Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teidän nukuttamisruljanssi kestää illalla? Meillä 1,5 tuntia ja 2 lasta.

Vierailija
29.09.2006 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 3v poika

Vierailija
2/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät pojilla 1- ja 4-vuotta, nukkuvat samassa huoneessa ja menevät arkena nukkumaan n. klo 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin vartti siinä menee.

Vierailija
4/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken iltasadun nukuttamiseen. Eli iltasatu, lapset sänkyyn, molemmille pieni juttuhetki, silitykset, halaukset ja hyvän yön toivotukset. Jäävät yksiksensä nukahtamaan sänkyihinsä. Ei kovin kauna siis kestä, riippuu iltasadun pituudesta.





Lapset 5v ja 2,5v.

Vierailija
5/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kaikki pisut pesut ja sadut niin ohhoh, saan melkeinmennä itse perässä nukkumaan. Joskin satua lukiessa saattaa hurahtaa yli puoli tuntia.

Vierailija
6/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisestahan se meno on kiinni. Ei saa mennä mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iltapesu, iltapuuro, hampaiden harjaus ja poika petiin hyvänyönpusun kera. Sinne jää itsekseen nukkumaan. Lapsi 2v.

Vierailija
8/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kolme, 7v, 3v ja 1v5kk. Vanhin laittaa itse itsensä kuntoon, pieniä autetaan iltapesuissa, yöpuvuissa, hampaiden harjauksessa. Klo 20 mennään ylös ja sitten kun on iltahommat tehty niin laitan pienet nukkumaan ja yleensä sitten nukahtavat 15 minuutissa. Esikoinen saa tehdä omiaan klo 21 asti, sitten menee sänkyyn, lukee hetken tai kuuntelee musiikkia ja nukahtaa. Eli häntä en laske edes mukaan tähän " nukutukseen" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu pesut, iltasatu, hyvät yöt ja vähän jutustelua. Pienempää vahditaan vielä sänkyyn menon jälkeen oven ulkopuolella (vanhempi lukee kirjaa tai lehteä tuolilla) hänen nukahtamiseensa menee 15 -30 minuuttia. Pojat menee kiltisti sänkyyn, pienempi joskus pyöriskelee ja on levoton, mutta ei tule kuitenkaan sängystä pois. En koe tätä rasituksena vaan meidän iltarutiinina. ennen yhdeksää ovat molemmat pojat aina unten mailla.

Vierailija
10/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuja luetaan ainakin kolme, siihen menee 30 min. Viikonloppuisin luetaan ainakin 45 min. Sen jälkeen pusut ja halit. Poika 5v nukahtaa heti n. 20.30 ja tyttö 6v nukahtaa n. 21.



Meillä on aina mennyt paljon aikaa lukemiseen. Se on mielestäni tärkeätä ja aika harvoin sadut jää lukematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalaan menee 5min koska pojat syövät ison päivällisen, ja iltapala yleensä jogurttia, joku hedelmä tai näkkileipä, eipä niihin kovasti aikaa tuhraannu.

Kyllä arvioisin että vartti maksimissaan siitä kun aloitetaan iltapala siihen kun sängyssä kuunnellaan satu/ loru /laulu.



7

Vierailija
12/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sänkyyn, jonne jäävät itsekseen. Halit pusut ja peittelyt tehdään muutamaan kertaan. Sänkyyn saavat vieren ottaa jon kun lelun. Eli alle tunti useinmiten siitä nukkumaanmeno käskystä. Iltasatua ei lueta. Luetaan kyllä muuten kirjoja, mutta harmi vaan, että ei nukkumaan menon yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran.



Iltapalan jälkeen mennään yläkertaan iltatoimille (pissalle ja hammapesulle, laitetaan yöpuku päälle). Sitten luetaan iltasatu. Yleensä 2 kirjaa, jotka lapset saa itse valita. Kirjan lukuun kuluu puolesta tunnista tuntiin. Eli se on pisin iltaan kuuluva juttu ja tärkeä sellainen.



Lukemisen jälkeen lapset sänkyyn, pusut ja halit, valot pois. Sitten menen itse alakertaan omiin hommiini ja lapset nukahtaa keskenään. Joskus sieltä ylhäältä kuuluu kaikenlaista, mutta useimmiten nukahtavat nopeasti.



Vierailija
14/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus, 1v3kk, nukahtaa viereen yleensä 10 minuutissa, mutta 3v3kk esikoisella menee keskimäärin se tunti. Ja hänet pitää nukuttaa siten, että huoneessa ollaan kunnes hän nukahtaa.

Ei kivaa, mutta eiköhän tilanne joskus muutu. Viimeistään kun poika menee armeijaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot pois ja sitten iltarukous ja -laulu. Sitten lähden. Joskus satunnaisesti pitää käydä uudestaan laittamassa.

Vierailija
16/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v saattaa juosta puolisen tuntia pois sängystään ja aina kannetaan heti takaisin, usein nukahtaa vartissa



5,5v saattaa valvoa sängyssään tunnin mutta ei tule sieltä pois.

Vierailija
17/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3 ja 5. Yöpukujen vaihto, iltapesut, peittelyt ja vielä mahdollisesti satu. Joskus sujuu nopeamminkin.

Vierailija
18/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sisältyy iltapuuro, kylpy, pieni hieronta/höpöttelytuokio, iltamaito ja sitten sänkyyn, tuutulaulu-cd soimaan ja ovi kiinni. Nukahtaa aina itsekseen, ilman mitään nukuttamisruljansseja. Pääni varmaan hajoaisi, jos joutuisin joka ilta hyssyttelemään lasta hämärässä huoneessa. Säälin niitä, jotka siihen hommaan joutuvat.

Vierailija
19/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuro, iltapesut, pyjama+vaipanvaihto, satu ja sänkyyn nukuttaminen n. 45min-1h. Itse nukahtaminen kestää yleensä 10-20 min.

Vierailija
20/28 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon/ tiedän, että lapseni on silloin turvallisempi ja miellyttävämpi nukahtaa.



" Pääni varmaan hajoaisi, jos joutuisin joka ilta hyssyttelemään lasta hämärässä huoneessa. Säälin niitä, jotka siihen hommaan joutuvat.

[/quote]

"



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän