Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teillä lapset viikkorahaa?

Vierailija
29.09.2006 |

Minkä ikäisiä lapsia? Mitä niillä rahoilla tekevät?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuukausirahaa kylläkin.

Summa määräytyy kuukauden aikana tehtyjen töiden mukaan.

Jääkaapin ovessa on lista, johon vanhemmat merkitsevät tehdyn työn.

Töitä esim. astianpesukoneen tyhjennys, ruohonleikkaaminen, imurointi yms.

Pienestä työstä saa yhden merkin (=arvoltaan 1¿).

Viimeinen päivä lasketaan merkit ja maksetaan raha.

Periaate, että pienellä työllä päivittäin voivat ansaita 30¿ /kk.

Lisäksi oppivat säännöstelemään rahojaan tai säästämään johonkin isompaan ostokseen. Jos tuhlaat rahasi kuukauden ekana viikkona, ei rahaa sitten loppukuuksi ole.



Lapset ovat 11 ja 12v.



Rahaa käyttävät karkkipäiväkarkkeihin, elokuviin ja omiin ostoksiin.



Vierailija
2/2 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhlaa rahansa yleesä mäkkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla