Trump on allekirjoittanut presidentin asetuksen, joka ohjaa kaikki valtion virastot keskittämään lain tulkinnat Trumpille tai oikeusminister
Suoraan viralliseen lähteeseen: https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/2025/02/ensuring-accoun…
Presidentin asetus määrää seuraavaa:
Kaikki liittovaltion virastot, myös riippumattomat sääntelykomissiot, ovat nyt Valkoisen talon suorassa valvonnassa.
- Asetuksia ei voida antaa ilman presidentin hyväksyntää.
- Hallinto- ja budjettivirasto (OMB) voi nyt pidättää rahoitusta riippumattomilta virastoilta, jos ne eivät noudata Valkoisen talon prioriteetteja.
- Kaikkien liittovaltion työntekijöiden on noudatettava presidentin ja oikeusministerin tulkintaa laista, mikä poistaa oikeudellisen riippumattomuuden.
- Jokaiseen riippumattomaan sääntelyvirastoon on tarkoitus perustaa Valkoisen talon yhteyshenkilö presidentin suoran valvonnan toteuttamiseksi.
Kommentit (20)
Oranssin presidentin käsitys oikeudesta. Minä olen aina oikeassa vaikka olisin eri mieltä eri päivinä. Se on niin sekaisin....
Trump on parasta mitä Yhdysvalloille ja länsimaailmalle on tapahtunut sitten Adolf Hitlerin.
Trumphan lupasi, että enää ei tarvitse äänestää. Diktatuuria siellä on valmisteltu jo pitkään ja nyt se on toteuttamista vaille valmis.
USA:n on laitettava Donald aisoihin joko oikeusteitse tai jos hän ei tottele niin sitten kapinalla. Kuten sanottua, sekavat ajat tulossa Amerikkaan.
USA on anarkian testialusta Putlerille joka ohjaa kaikkea trumpin kautta.
Nyt Trump taitaakin jo täyttää määritelmän diktaattorista.
Mikään valtion taho ei pysty häntä vastustamaan ja voi tulkita lakia mielensä mukaan.
Trump on aina ihaillut Putinia ja Trump varmasti pyysi neuvoa miten päästä samanlaiseen valta-asemaan
Vierailija kirjoitti:
Oranssin presidentin käsitys oikeudesta. Minä olen aina oikeassa vaikka olisin eri mieltä eri päivinä. Se on niin sekaisin....
Tuohan kuulostaa ihan Helena Koivulta.
Vierailija kirjoitti:
USA:n on laitettava Donald aisoihin joko oikeusteitse tai jos hän ei tottele niin sitten kapinalla. Kuten sanottua, sekavat ajat tulossa Amerikkaan.
Miten oikeusteitse?
Trump on se oikeus nyt.
Joo. Hullu on. Eiköhän se kohta joudu virasta pois ihan perustuslain jatkuvasta rikkomisesta.
Diktatuuri etenee Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oikeusteitse?
Trump on se oikeus nyt.
Oikeus on edelleen periaatteessa riippumaton. Oikeus voi antaa määräyksen keskeyttää asetusten käytäntöönpano. Ja lain mukaan silloin Trumpin pitää totella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulostaa ihan Helena Koivulta.
Helena Koivu määrättiin USA:laisen oikeusistuimen määräyksellä muuttamaan Suomeen. Ihan käsittämätön päätös pakottaa koko perhe muuttamaan eronneen isän perässä toiseen maahan. Isällä on ihan uusi eri elämä. Pilasivat vaan lasten elämän. Mitä ihmettä?
Koska Trump tekee hole-in-onen? Hän voittanee myös tämän vuoden US Openin sekä tenniksessä että golfissa.
Vierailija kirjoitti:
Trump on aina ihaillut Putinia ja Trump varmasti pyysi neuvoa miten päästä samanlaiseen valta-asemaan
Tuon voisin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Hulluksi on maailma menossa
Häkkänen se vaan sträppäilee.
Yhdysvallat = Venäjä 2.0