Osaisko joku auttaa..
Jouduin irtisanomaan itseni hoitovapaalla (muutto 600km) nyt kun toinen lapsi syntyy täyttää esikoinen samoihin aikoihin 3.v (saan siis sitten minimi äitiysrahaa) Olisiko mahdollista ilmoittautua työttömäksi jolloin saisin liitonrahaa ja sitten jäädä " äitiyslomalle" ? millaisia tukia työttömät saa lapsen syntyessä?Toivottavasti joku tajus,,
Kommentit (2)
ja saada tukea KELAlta. Mutta sitten sun on oltava työmarkkinoiden käytössä heti kun sulle sopiva työpaikka löytyy. Esim. jos lapsi 2v ja äiti tahtois töihin, voi äiti hakeutua työttömäksi työnhakijaksi, jos ei ole työpaikkaa minne palata. Vie se sitten 1 viikko tai 1 vuosi se työpaikan löytyminen, sen ajan saa molempia tukia päällekkäin. Mutta sinne töihin on sitten mentävä... Ei ne maksa sun kotona olosta.
Älä yritä huijata systeemiä! Työttömät eivät saa mitään erityistä lapsilisää.