Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako alkaa maanviljelijäksi

Vierailija
16.03.2006 |

Onko homma niin kamalaa ja kannattamatonta kuin annetaan ymmärtää? En toki ole pystymetsästä hommaan ryhtymässä, osaa työt, mutta en ole koskaan ollut tilan omistaja..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että tilakoon pitää olla iso tai sitten tuotantosuunnan niin takuuvarma taloudellisesti että saa homman pyörimään alusta asti voittoa tuottavana. Suotta ei maanviljelijäväestö ole vähentynyt EU-aikana, kyllä siihen syyt löytyvät.

Nimim. vanhemmat maanviljelijöitä

Vierailija
2/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaankan voi suositella sitä, sillä työtä on aivan mielettömästi ja velkaa pitää ottaa satoja tuhansia euroja, jos aikoo saada tilasta tarpeeksi suuren. Toiminnan kannattavuudesta tulevaisuudessa ei ole kuitenkaan mitään tietoa! Lähes kaikki tuntemani maanviljelijät ovat todella stressaantuneita ja monet ovat sairastuneet valtavan työmäärän takia. Valitetavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaikki muut paperin pyörittelyt yms. voin sanoa et työtä riittä ympäri vuodeksi!

Vierailija
4/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallifirman pomo tekee töitä vuoden jokaisena päivänä ilman tukia, jotta saa itselleen ja työläisilleen leivän järjestettyä. Stressi on todella kova, kun on kyse myös muiden leivästä.

Vierailija:


Sitten kaikki muut paperin pyörittelyt yms. voin sanoa et työtä riittä ympäri vuodeksi!

Vierailija
5/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulottuvilla nämä eivät ole.





4, sit saman tien pois lapsilisät, kotihoidontuet, työttömyystuet, teollisuustuet, vientituet...

Vierailija
6/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoituu itsestään ja viljelijä vetää vain lonkkaa... Voi hel....! Sitten jos ei olisi viljanviljelijöitä niin täällä kävisi poru kun ei ole suomalaista, laadukasta viljaa vaan jotain p.... ulkomailta!



T:Edelleen nuori ja lupaava maanviljelijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kaikki hoituu itsestään ja viljelijä vetää vain lonkkaa... Voi hel....! Sitten jos ei olisi viljanviljelijöitä niin täällä kävisi poru kun ei ole suomalaista, laadukasta viljaa vaan jotain p.... ulkomailta!

T:Edelleen nuori ja lupaava maanviljelijä

Vierailija
8/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti. Mistä olettee saaneet päähänne, että Suomalaisen viljan laatu olisi jotenkin ulkomaista parempaa? Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa.





14, kultaseni, ei ne maataloustuet ole maanviljelijää varten vaan KULUTTAJAA varten. Niiden tukien ansiosta sinäkin voit ostaa halvempaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanviljelijät kortistoon!!!

Vierailija
10/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


maanviljelijät kortistoon!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis niin kuin pöndet, jotka tekevät kahden tunnin työpäiviä muutama kuukausi vuodessa ja valittavat työn määrää.





Mitähän ne oikeat työt ovat?





Vierailija
12/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitsisi enää tehdä tuottamatonta työtä. Muutaman vuoden päästä jäisi kansantaloutemme jo mukavasti voitolle uusista järjestelyistä huolimatta.



20, kuka maksaisi viljelijöiden työttömyystuet? Lisäksi tulisi paljon muitakin työttömiä (meijereistä, kuljetusalalta, liha-alalta, ei siis pelkästään maajusseja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen karjatilallisen lapsi ja se homma on oikeasti viimeistä. Mun vanhemmilla oli keskikokoinen karja ja se elämä oli oikeasti yhtä helvettiä. Työtä kaksi kertaa päivässä kolmen neljän tunnin satsi joka ikinen päivä, ja siihen päälle vielä kesällä peltotyöt. Käytännössä isä ei ollut kesällä koskaan sisällä muuten kuin ruoka-aikaan, ja äitikin joutui olemaan paljon pellolla jne.



Kesäloman saatika lomareissun käsite oli meidän perheessä täysin tuntematon. Ei myöskään ollut mitään viikonloppuja jolloin olis ollut perheen yhteistä aikaa. Vanhemmat haisivat koko ajan navetalta, mikä hankaloitti kauppareissuja jne. Oikeasti mun vanhemmat on eläissään tehneet kaksi kertaa enemmän töitä kuin tavalliset duunarit.

Vierailija
14/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minä olen karjatilallisen lapsi ja se homma on oikeasti viimeistä. Mun vanhemmilla oli keskikokoinen karja ja se elämä oli oikeasti yhtä helvettiä. Työtä kaksi kertaa päivässä kolmen neljän tunnin satsi joka ikinen päivä, ja siihen päälle vielä kesällä peltotyöt. Käytännössä isä ei ollut kesällä koskaan sisällä muuten kuin ruoka-aikaan, ja äitikin joutui olemaan paljon pellolla jne.

Kesäloman saatika lomareissun käsite oli meidän perheessä täysin tuntematon. Ei myöskään ollut mitään viikonloppuja jolloin olis ollut perheen yhteistä aikaa. Vanhemmat haisivat koko ajan navetalta, mikä hankaloitti kauppareissuja jne. Oikeasti mun vanhemmat on eläissään tehneet kaksi kertaa enemmän töitä kuin tavalliset duunarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI viljelijät joutuvat käytännössä tekemään koneurakointia, metsätöitä, turvehommia.....

Vierailija
16/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 000 euroa. Moniko teistä on valmis panostamaan työpaikkaansa samanverran? Sen kyllä huomaa että täällä EI TODELLAKAAN arvosteta suomalaista ruokaa.

Vierailija
17/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti että ihmiset on niin tuudittautuneita siihen että ruoka kasvaa Liiterin hyllyllä.

Vierailija:

Kaikkein järjettömintä tässä tilanteessa olisi ajaa suomalainen maatalous kokonaan alas. Jos pandemia tulee, rajat suljetaan eikä ulkomailta tule ruokaa. Ei halpaa eikä kallista.

Vierailija
18/18 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljan hinta on niin alhainen, että se ei elätä. Kotieläimiä on oltava tai tehtävä jotain muuta työtä lisäksi. Minulla ja miehelläni on viljelyn lisäksi kanoja, ja työtä riittää ihan hirveästi. Mies paiskii hommia sellaiset 10 tuntia päivässä, vähintään. Tähän työhön ei kannata ruveta, jos on vähänkään laiska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi