Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

---TOUKOVAUVAT 20009 Kesäkuuhun---

05.06.2009 |

Tässäpä pinoa meille vastasyntyneiden äideille!!!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai päivä vietettiin muumien kanssa ja oli tosi kivaa. Yövyttiin kylpylässä ja lapset pääsivät aamulla nautiskelemaan isänsä kanssa kylpylän altaista. Vauvan kanssa aloitetaan uiminen sitten syksyllä. Ajattelin jos vaikka naapurin äidin ja vauvan kanssa lähdetään ihan vauvauintiin. Esikon kanssa oltiin ja oli tosi kivaa. Toinen mitä ajattelin on minilattarit kun nuo isot aloittaa taas hoidon niin meillä on vauvan kanssa aikaa vähän harrastaakin. Odotan taas innolla aikaa vauvan kanssa kahden. Nyt kun ollaan harvemmin niin huomaan kuinka ihanaa se onkaan. Kivastihan nää päivät menee kun on nuo isot tuossa pitämässä ohjelmaa meillä, mutta hetket vauvan kanssa kahden on myös aivan kertakaikkisen ihanaa!!!

Just nyt on pieni patti kasvamassa otsaan kun mies on golfaamassa ja näköjään siihen taas tuhrautuu kunnon työpäivän mittainen aika!!! Nykyään kun olen itsekin lajin harrastaja niin ymmärrän tuon halun harrastukseen, mutta itse käyn aina mahd nopeilla kierroksilla ja heti kotiin. Missähän sitä nyt luuhataan? Ehkäpä saunassa ja syömässä.... No taidan kaikota kun ukko tulee kotiin, samantein lenkille ja viipyä tovin :)

Missähän vaiheessa sitä uskaltaa ruveta liikkumaan kunnolla?? Vatsalihakset huutavat halua kiinteytyä. En ole koskaan ollut näin huonossa fyysisessä kunnossa. Vaatteet päällä on ihan ok, mutta kun vähän paitaa nostaa niin kyllä on meikäläisen mittapuun mukaan liian löysää.... Sen siitä saa kun on elämänsä treenannut ja yhtäkkiä onkin tämän näköinen. Tuossa lapset juuri virittivät Wii Fitin ja ajattelin vetää joogaohjelman läpi ja sitten reippaalle kävelylle.

Nukumisesta. Kyllähän tuo meidänkin neiti nukkuu minkä ehtii. Nyt ihan pikkuhiljaa alkanut olemaan pidempiä aikoja hereillä. On onneksi oikein tyytyväinen vauva. Eilen kaivettiin vauvalelut esille. Hän jo kovasti nauttii värikkäistä leluista ja jaksaa niiden kanssa seurustella pitkäänkin. Jossain vaiheessa sitten sitterin puuhakaaren nalle ja pupu menevät oppositioon ja tulee kova parku kun alkaa kyllästyttämään. Voisi jo kaivaa aktiivimatonkin esiin. Viihtyi hyvin naapurin vauvan matolla tuossa taannoin. Illat menevät vaihtelevasti kun joskus nukahtaa yöunille jo kahdeksan jälkeen ja joskus vasta yhdeltätoista. Huomaan että kun hän saa olla pimeässä, niin uni tulee helposti ja jos on tuossa mun sylissä telkun ääressä niin heräilee helpommin. Pitänee ruveta laittamaan häntä tuonne omaan sänkyyn yläkertaan.

Neuvolassa oltiin torstaina ja siellä pituutta tullut jo 57 cm ja painoa oli 4870 g. Aika hyvin neljässä viikossa kasvanut. Ja minä kun yritin sopia ettei hän kovin nopsaan kasvaisi vaan pysyisi äidin pikkku pirpanana pitkään ja pitkään....

Päätän romaanin tähän ja tahdon vielä ONNITELLA KAIKKIA TOUKOKUISIA vauvautumisesta. Näin se aika sitten meni. Ollaan me aika sissejä ja yhdessä selvitty aikamoisesta koettelemuksesta ihanuuksineen ja kamaluuksineen :) :)

-Callaway ja Vadelma 4 vkoa

Vierailija
42/53 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tässä heti aamun alkajaisiksi hieman kirjoittelen. Eipä kuulumisissa mitään ihmeellista, samaa rataa mennään, syödään,nukutaan,ulkoillaan ja ähistään =), Meillä ei mitään kovia itkja oo ollut, mutta kyllä poika huomionsa osaa ottaa=). Sisarukset on kyllä innokkaita, osaavat jo kovasti viihdyttää vauvaa, voin siis pihalla käydä jotain pikkuhommia tekemässä.

Tuosta treenaamisesta..mä oon callawayn kans NIIN samoissa ajatuksissa, tahtois vaan jo oman kroppansa takas!! Mulla vaan tuo sektion takia viivästyy vielä enemmän treenaaminen, että on kyllä totista tuskaa olla tällainen "löllö", olis kiva päästä lenkille, siis hikilenkille!!

En tiedä onko mun vatsalihas jotenkin venähtänyt, mulla on navan yläpuolella tosi kipeä kohta, varsinkin ku joutuu "käyttämään" lihaksia liikkeissä. Samanlainen vaiva oli raskausaikana, toisella puolella ja silloin lääkäri meinas että on joku kohdunkannattajalihaksen vaiva..mut ei se nyt enää voi olla?!! Sit tulee mieleen,että onko tää jotain leikkaukasesta johtuvaa? No, pitää pari päivää tarkkailla vielä ja sit käydä vaikka lääkärissä,jos ei ala helpottaa. Inhottava kipu, vähän niinku olis kipeä mustelma, mut mitään ei näy! Sit oon miettiny,etä se voi tosiaan olla ihan joku venähdys, ku kuitenkin sängystä nousut ym liikkeet on nyt sektion takia kuitenkin ollut erilaista,

Joo, mut tosiaan, varmaan pitää siihen jälkitarkastukseen olla ihan rauhassa, jatkaa vaan päivittäisiä vaunulenkkejä.

Jokos te ootte päässeet petipuuhiin? Meillä ei vielä olla päästy niihin puuhiin ja mies alkaa oll ajo aika kypsää kamaa=), no olishan se itestäkin ihan kiva jo päästä kokeilemaan. Mulla on vielä pientä vuotoa ja en halua sen takia alkaa väsäämään, muuten varmasti olis jo ihan mahdollistakin. ME tuossa mietittiin,että jos otetaan vaan kondomi ehkäisykäyttöön ja sit pillerit,ku imetys loppuu. Saa nyt vaan nähdä sit mitä siitä tulee =) Kierukkaa meinasin, mut enpä tiedä sit. On tässä vielä aikaa toki päättää, ku jälkitarkastus on ens kuun alussa.

Vauvat ne kasvaa ja kehittyy kyllä niin vauhdilla! Meillä on jo ihan "oikeasti" alettu hymyilemään ja seurataaan kans värikkäitä esineitä. Oon yrittäny katella käytettyä leikkimattoa,mut en oo päässyt vielä asiaan ihan täysillä mukaan. Pitää nyt alkaa kattelemaan. Toki vois antaa vihjeen vauvalahjaa miettiville, niin ei tarvis sit sen kans aikaa kuluttaa.

Ristiäiset 2 viikon päästä ja me pidetään tosi pienet juhlat, ihan vaan sisarukset. Pääsee itekin helpolla, vaikka apuja kyllä saankin järjestelyihin äitiltä ja siskoilta.

Toinen mummu (miehen äiti) on ihan mielettömän innokas vauvavahti, ihana juttu. Eilenkin sanoi,että pari tuntia menee ihan hyvin vauvan kans,että saa tuoda aina kun haluaa. Aivan ihana juttu! Mun äiti sit onkin toisesta ääripäästä,etli siltä on turha odottaa mitään tuollaista ehdotusta. Kai me ollaan oltu niin vaativia lapsia,että sen kiintiö on tullut ihan täyteen hoitamisesta. Kyllä se muuten käy kattomassa ja noin, mut jos kysyy lapsenvahtia joskus, niin aina on jotain muuta menoa ja tekemistä..tai sit vaan väsyttää!! No, onneks on edes yksi innokas mummu .

Nyt ähistään ja mulla on vielä vähän kotihommiakin tekemättä..yllättävää =)! Hyvää alkavaa viikkoa ja TOSI PALJON ONNEA KAIKILLE TOUKOVAUVOJEN ÄIDEILLE,ISILLE JA SISARUKSILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa arki pyöriä kanssa jo suht. hyvällä rutiinilla. Tänään sit kuitenkin meni kaikki rutiinit päälaelleen kun ei meinanut Kyösti käydä millään ekoille päiväunille. Puoli kahdelta sain sen vihdoin nukahtamaan, mutta tämä kyllä johtuu varmaanikin siitä, että Kyösti otti aamulla aamutorkut joita ei normaalisti ota. Alkaako teillä muilla jo hahmottumaan rytmit vauvojen kanssa. Meillä on yörytmi ollut melkeinpä synnäriltä asti sama ja nyt on päivärytmikin vakiintunut paikoilleen. (paitsi tämä päivä oli poikkeus). Me heräillään Kyöstin kanssa tuossa klo 9 ja touhuillaan aamutouhuja muutama tunti; Kyösti syö, vaihdetaan vaippa ja tehdään aamupesut yms. äiti juo kahvin ja tuoremehun ja joskus saan jopa nykyisin laitettua pyykkiä tai muuta askaretta kun Kyösti "katsoo televisiota" ja kuuntelee musiikkia. Sitten klo 12 alkaa Kyöstin silmät lurpattaa ja lähdetään vaunulenkille. Sieltä tullessa Kyösti jatkaa unia ja äiti syö "aamupalan" ja puuhaan kotiaskareita tai löhöän. (Mähän en normaalistikaan ole koskaan syönyt aamulla, mutta odotusaikana sit oli pakko) Kyösti heräilee klo 15 ja sitten on yleistä seurustelua klo 18. Sitten lähdetään toiselle lenkille tai kantoliinailemaan ja otetaan siis toiset lyhyemmät päikkärit. Kyösti heräilee sit illalla klo 20. Sitten tissitellään ja katsellaan töllöä loppuilta tai no se olisi tarkoitus, mutta meillä alkaa iltahuuto. Iltahuutoa kestää klo 23-24 jolloin Kyösti on jo niin poikki, että nukahtaa väkisin huutoonsa. Eka syöttö yöllä klo 03, toka klo 05 ja kolmas klo 07. Viimeseltä syötöltä Kyösti siirtyy äitin viereen sänkyyn kun isi lähtee töihin. Siinä torkutellaan otsat vastakkain sinne yhdeksään. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla miten teidän muiden arki noin konkreettisesti menee?? Onko mitään rytmiä vai onko jokainen päivä erilainen?

Uunizin ja Iippalaisen tirppanoilla on ainakin jonkinsortin "nukutaan-vaan-rytmi" menossa. :) Voitais välillä vaihtaa..saisitte tämän meidän "seurustellaan-äiti-koko-ajan"-pojan. :o)

Laakli, meillä on vähän samaa ongelmaa alkanut ilmetä nukkumisen suhteen. Päivällä nukahtaa hyvin itsekseenkin, mutta illalla ja yöllä on turvaton heti kun lasken sylistä. Meidän Kyösti nukkuu vaunukopassa meidän sängyn vieressä. Alkuun nukkui omassa pinniksessä, mutta koki sen liian isoksi, eikä rauhoittunut sinne. Nyt tiivis vaunukoppa on toiminut tähän asti loistavasti. Yleensä nukahtaa sinne itsekseen kun saa yöllä tissin pois suusta, mutta nyt tosiaan alkanut heräämään heti kun syli häviää.

Callawayn ja Uunizin tapaan minäkin haikailen entisen vartaloni perään. ;) Muuten olen ihan tyytyväinen, mutta selvästi housut kinnaa enemmän kuin viimekesänä (vaikka mahtuvatkin) ja vyötäröllä on tuota löysää. En tiedä yhtään mitä tällähetkellä painan, koska meillä ei ole kotona vaakaa. Kiloja on kyllä karissut hyvin, mutta on niitä vielä jäljelläkin. Mulle sanottiin neuvolassa, ettei saa mitään rehkimisjumppaa tehdä ennen jälkitarkastusta. Mulla se on 7.7 ja sitten ajattelin kaivaa jumppapallon kaapista. Minä en ole koskaan ollut mikään turhan tarkka kroppni kanssa, mutta fyysinen työ ja hyvä perusliikunta tuon koiran takia on ollut mun avain.

Meidän Kyöstillä meni loppuviikosta itkeminen niin sietämättömäksi, että meinasin oikeesti raahata sen lääkäriin. Perjantaina huuti aamusta iltaan, ei auttaneet cuplatonet, eikä piereskely. Ihan kyyneleitä itki silmäkulmat märkänä ja mulla oli niin paha olla. Väänteli vatsaansa ja punnersi punaisena koko päivän. Lauantaina oli hieman helpompaa...aamupäivällä yksi tunnin mittainen huutojakso ja sitten perinteinen iltahuuto vaan, johon sit nukahti. Nyt olen ollut eilisen ja tämänpäivän sitten puulla päähänlyöty, koska meidän Kyösti on ollut niin hyvällä tuulella. Eilen ei itkenyt kun nälkäänsä ja tänään ollut myös itkuton, lukuunottamatta pientä väsynatinaa. Mitä ihmettä?? No ei pidä vielä illakoida liikaa.

On toi poika kyllä vaan niin ihana. Ihana huomata miten se kehittyy koko ajan. Nyt alkanut hymyillä jo ihan takaisinkin. Vaipanvaihdon yhteydessä me lauletaan Kyöstin kanssa yhdessä ja se on ihan innoissaan. Kieltä näytetään myös vuoronperään ja pusutellaan siinä ohessa. On myös ihana huomata, että Kyösti alkaa vihdoin viihtyä itsekseenkin vähän. Onhan tuo kyllä edelleen jatkuvasti sylinkin tarpeessa, mutta muutaman minuutin viihtyy jo puuhamatollakin tai sitten sitä telkkua katsoen. Niskaa kannattelee tosi hyvin ja on kyllä jo ainakin viikon pitänyt sitä pitkiäkin aikoja 45 asteen kulmassa masullaan maatessa. Kyösti tarttuu myös hyvin kiinni tavaroihin ja leikkii tarzania äitin hiuksilla. :)

Huomenna ois neuvola. Tulen sitten kertomaan miten pikkumies on kasvanut.

Nyt alkaa meidän iltapuuhat. Onko luvassa sitten huutoa vai rauhallista toimintaa, se on asia erikseen. :)

Terv. Rice + Kyösti reilu 1kk

Vierailija
44/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähinää tosiaan kuuluu sängystä,mut se on sitä aamun junnaamista ja punnaamista, eli nukkuu toivon mukaan vielä tovin.

Rice kyseli päivärytmeistä, meillä tosiaan nukutaan tosi paljon,mikä sopii mulle ihan hyvin =), mut on kyllä jonkunlaisia "tapoja" jo tullut. Meillä aamut nukutaan melko pitkään, eli 10-11 asti nukkuu ainakin. Kun ruoka-aika tulee, niin siinä sit hieman yritän piristää kaveria, että saadaan aamupesut tehtyä ja vähän hereille,että huomaa uuden päivän alkaneen. TUnnin verran maksimissaan jaksaa olla hereillä ja sit jo nukuttaa. Joskus menee pari tuntia hereillä ja sit nukutaankin koko iltapäivä! Ruoka kelpaa 2 tunnin välein, joskus menee jopa 3 tuntia.iltapäivällä 1-2 aikaan yritetään vähän seurustella ja sit kyllä mahdollisuuksien mukaan myös lähden lenkille vauvan kans seuraavien unien ajaksi. Mitään varsinaista rytmiä ei oo, mut tosiaan tunnin jaksaa poika olla hereillä ja sit kyllä jo kovaa kyytiä pitää päästä nukkumaan. Illan rutiinit on sit tosi vakiintuneet =/, elikkä illalla se uni ei meinaa tulla ja käy niinku Ricen Kyöstille, eli ollaan liian väsyneitä ja itkua ja sylitystä sit siihen että vihdoin malttaa nukahtaa. Tissiä sit tarvii vähän väliä. Sit siinä tahtoo käydä niin,että nukahtaa tissille,mut tuleekin kakka housuun ja vaipanvaihto..ja taas unet meni sivu suun. Eilen meillä nukahdettiin 2,5 tunnin valvomisen jälkeen yliväsyneenä klo 23. En tiedä miten tuon nukahtamisen sais illalla onnistumaan. Meillä ei kuitenkaan huudeta naama punaisena ku jonku aikaa ja ainoa rauhoittumisen keino on tissi. Tutti kelpaa muuten,mutta josatin kumman syystä ei yöunille nukahdattaessa! Yöt menee sit ihan ok, syö ja nukahtaa samantien, röyhtäytyskin onnistuu, ku nukkuu olkapäällä. Syödään sit n klo 2-3 ja 5-6 ja sit 7-8 aikaan, jolloin kans tulee viereen ähisemään loppu-unipätkän.

Nyt täytyy mennä, ähinä muuttu vaativaks puoli-itkuks =)

Vierailija
45/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pikanen käynti. vauva tuli tuohon tissille ja mä garrastan yhden käden naputtelua =), ei ihan helppoa. Nyt sit näköjään herättiin normaalia aiemmin,eli saapa nähdä miten tämä päivä tästä lähtee rullaamaan, vähän on kyllä väsyneen näkönen kaveri vielä.

Piti kysyä niistä vit.tipoista, annatteko niitä täyden määrän? Mä oon antanu 3 tippaa jekovitteja ja cuplatoneja vähän miten nyt muistan. Eilen muistin vaan aamulla antaa,mut ihan suht hyvin meni. Meillä kyllä mahasta kuuluu tosi kovaa ääntä, ilma kiertää niin selvästi. Pitäis yrittää muistaa antaa cuplatonia useammin, jos pääsis noista ilmavaivoista.

Sit vielä sellanen kysymys,että pptteko syöneet varhaisperunaa ja onko tullut vauvalle mahaväänteitä? Mä nimittäin söin ja vauva huusi normaalia enemmmän sit illalla. En sit tiedä johtuiko siitä. Mies kyllä totes,että oli ensimmäiset ja viimeset varhaisperunat mulle tälle kesälle..ja ei tod. ollu, se vaan on niin hyvää=D! No mut nyt käy vaikeaks tämä vauvanhoito ja näpyttely, joten täytyy keskittyä olennaiseen =)

Vierailija
46/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisia kuulumisia :)

Meillä menee ihan hyvin. Tyttö tulee torstaina 7 vk. Viime perjantaihin asti oikeastaan saatiin jännittää, että onko tyttö kunnossa vai ei ja hyviä uutisia tuli lääkäriltä. Vielä 3 kk ikäisenä otetaan verikokeita ja maha ultrataan kertaalleen. Munuaisaltaan laajentuma on korjaantunut. Kalkki edelleen on mahassa, mutta ilmeisesti ei nyt ole tullut minkään ifektion seurauksena (tätä siis pelättiin, koska olisi voinut vaurioittaa vauvaa). Kalkista ei kuitenkaan mitään haittaa tuolla mahassa ole.

Tyttö sai lauantaina nimekseen Josefiina Helmi Matilda.

Minä imetän neitiä ja maitoa tullut tähän asti ainakin ihan hyvin. KOtona ollesani vaan olen ilmeisesti ressaantunut, kun maito ei ennätä syöttöjen välillä nousta, mutta jos esim. olen vanhempieni luona, niin johan ennättää ja tuntuu, että tissit räjähtää...TOivottavasti maito nyt vaan riittäis!

Kolmen tunnin välein oikeastaan syödään..JOs syö tiuhempaan, niin sit puklitaan tai huudetaan. Illalla eka uni pätkä saattaa olla 6 tuntia..tai siis edellisestä syötöstä, unta vähemmän, kun menee kuitenkin syönnistä ainakin se tunti ennen kuin alkaa yöunille. Viime yönä neiti killitteli ja itkeskeli aamuyöstä. Muuten oikeastaan mennyt yötkin hyvin putkeen eli syönyt pari kertaa yössä ja suurinpiirtein heti alkanut nukkumaan. Viime yönä vaan oli ilmeisesti kakkavaivaa...

Tässäpä tällaiset pikapikakuulumiset..Ollut niin hirveästi kaikkea, että ei ole ennättänyt kirjoitella...

AngaT ja Josefiina kohta 7 vk

Vierailija
47/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nopsaan vaan kun Kyösti viihdyttää vielä isiä ennen nukkumaanmenoa.

On ollut poika ruoka-aikaan edelleen kotona. Ikää siis reilu 1kk. Paino huikeat 5570g, pituus 55,7cm. Mä kun mietin saako tarpeeks maitoo tisseistä ja tarviisko korviketta antaa kun välillä syö kahteenkin kertaan molemmat tissit. Neuvolatätsy kyllä vannoi, että maitoa tulee aivan riittämiin noilla luvuilla. ;) Terhakka poika ja kuulema hyvin jäntevän oloinen. Sai kehuja pään kannattelusta ja neuvolatäti oli ihmeissään kun poika yrittää jo vängätä itsensä kääntymään masulleen. On tuo kyllä jo sellainen vipeltäjä, ettei uskalla mihinkään sohvalle tai sängylle yksin jättää. Meille kävi muutama viikko vahinko kotona juuri tästä syystä. Jätin yöllä Kyöstin sohvalle siksi aikaa, että vein vaipan roskiin. Roskikselle päästyäni (noin viiden metrin päähän Kyöstistä) kuului tömäys ja alkoi sydäntäraastava itku. Tajusin heti mitä oli tapahtunut. Hädissäni säntäsin lattialle tippuneen pojan luokse ja huusin täyttä kurkkua miehen hereille. En uskaltanut koskea poikaan, koska olin ihan varma, että joka luu oli hajalla. Mies käski otta pojan syliin ja siihen Kyösti rauhoittuikin heti. Itse olin aivan itkunsekaisessa paniikissa ja pyytelin vain anteeksi ja paijasin poikaa. Kauhea tilanne!! Sen jälkeen en ole uskaltanu jättää poikaa mihinkään itsekseen. Meidän sänkyyn jätän keskelle sänkyä ja vuoraan ympäristön tyynyillä. Ajattelin etten kehtaa koko asiasta täällä palstalla edes mainita, mutta tulipahan nyt puheeksi....ja tulipahan tekstille pituutta samalla, vaikka piti vain nopsaan kirjottaa. :)

Joo, mut poika kuulema nukahti. Ihanaa!!! Kerrankin oikein hyvissä ajoin vieläpä. Nyt hipsin äkkiä itsekin peiton alle.

Niin ja ihana tuo AngaT:n tytön nimi. Mun kummityttö on kans Josefiina. :)

Terkuin. Rice + Kyösti 5vk

Vierailija
48/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida tuota teidän "onnettomuutta"; pystyn hyvin kuvittelemaan tunteen kun tajuaa mitä on tapahtunut! Minusta kunnioitettavan rohkeaa, että kerroit asiasta, ehkä se on hyvä muistutus meille kaikille, että vastasyntynytkin saattaa kiepsahtaa ympäri tahattomasti. Mutta ennen kaikkea onneksi kaikki hyvin, vauvat ovat paljon vankempaa tekoa kun ensikatsomalta voisi luulla :O))!

Vierailija
49/53 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, vihdoinkin tällä puolella :O)))!!! Mulla hiukan eri nimim., mutta tunnistettavissä, eikö :O)?

Odotus puolella jo tilitinkin synnytystarinaa, mutta loppupätkän tämä uusi, toimiva sivusto päätti deletoida, olis nimittäin siirappi vissiin tukkinut muutoin kanavat :O)))!

Kaikki on mennyt vauvan kanssa paremmin kun olen uskaltanut toivoakaan. Vauva itkee toistaiseksi lähinnä vain kun kaikki vaatteet on riistetty päältä tai sitten silloin kun tissin suuhun saamiseen kuluu luvattoman kauan aikaa siitä kun poika on aloittanut maiskuttelun ja merkitsevän ähinän :O)!! Nyt on kyllä muutamana viime päivänä iltaisin ollut haasteellisempaa toi nukahtaminen, moneen otteeseen, uni on jo tullut mutta sitten alkaakin joku harmittaa ja hetkeksi taas herää, mutta ei kuitenkaan kauheasti rähjää silloinkaan. Hirmuinen kakkatykki poika on, en muista vaihtaneeni yhtään vaippaa ilman edes pikkuista kakkaläikää vaipassa :O)))!!

Seksielämän aloituksesta joku kyseli; Mulla himot on tallella, niitä on koeteltu ajoittain miehen kanssa, mutta suoraan sanottuna hirvittää ajatuskin että tonne alakertaan laitetaan mitään, kun tosissaan episiotomian lisäksi repesin ikävästi. Paras säästää noiden hommien harrastaminen jonnekin jälkitarkastuksen jälkeen...

Vauvan rytmistä; Hunnilla jokseenkin selkeä yörytmi; herää 1-2 sitten 4-6 ja sitten vielä 8-9 jolloin noustaan ylös, mutta paivällä vielä ihan hujanhajan-rytmi.

Synnyksestä RICE, muistelinkin sun synnytyksen olleen jotain saman kaltaista omani kanssa, helvetillistä touhua, kun ainoana oljenkortena on ilokaasu, joka sekin otettiin loppumetreillä pois, huoh, onneksi siihen tunnelmaan ei pysty täysin palaamaan...

tässä näin lyhykäisyydessään kuulumiset ja kuva meidän palleroisesta :O)!

Niin ja niitä vauvatreffejä nyt puuhaamaan, miltä kuuloistaisi juhannuksen jälkeinen viikko loppupäästä tai sitten sitä seuraavalla viikolla :O)!?

Ai, treffeistä tulikin mieleeni, että piti teiltä kysymäni; kuinka paljon ootte liikkuneet vauvan kanssa ihmisten ilmoilla, esim. kauppakeskuksissa tms.??? meillä oli miehen kanssa pientä keskustelua aiheesta, hän sitä mieltä ettei vauvaa pitäisi viedä em. "ihmispaljouksiin" ja mä kun kovasti mielelläni kävisin vähän kieppumassa ihmisten ilmoilla, kavereiden kanssa kahvilla ja vähän kaupoillakin vauva mukanani? Pieni huonon omatunnon poikanen kolkuttaa nyt keskustelun jälkeen, pitäisikö sitä vain rauhoittua kotiin vaikka mieli halajaa edes lyhyesti ihmisten ilmoille päivittäin, kertokaahan mielipiteitänne/kokemuksia, jookos!?

T. Hyttynen ja Hunni 11 pvää

Vierailija
50/53 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Angasta ja Hyttysestäkin ja kaikista muista!!

Ricen vauvan putoaminen toi muistoja mieleen. Et ole ainoa jonka vauvat tippuilevat sohvalta tai sängystä. Mulla kaikki lapset ovat saaneet osansa. Toinen on meillä ollut portaissa alas pyöriminen..... Vadelmakin meinasi jo tipahtaa kun oli masullaan sängyllä ja vaikka olinkin ihan vieressä niin läheltä piti. Pehmeällä hän nimittäin kiepsautti itsensä selälleen ja onneksi sain käden väliin. HUH! Muistan oikein hyvin kauhun kun kuulee kopsahduksen tai kolinan ja tietää jo valmiiksi mitä on tapahtunut. Aina ollaan selvitty säikähdyksellä ja äidin säikähdys on aina ollut isompi!

Rytmi meillä muodostuu automaattisesti tän muun rytmin mukaan. Vauva heräilee pikkuhiljaa kun isommatkin 7-8 aikaan. SItten kymmeneltä kun mennään ulos niin vauva vaunuihin nukkumaan. Sitten pyrin että hän nukkuisi ainakin sen 3 tuntia, jonka jälkeen saapi olla hereillä mieluusti niin että kun taas ip lähetään ulos niin nukkuisi kunnon pitkät unet vaikka ihan kuuteen illalla. Sitten kun alkaa iltapuuhat seiskalta niin vauvakin pestään ja kun alan lukea satua niin vauveli olisi tisulla tai sitterissä. Hän usein ottaa tässäkin pienet unet ja valvoo sitten vaihtelevasti ja menee nukkumaan 21-23. Saattaa illalla heräillä tissille. Nyt on ollut iltalevottomuuksia niin että olisi mieluusti nukkumassa vain sylissä kuten kuului olevan monella muullakin. Yöt on menneet hyvin parilla syötöllä, mutta viime yö oli kummallista kitinää joka piti mua hereillä.

Muistelen että toisilla alkoi tuo rytmi olemaan jo melko selkeä sitten tuossa 3 kk, jolloin yötkin menivät mukavasti omassa sängyssä ja ehkä yhdellä syötöllä.

Jep. Nyt lounaalle ja jos vaikka sais pienet unet itsekin tuossa sohvalla!!

terkkuja ja hyvää juhannsuta kaikille jos en enää täällä ehdi piipahtamaan.

-C

Vierailija
51/53 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh..Callaway, mä jo pelkäsin olevani ainoana sitä luokkaa, joka pudottelee vauvoja. Mies kyllä sanoi minulle heti silloin yöllä, että en varmasti ole ensimmäinen, enkä viimeinen, jonka vauva vahingossa putoaa. Onneksi tekin olette päässeet vain säikähdyksellä.

Kiva kuulla Hyttynen, että teillä lähtenyt myös arki hyvin rullaamaan. Mä olen ainakin sitä mieltä, että on ehdottoman tärkeää, ettei jää kotiin hautumaan vauvan kanssa. Siinähän tulee vaan hulluksi ja seinät alkaa kaatumaan päälle. Me ollaan Kyöstin kanssa liikuttu tois paljon. Käytiin jopa päiväsaikaan terassilla viikko sitten. :) Äiti joi vettä, kamut sidukkaa ja Kyösti nukku vaunuissa. Ollaan myös käyty kaupoissa..kahvilla ja silloin helleviikonloppuna oltiin koko lauantai rannalla ottamassa aurinkoa. Eli mä kannustan ehdottomasti liikkeelle, rohkeesti vaan!!

Tulin itseasiassa toivottamaan kaikille vaan hyvää Juhannusta!! Me ollaan lähdössä ekaa kertaa perheenä mökkeilemään. Miehen suvun tiluksille suunnataan tuonne savon suuntaan. Ohjelmassa olisi savusauna, hyvää grilliruokaa, järvi, terassi, juhannuskokko ja mahtavaa seuraa. Itsellä vaan pukkaa stressiä vaikka yritän olla mahdollisimman rentona. Se on kuitenkin aika rankkaa nuo sukulaisreissut kaikkine yöheräämisineen ja kun kuitenkin pitää yrittää pystyä johonkin sosiaaliseen kanssakäymiseen päivälläkin. No mutta, avoimin mielin.

Hyvää Juhannusta teille ihanien toukokuun lapsosten äidille!!!

Terv. Rice + Kyösti 5vko

Vierailija
52/53 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kesä sit vihdoin tuli, mukavaa!!! Mitenkäs teidän juhannus meni? Täällä ihan rauhallisesti grillaten ja oleskellen. Juhannusaattona oltiin grillaamassa miehen kotona ja äippäkin otti 2 siideriä.. vaunuilla siis matkassa ja illan grillailun jälkeen sitten vaunukävelyllä kotiin ilta 10 jälkeen =O. no, mikäs vauvan ollessa, nukku grillauksen ja kotiin kävelyn ajan ja sit sopivasti kotiin päästyä olikin jo nälkä ja meni jatkamaan unia omaan sänkyyn. Mut kyllä mua vähän omatunto kolkutti,ku noin myöhään vaunujen kans liikkeellä oltiin. Muuten tuosta liikkumisesta on ollu puhetta, me kyllä ollaan menossa niin paljn ku vaan mahdollista. Toki paljon ollaan kotona, mut aina tilaisuuden tullen menossa ollaan. Näin kesäaikana se onkin vallan mukavaa ja helppoa liikkua!

Meillä vauva jatkaa samaa iltakitinää. Illanvirkku kai on, ku pitää joka ilta se oma show pitää. Ykskin ilta sain nukkumaan klo 21, no, olin ihan ihmeissäni ja varma,että nyt meni yöunille,ku oli niin väsynyt..no joo, tunnin nukkui, heräsi ja aloitti sen iltahuudon. Välillä tillitti silmät suurina,niinku ei mitään ongelmaa, mut sit taas hetken päästä kaamea huuto. No, onneks noita huutokohtauksia ei kestä useampaa tuntia, eli ihan kuitenkin siedettävissä rajoissa, puolisen tuntia max. ut siitä huolimatta,ihmetyttää,että mikä kumma?! Ku ei se koliikki noin pienellä huudolla taida mennä? Mahassa vauvalla on kyllä ilmaa ja cuplatonia annan aina ku muistan. Välillä kuuluu ihan mieletön ääni mahasta =(. No, mut yöt meillä nukutaan hyvin ja aamullakin tietysti uni maistuu melkeen 11:ta,ku saa ennen puolta yötä huutaa kaikki energiat ulos =)

No, nyt tuossa ähisee sängylä,ei se uni tullut eli siirrytään varmaan pihan puolelle. Kaikki muutkin taitaa olla nauttimassa ihanasta kesästä,kun täällä on niin kovin hiljaista.. ahaa, nyt se uni tulikin, pääsen siis ituhälyttimen kanssa ottamaan aurinkoa ja tekemään ristiäisiä varten ostoslistaa =D

Vierailija
53/53 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkästä aikaa nepsunenkin joukossa mukana:)

olen ollut aika tokkurassa viime aikoina,meillä myös ilta itkuja :( helpottavaa kuulla,et se on näinkin yleistä,joka toisella täälläkin taitaa sitä olla.Olen antanut cuplatonia,ei helpotusta ja sit neuvola tätin ohjeesta rupesin antamaan disfatyliä,mut minusta se vaan pahentaa tilannetta,joten pois jäi sekin.annan d vitamiinin aamuisin,joten en usko et se on syy..Olen siis tiippanan hyväksi luopunut monista ruuista:kahvi,suklaa,ruisleipä,paprika,mausteinen ruoka....jospas se tästä..niin,ja kamomilla teetä juon säännöllisesti,se kuulemma helpottaa.löysin eilen kaupan seinältä vyöhyketeraputin numeron,pitää yrittää sitäkin..huoh..

rytmistä:meillä herätään 7-9,nukutaan 10-14,syödään ja vähän seurustellaan,nukutaan 16-19 ja siitäpä se valvominen sit alkaakin,nykyään venyy jo 24 ennen kun tytön kampean sänkyynsä.

Tytön nukutan yleensä syliin tai kantoliinaan ja sit vaihtelevasti nukkuu omassa sängyssä/vaunuissa tai yöllä vieressäni.minä en ole ottanut stressiä itselleni syiin nukuttamisesta,tiippis on niin pieni ettei vielä voi tavoista puhua ja nyt minulla on vielä paljon syliä annettavana ekalle lapselle,joten miksi en antaisi =)

Olemme reissanneet kaupungilla ihan alusta asti,eikä mitään ole tullut.Tiippis tykkää nukkua kauppareissut ja automatkat,joten helppoa on.Liikkeelle ja ihmeessä,pysyy omakin mieli virkeämpänä :)

seksi aloitettiin,oli niin kovat halut molemmilla.minulle ei tullut kun pieni leikattu haava,joka parani nopeassa tahdissa..liukuvoidetta tarvittiin,mut muuten oli kyl kun ekaa kertaa ois sänkyyn hypännyt oman miehen kanssa ;)

d-vitamiinia en oo antanu vielä kertaakaan koko annosta,eikä sillä kuulemma kiirettä olekkaan.voi olla et nekin heivaan kohta pois,jos ei ala ilta elämä helpottua..ai niin,ja niitä rela tippoja oon nyt antanu kolmena päivänä,toivottavasti auttaa :D

muuten elämä on aika tasaista,sukulaisia ja kavereita käy vieläkin aika tiuhaan,mut ei haitaksi asti.ristiäiset on 18.7,vain lähin suku tulee..Nimi on keksitty:Erika,tai Eerika Ida Irene..kirjoitus asu ei vielä selvä..

neuvolassa käytiin tiistaina,painoa 4595 ja pituutta 52..syntyessä oli siis 3290 ja 50,eli hyvin on tissimaito riittänyt.

nyt siitä on jo kuukausi,kun sairaalaan lähdettiin tyttöä tekemään.MISSÄ SE AIKA ON??pitää ihan pinnistää itseään,et osaa ja jaksaa nauttia täysillä tästä pikku vauva ajasta,vaikka välillä väsymys meinaakin ottaa vallan..tämä menee kuitenkin pelottavaa vauhtia pois :,(

Minä huomasin tänään vasta miten paljon tyttö pyörii jo,en uskalla jättää enää sohvallekkaan yksin..kiitos varoittavasta viestistä,en syyttele,tuo voi sattua meille kaikille!!varovaisuutta pikku toukkien kanssa..

huoh..olipas asiaa..pitkästä aikaa padot auki..

yritän selvitä koneelle vähän useammin,mut tytön ehdoilla mennään...

kauniita päiviä ja vauvan tuoksuisia hetkiä kaikille :)

nepsunen&tiippana 1kk