Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Isoista" farmareista.

23.10.2004 |

Olisiko kenelläkään kokemusta ns.isommista farmareista? Esim. Opel Omega, VW Passat tms. Tarkoituksena olisi ostaa auto johon matkatavarat (rattaat, laukut yms.) mahtuvat vaivattomasti.



Olen vertaillut autojen hintoja ja ihmetellyt Omegan edullista hintaa suhteessa muihin merkkeihin. Minkä takia ne ovat niin paljon edullisempia, kun esimerkiksi Passatit ym.? Onko niissä sitten paljon vikoja?



Tarkoituksena olisi ostaa auto jonka vuosimalli olisi väliltä 98-04, moottorin teho vähintään 150 hv, ajettu mielellään alle 100 000km ja siinä tulisi olla ehdottomasti ilmastointi.



Tähän haitariin sopivat siis Omegan 2,5l V6 (tai 3,0l vastaava) ja Passatin 1,8T tai VR6.



Esimerkiksi Saksasta saisi Opel Omega Caravan 2.5 V6 n. 10 000¿ (vm. 2000), kun taas VW Passat Variant 1.8T n. 14 000¿ (vm.2000).



Vaakakuppi onkin täällä perheessä kallistumassa Omegan puolelle.Kai...

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aiheen aloittaja kirjoittelee.



Niin se mieli muuttuu ajan (rahantajun myötä)... Tuossa ap:llä kyselin kokemuksia tälläisistä ns. isomman kokoluokan farmareista, kuten Opel Omegasta ja VW Passatista. Tilanne kehkeytyi kuitenkin siihen malliin, että loppujen lopuksi ei tullut ostettua sen kummemmin Opelia, kuin VW:täkään...



Eli tuossa pari kuukautta sitten tuli oiva mahdollisuus ostaa mielestäni (ja muidenkin mielestä...) hyväkuntoinen ja suht vähän ajettu saksantuonti- auto. Muutaman koeajon ja pienen harkinnan jälkeen, kaupat tehtiin ja auto vaihtoi omistajaa.



Eli tämä perhe ajelee nykyisin vuosimallin 1998 Volvo V40 2.0T:llä. Kilometrejä mittarissa ostohetkellä oli 139tkm, nyt parituhatta kilsaa enemmän. Köyhtymään autosta joutui 12 400 euroa, mutta mitäpä sitä ei tekisi " sen oikean" löydettyään... Tyytyväisiä ollaan oltu tähän asti ja innolla odotellaan kesähelteitä, ilmastoinnin ansiosta!



Kiitokset vielä kerran kaikille, jotka antoivat hyviä vinkkejä! Liekö kukaan osunut " oikeaan" lopujen lopuksi...;)

Vierailija
2/68 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilastojen mukaan opel tulee paljon kalliimmaksi pitää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntaroin itsekin 2 kk sitten samaa asiaa ja tiloja

tutkiessani tulin siihen tulokseen, että uusi farkku-Astra

on hyvä kilpailija mainitsemillesi merkeille, koska

* Astra tavaratila on n. 510 VDA, ero ei ole suuri esim Passattiin,

suurempi kuin esim. Mersu C farmarissa

* Uusi Astra maksaa kaikilla varusteilla n. 26 000 EUR ja

ylläpitokulut ovat merkittävästi huokeammat kuin

käytetyllä, esim. vakuutusmaksut, huollot vain 30 000 km/2v

välein, ei rengashankintoja 3-4 vuoteen tms

* Kaupunkikulutus on Astralla n. 8 l/100 kmvs. käytetyn ' suuremman'

10-12 l/100 km, tästäkin tulee jopa 1000 E/vuosi jos

ajaa pääasiassa kaupunkiajoa

* Turvallisuudessa ainakin samaa tasoa, tod. näk. Astra parempikin

jäykän korirankenteen, turvatyynyjen ja ajonvakautuksen

ansiosta (ESP lisävaruste 850E)

* Jatkossa käyttömaksu tullee perustumaan hiilidioksipäästöoihin

Suomessakin, jolloin suuriruokaisen auton käyttö tulee edelleen

kalliimmaksi

* Ympäristösyistä hiilidioksidipäästöjen vähentäminen tärkeää

* Samat perusteet pätenevät myös uuteen Focus farkkuun,

ja Meganeen (Rellussa tosin heikko ohjaus ja ääritilannekäytös)





Vierailija
4/68 |
24.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi uusi Opel Astra Wagon on harkinnan arvoinen auto. Vaikkakin aivan uuden auton hankinta ei välttämättä meidän budjetilla onnistu... Mutta asiaa pitää miettiä ja puntaroida joka kantilta. Olisihan se kiva kruisailla uudella autolla!



Mutta haluaisin kuitenkin vielä infoa juuri näistä muutaman vuoden vanhoista (esim.2000 vuoden) Omegasta ja Passatista. Kertokaahan kokemuksia! Plussia ja miinuksia.



Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille!

Vierailija
5/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 hp, aika julma peräkontti ja koht tyylikäs rauta. Itellä on tuosta se laiska nelivetomalli, 2.5T AWD, vain 193 hp, mutta neliveto korvaa hieman.



Ei tuollainen 1998 T5 enää mahdottoman kallis ole, pikkusen hinnakkaampi kuin nuo mainitsemasi.

Vierailija
6/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaan vielä, että tuossa V70 peräluukku on muistaakseni 1650 litraa penkit kipattuna. Itse olen ajellut tuollaisella peräluukussa 180 x 100 kirjoituspöytä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo Volvon V70:en T5:n olisi kyllä ihan unelmien " kärry" . Olisi kokoa, näköä ja voimaa, mutta tosiaan sen hinta taitaa olla liian tyyris meikäläisille... Ehkä. Toki olen kyttäillyt niiden hintoja, jos vaikka sattuisi tärppäämään... Ei tämäkään vaihtoehto ole kokonaan pois suljettu.



Mutta edelleen Omega- ja Passat- kuskit, kommettejanne kaipailen...!;)

Vierailija
8/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Omega 2.2 -01 kolme vuotta ja kilsoja tuli 83000 siinä ajassa. Olisi varmaan tullut enemmän, mutta auto oli jatkuvasti korjattavana pikkuvikojen takia. En voi todellakaan suositella. Ja takavetoisuus talvella on myös oma haaste, varsinkaan kun Omegan luistonesto ei laadullaan vakuuta. Oliko edes kaikissa malleissa luistonestoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani oli ennen Omega ja nyt Passat 1.8T ja ehdottomasti liputtaa Passatin puolesta.



Vierailija
10/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt saatiin Opel- mieheltäkin kannanotto! Olen kyllä kuullut vähän vastavanlaisia juttuja Omegasta, mitä kerroit tuossa äsken. Eli pieniä vikoja löytyy tasaiseen tahtiin... Toki täytyy muistaa, että jokainen auto on oma yksilönsä, eli vikoja voi olla turha yleistää... On varmati hyviä/vähävikaisia ja sitten taas niitä joissa niitä vikoja sitten on. Tiedä sitten häntä...



Olen kyllä myös kuullut sellaista juttua, että nokkaremmikin saattaa paukahtaa tuon tuosta poikki. Ja sen jälkeenhän on edessä sitten vähän isompi remontti.... Vaihtovälihän näissä nokkaremmeissä pitäisi Opelilla käsittääkseni olla n.60 000km, mutta kuulemani perusteella tosiaan saattavat mennä poikki ennen sitä. Olisiko kenelläkään kokemusta tästä?



Vanhat hyvät kokemukset VW:stä taas houkuttelevat Passatin puoleen... Auto on varmasti luotettava, turvallinen ja hyvä ajettava. Mikäli päädymme Passatin farmariin, tulisi kyseeseen varmaankin juuri tuo mainitsemasi 1.8T- koneella varustettu yksilö. Minkähänlainen kulutus tuollaisessa autossa muuten on?



Lisää kommentteja Opelia/VW:tä vastaan&puolesta odotellaan;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/68 |
25.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

225 hp/250 hp jne. maksaa jotain 15 000 escudoa. Esim 1996 850 R olis ihanainen =). No, en tiedä saako R vielä 15 000



Mutta esim tampereelta saa 152 000 ajetun T5 1995 mallia, 15 900 e



Katos tuota =):

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=170257



Vähän tuunattu, mutta ei kerrota kenellekään. Asiaa tuntemattomalle menee täydestä V70R:stä ulkoisesti =)

Vierailija
12/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän sen vuosimallin kanssa nyt niin tarkkaa ole, kunhan auto on vaan suht' vähän ajettu ja muutenkin hyvässä kunnossa. Tämä mainitsemasi 850 T5 R voisi kyllä tullakin kysymykseen, jos vain löytäisi sopivasti vähän ajetun siistin menopelin.



Tämä Nettiauton Volvo olisi kyllä tosi magee pirssi!;) Vähän on kyllä kaukana, kun on Ahvenanmaalla, mutta... Eikä sekään haittaa, jos autoa on valmiiksi vähän " tuunattu" . Sillä pitäähän autossa nyt olla vanteita, alustasarjaa yms...



Mutta pitää pistää tämäkin idea " mietintämyssyn" alle. Lisää hyviä ideoita ja kokemuksia muista farkuista odottelen;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=167666



3.0 suora kuutonen, 24-venanen. Taisi olla 180-190 hp tms. =)



Tuo peräkontti on JULKEA =)

Vierailija
14/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo V90 on takaveto, ei etuveto, vaikka tuossa ilmoituksessa niin lukeekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olla jo peräluukullakin kokoa...;) Ihan kiva peli!

Vierailija
16/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainitsit, että budjetti ei riitä uuden kompakti-farkun (Astra H tms.) hankintaan, mutta yllättäen rahaa kuitenkin riittää tuunattuun Volvoon, jossa uuteen autoon verrattuna käyttökulut vähintään tuplat (kalliit vakuutukset, bensakulut 50% suuremmat, renkaat tuplahintaiset, ei-takuuta korjaukset omasta pussista - korjaukset maksavat maltaita nykyisin ja työn laatu on useimmiten osastolta sutta & sekundaa)



No, ei se mitään, onneksi auton valintaa liittyy muitakin kuin järkisyitä - meillä kaikilla, joten onnea valitsemellasi tiellä!



Olisi kiva tietää mihin ratkaisuun päädyit.



Vierailija
17/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoi, että olen ostamassa tämän " tuunatun" Volvon? Ei kukaan. Anteeksi vain jos olet saanut sellaisen kuvan kirjoituksistani. Sanoin vain, että ei se haittaa vaikka ostamassani autossa olisi alumiinivanteet ja alustasarja. Mutta ei nämä nyt pakollisia varusteita tietenkään ole! Tärkeintä kuitekin on turvallisuus, auton tilat yms.



Eli en nyt aivan juuri ole ostamassa autoa, vaan olen vielä harkintavaihessa, jossa puntaroin eri vaihtoehtoja. Toivottavasti sitten kun oston aika tulee niin olen päätynyt hyvään ja miellyttävään ratkaisuun! Esim. tämä mainitsemasi uusi Astra Wagon on melko korkealla siinä listalla, josta autoni aikoinaan valitsen...!



Kukaan ei vissiin omista näitä alussa mainitsemiani Omegaa/Passattia...?

Vierailija
18/68 |
26.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olipahan pitkästä aikaa mielenkiintoinen viestiketju tällä palstalla!

Vierailija
19/68 |
27.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kommentit:



Itselläni ollut molemmat, niin Omega kuin Passat farmarit.



Omega on täysi susi, auto oli korjaamolla kaikenlaisten vikojen osalta miltei kuukausittain, siihen ei kannata omia rahoja sijoittaa.

Passat 1.8T, taas täysin päinvastainen, ei yhtäkään ylimääräistä keikkaa huoltojen osalta, kuin määräaikaishuollot, erittäin luotettava ja huomattavasti parempi auto ajaa, kuin Omega.



t. Mika

Vierailija
20/68 |
28.10.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi Omegan vikaisuudesta saa kyllä minut todella miettimään sen ostoa. Jokin aika sitten vielä olin melkolailla varma, että sitten kun ostan farmaria, niin auto on Opel Omega. Auton hinnat ovat suht halvat ja kaiken lisäksi auto on massiivinen, jotenka luultavasti myös melko turvallinen. Auto on myös silmääni esteettisesti hyvin upea auto. Tällä hetkellä vaakakuppi on kyllä kallistumassa muiden autojen puoleen...



Onko todellakin näin, että Omegasta ei kenelläkään ole mitään hyvää kerrottavaa?



Passattia on nyt kovasti kehuttu, mutta mitkä voisi olla sen huonot puolet? Kertokaahan näitä, ei niin hyviä asioita autosta!