Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapasille laittaa erityyliset nimet, mm. Jemina ja Aino?

Vierailija
29.09.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos samantyylistä kivaa nimeä ei löydy niin miksi laittaa väkisin, jos joku muu nimi miellyttää enemmän?

Vierailija
2/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonomman nimen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä käytän yleensä pareista samaa nimitystä, hanskat, rukkaset, käsineet.. en nimeä niitä erikseen tietyn nimisiksi. Korkeintaan jos jompikumpi lapasista on hukassa, saatan kysellä onko kukaan nähnyt VASENTA lapstani tai huhuilen OIKEAN rukkasen perään..

Vierailija
4/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy tytöille ja pojille. Jos tulee vahinkolapsi, niin sille nimeksi Simo.



Hyvä idea on myös tämä Lolankin kannattama kaikki etunimet mahdollisimman samanlaisina-tyyli.



Tämä luo ihanaa yhteenkuuluvaisuuden tunnetta perheeseen ja lähentää sisaruksia toisiinsa!



T: Mia-Pia

Vierailija
5/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saadaan keskustelua aikaan. Vrt. 2,20 neliön talo -ketju. Näin ei tietenkään aina, joskus kirjoitusvirheet ovat vain lipsahduksia näppäimistöllä.

Vierailija
6/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset voi nimetä juuri niin kuin itse tykkää!

Ei lasten nimet tarvitse olla " samaa sarjaa" toistensa kanssa. Ei tietenkään!

Toki vanhemmat saa antaa vauvalleen juuri sen nimen, joka sille vauvalle sopii kaikkein parhaiten! Vanhemmat valitsevat aina sen kauneimman ja ihanimman nimen vauvalle, siihen ei muilla ole mitään sanomista.



t. 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäjä. Molemmat ovat tässä maailman ajassa suosittuja. Siis tavallaan samasta puusta siinä mielessä.

Vierailija
8/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi ja siskolla on toosi hieno nimi. Siinä mielessä ei hyvä idea... Itse olin lapsena katellinen kaikille joilla oli hieno toinen nimi: Elisabet, Kristiina, Katariina, Johanna jne. Itellä oli tavisnimi toisena nimenä ja noi muut nimet oli " prinsessanimiä" silloin nuorena. Nyt noilla ei tietty ole mitään merkitystä, mutta lapsena oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella on " prinsessanimi" ja kakkoselle mietitty paljon napakampaa nimeä, silti itsestäni yhä kaunista. Oon miettinyt että aiheuttaakohan kauheaa kaunaa äitiä kohtaan 4-11 -vuotiaalla tytöllä... :)

Vierailija
10/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemina-siskolleni. Eli itse antaisin " tasa-arvoiset" nimet, vaikka ne eivät yhteen sointuisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molempiahan oli 1800-luvun lopulla/1900-luvun alussa.



Ritva ja Nea olisivat minusta eriparinimiä...

Vierailija
12/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisoäitiä kaivaten

...

lapset, lapsenlapset ja lastenlastenlapaset



Kas kun ei vielä kaivaen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Siis molempiahan oli 1800-luvun lopulla/1900-luvun alussa.

Ritva ja Nea olisivat minusta eriparinimiä...

Samaa mieltä tästä! Sopivat vielä hyvin yhteen..

Vierailija
14/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut Leena, Pekka ja Jean-Christian olisivat jo liian eri paria =)



Jos ei keksi kivaa sarjaan sopivaa nimeä niin sitten antaa vaan vapaasti jonkin muun. Lapset ovat kuitenkin erillisiä yksilöitä. Missä yhteydessä edes tarvitsee sisarusten nimiä paitsi ehkä joulukorteissa, joissa on koko perheen nimirimpsu.



Oma nimeni on erikoinen, on ulkomailla käytössä enemmän kuin Suomessa, ja veljeni nimi on hyvin tavallinen tuikisuomalainen. Eipä sillä koskaan ole meille itsellemme ollut merkitystä ja nykyään vielä vähemmän, kun olemme tekemisissä korkeintaan jouluisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä ainakin miettisin, ovatko täyssisaruksia vai esim. uusioperheen tuotteita. Itse en laittaisi.

Vierailija
16/16 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aunt Jemina, täti jemina, mistä nää äipät on sen kaivanu esiin.