap joka tietää että ei voi kuin odottaa ja toivoa, mutta silti kaipaisin kokemuksia.

Vierailija
8/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vieläkin kuntoutuksessa eikä mitään voi tehdä itse. Ja ei tule enää koskaan entiselleen.. :(



Varaudu pahimpaan, toivo parasta.



Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä aivoverenvuodosta mitään, mutta mun läheiseni sairastaa leukemiaa, joten halusin vain toivottaa sulle voimia.

Vierailija
10/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesta on jo lähes 10v. aikaa, kyseessä oli silloinkin synnynnäinen epämuodostuma aivoissa ja ystäväni oli alle 40v. Tehtiin se toimenpide, jossa yritetään paikata vuotokohta viemällä sinne jotain paikka-ainetta. En muista enää täsmällistä kuvausta, joten en yritäkään kuvata toimenpidettä tarkemmin. Eli muutamia viikkoja letkuissa..sitten päätös että irroitetaan.

Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa päivien kuluessa palasi tähän päivään, mutta vaurioita kyllä jäi. Siis dementoitui, mutta elää itsekseen apujen kanssa.

Yli 50- vuotias.

Vierailija
12/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa ei kukaan ulkopuolinen voi ennustaa, miten tulee käymään, sillä vaihtoehdot ovat mitä tahansa täydellisen paranemisen ja kuoleman välillä. Tapahtuman jälkeen kuitenkin uuden aivoverenvuodon riski on olemassa. Myös lähiomaisilta saattaa olla syytä selvittää aivoverenvuodon riski jollakin kuvantamismenetelmällä.



Omana kokemuksena: Sedälläni puhkesi aivoaneurysma hänen ollessa 45-vuotias. Hän sai pikaisesti hoitoa. Hänelle suoritettiin leikkaus, jossa pari muuta aneurysmaa hoidettiin. Hän kuoli leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättyään muisti yleensä alkuun 20-vuottakin takana päin (muistetaan olevan naimisissa sen ex:n kanssa, ei lapsia, jne). Aika nopeasti muisti palailee nyky hetkeen, mutta lähimuistiin jäänyt pysyviä haittoja. Ymmärrys huonontunut ja estottomuus jutuissa myös. Kirjakieli usein käytössä ja työelämään ei paluuta. Voimia teille!

Vierailija
14/14 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu oli vajaa 60v ja äiti alle 50v. kun saivat. Molemmat leikattiin ja kumpikin toipui täysin. Alussa oli lähimuisti heikentynyt, mutta se palautui melko pian. Aivoverenvuoto on usein perinnöllistä ja jos kahdella lähisukulaisella on ollut vuoto saa itse hankkiutua magneettikuvaukseen, josta nähdään onko aivoissa " pullistumia" jotka voivat puhjeta. Kuvaus olis hyvä tehdä viim. 30v. kieppeillä...Itse olin keväällä ja luojan kiitos aneurysmia(=pullistumia) ei aivoissani havaittu!!!

Ennuste vuodoissa on yleensä huono....Tsemppiä ja jaksamista sulle ap!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi