Pakko laittaa oma avaus: kannabiksen käyttäjät todella ovat flegmaattisia
ja jättävät hommat hoitamatta. Haluatteko antaa sellaista mallia lapsillenne?
Kommentit (5)
Kaikki mun tuntemani kannabiksen suurkuluttajat ovat todella hermostuneita.
Lapset ovat päihdeperheissä kokeneet paljon turvattomuutta, huolenpidon puutteita, heitteillejättöjä, perheväkivaltaa ja kiireellisiä sijoituksia. Yksi kovimmista lasten kokemusten mittareista on kodin ulkopuolelle tehtyjen sijoitusten määrä. Esimerkiksi Helsingin kaupungin sosiaaliviraston Tervalammen perheyhteisössä oli kuntoutuksessa vuosina 2000-2002 yhteensä 141 lasta, joista yli puolet oli ollut jossakin elämänsä vaiheessa sijoitettuna kodin ulkopuolelle useammin kuin kerran. Sijoitusten määrä kuvaa sitä, että perheet lähetetään päihdekuntoutukseen vasta, kun tilanne todella kriisiytyy. Yleensä silloin myös vanhempien päihdeongelma on ehtinyt muuttua todella vakavaksi, Hyytinen sanoo.
Vierailija #6 kyyläsi nimettömänä:
Borgå72 oletko narkkari?
Rauhaa, sisko, sullekin!