" Isoista" farmareista.
Olisiko kenelläkään kokemusta ns.isommista farmareista? Esim. Opel Omega, VW Passat tms. Tarkoituksena olisi ostaa auto johon matkatavarat (rattaat, laukut yms.) mahtuvat vaivattomasti.
Olen vertaillut autojen hintoja ja ihmetellyt Omegan edullista hintaa suhteessa muihin merkkeihin. Minkä takia ne ovat niin paljon edullisempia, kun esimerkiksi Passatit ym.? Onko niissä sitten paljon vikoja?
Tarkoituksena olisi ostaa auto jonka vuosimalli olisi väliltä 98-04, moottorin teho vähintään 150 hv, ajettu mielellään alle 100 000km ja siinä tulisi olla ehdottomasti ilmastointi.
Tähän haitariin sopivat siis Omegan 2,5l V6 (tai 3,0l vastaava) ja Passatin 1,8T tai VR6.
Esimerkiksi Saksasta saisi Opel Omega Caravan 2.5 V6 n. 10 000¿ (vm. 2000), kun taas VW Passat Variant 1.8T n. 14 000¿ (vm.2000).
Vaakakuppi onkin täällä perheessä kallistumassa Omegan puolelle.Kai...
Kommentit (68)
..noista pitäisi päättää niin kyllä se olisi passat ehdottomasti... fordin kanssa kokee maanpäällisen helvetin ja volvo on ruotsalainen traktori jota en huolisi vaikka ilmaiseksi saisin.
sannmaria:
..noista pitäisi päättää niin kyllä se olisi passat ehdottomasti... fordin kanssa kokee maanpäällisen helvetin ja volvo on ruotsalainen traktori jota en huolisi vaikka ilmaiseksi saisin.
Sannmaria:llakin on varmaan paljon kokemusta Volvosta. No eipä naiselta ton asiantuntevampaa kommentia oikein voi odottaa. No jotkut ostaa Valmetin, mä ostin Volvon.
Reilut vuoden päivät ajellu V70:llä ja 3-sarjalaisen Bemarin jälkeen olen ollut tyytyväinen. Tilaa on mukavasti ja tavaratila on helppo lastata. Varustetasokin on ihan mukava.
Kaverilla 1.8T Passat Variant ja hyvin on pelannut sekin, muutamaa pientä takuukorjausta lukuunottamatta. Passatilla pääsee jonkin verran pienempiin kulutslukemiin kuin Volvolla. Passatissa on jäykempi alusta kuin V70:is. V70:is alusta on aika pehmeä. Kummastako tykkää enempi niin se on maku asia. Tämä oikeastaan ajettavuuden suhteen suurin ero näiden välillä, mun mielestä.
Fordista tulee mieleeni ensimmäisenä nämä surullisen kuuluisat sisemmät vetonivelet. Parilla työkaverilla on Focuksia ja niissä toi on ollut iso ongelma. Kannattaa ottaa selvää onko noissa Mondeoissa sama rakenne, jos on, niin jossain vaiheessa tulee varmasti vetarien vaihto eteen ja se on noin 300E/puoli.
Tässä meikäläisen kokemuksia.
Mondeossa houkuttaa suhteessa halvempi hinta verrattuna Passattiin ja Volvoon... Mutta jos taas sitä sitten joutuu käyttämään " telakalla" useammin kustannukset tasoittuvat ajan myötä. Ja mahdollisesti hyvinkin pian...
Asioista on vielä onneksi aikaa ottaa selvää, mutta kärkikaksikko on tiputtamassa yhtä pois junasta pikku hiljaa...
meillä perhettä kuskaa skoda octavia 1.8t ja ei olla löydetty mitään negatiivista.tilaa riittää ja aikasta hyvin lähteekin : )
meillä vm.-03,mutta käytiin just tsekkaamassa uunituore,ja kylläpä oli mageen oloinen!
kaikin puolin voisi verrata passatiin,paitsi hinta ilmeisesti reilusti matalampi.
t,autoemäntä
Skodaa kohtaan itselläni on olemassa tiettyjä ennakkoluuloja... Skodasta puhuttaessa tulee mieleen ne 80-luvun menopelit... En tiedä onko korvieni välissä jotain vikaa, mutta näin se vain on...
Ei sen puoleen olen kyllä katsellut juuri tätä Octavian 1.8T:tä, mutta niitä on kovin niukasti saatavilla. Ainakin Suomessa. Varsinkin näitä muutaman vuoden vanhoja (vm. 01-03). Olisi kyllä kiva päästä testaamaan kyseistä autoa. Jospa tyhmät ennakkoluulonikin sitten karisisivat...;)
pakko myöntää,että itellä oli kyllä ihan samat luulot juuri automerkin kyseenalaisen menneisyyden takia..mutta mutta,totuus osoittautui ihan toiseksi. periaatteessahan auto on volkkari,eri kuorissa vaan.ja kun valmistetaan tsekeissä,on hinta alhaisempi. eli jos mahd,käy koeajolla!
meille auto tuli ulkomaankomennukselta,ja on niissä piireissä melko suosittu jo.
niin,ja jos mielipiteen saa sanoa,itse en edes harkitsisi opelia enkä fordia.. : )
oli pakko puuttua tähän keskusteluun.. itsellä ollut seat toledo 110 tdi 1.5 vuotta ja sitä ennen pienempi seat cordoba vw golf ja skoda felicia dieselvehkeitä ja kaikki uutena hankittuja (golf ei ihan uusi) ja voin kertoa että olen tyytyväinen " konsernin" autoihin erityisesti seat mutta sillä ei ole kunnon farkkuu mutta tsekkaa skoda oktavia ja tehot 110hv/tdi lastulla siitä irtoo 130hv ja vääntö ei heti lopu kesken. perkele.
Pitkien tutkiskelujen/kyeslyjen/koeajojen ym. jälkeen loppusuoralla ovat kolme vaihtoehtoa tulevaksi perhefarkuksi: 1. Ford Mondeo 2.0 2. VW Passat 1.8T 3. Volvo V70 2.4 (140hv). Autot ovat kaikki vuosimallia 2001 tai 2002. Näistä kolmesta autosta lopullinen valinta tehdään.
Kommentteja/kokemuksia?