G: Luotatko äitiysneuvolalääkärin ammattitaitoon?
Itse en, sillä ovat useimmiten " vain" peruslääkärikoulutuksen saaneita, jotka eivät tiedä raskauteen ja synnytykseen liittyvistä asioista enempää kuin hepo kellosta.
Kommentit (11)
Käyn raskausajankin tarkastukset omalla synnytyksiin ja naistentauteihin erikoistuneella lääkärilläni.
Käyn mieluummin yksityisellä, synnytyksiin ja raskauden ajan seurantaan erikoistuneella lääkärillä.
Yhtä kamalaa on se ettei neuvolalääkäri ole lastenlääkäri.
Oma huono kokemus. Lääkärikontrolli liian harvoin ja omalla kohdallani tk-lääkäri ei huomannut ongelmaa (joka olisi pitänyt huomata!) minkä seurauksena vauvani syntyi keskosena. Olisi siis voitu välttää. Jos saan lisää lapsia varmasti menen yksityiselle, maksoi mitä maksoi!
Vierailija:
Yhtä kamalaa on se ettei neuvolalääkäri ole lastenlääkäri.
Muuten tietty mennään sitten tk-lääkäreiden pakeille eli yleislääkärille.
Ei äitiysneuvoloissa erikoislääkärit happane, ihan siellä tavalliset yleislääkärit työskentelee. Äitiyspoliklinikat on asia erikseen.
Vierailija:
Vittu miten tyhmä akka olet!
Tapasin täysin idiootin tapauksen.
omaan neuvolalääkäriini.
Hän konsultoi hyvin herkästi äitiyspolin lääkäreitä jos ei itse tiedä jotain :)
Jos lääkäri vain heittäisi olettamuksia kehiin ja antaisi ymmärtää että tietää kyllä itse kaikesta kaiken en luottaisi kuin aivan perusasioissa.
mutta itse luotin omaan lääkäriini, vaikka olikin ns peruslääkäri, sillä hän oli työskennellyt äitiysneuvolassa jo noin 10-15 vuotta, joten kokemuskin on jo opettanut työstä jotakin.