Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lantionpohjanlihaksista

Vierailija
04.06.2009 |

Minusta on alkanut tuntumaan, että lantionpohjanlihakseni ovat huonossa kunnossa. Olen synnyttänyt noin 10kk sitten ja nyt olen raskaana 25vkolla.

Pari päivää sitten yritin katkaista virtsasuihkua, mutta se ei onnistunut!!?? Sekstailu ei ehkä tunnu niin "täyttävältä" kuin ennen..

Ajattelin sitten ruveta harjoittamaan lihaksiani ja laitoin sellaisen pienen painavan, halkaisija vajaa 2cm kuulan sisääni ja ihmetykseni oli suuri, kun se pysyi ihan hyvin sisällä! Tein kaikenlaisia kotihommia ja kävin sitten hyppimässä kuulan pois, ei siis tullut ihan noin vaan ulos.

Kysynkin nyt teiltä, että mitä mieltä olette, onko lihakseni sittenkin hyvässä kunnossa vai miksi tuo kuula pysyy niin hyvin sisällä.. Miten sillä kuulalla kuuluisi jumpata, pidetäänkö vaan sisällä? Ohjeita ei oo..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistan myös pienet painavat kuulat, ilman narua.

Vierailija
2/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin muutamaksi tunniksi ihan joka päivä tämmöiset narulliset silikonipallot. Ensimmäiset viikot/kuukaudet en paljoa tuntenut kuulien siellä olevankaan, mutta sitten alkoi tapahtua kehitystä.

Ne lihakset ikäänkuin "heräsivät" ja alkoivat itse supistella. Ja samalla ovat voimistuneet paljonkin sieltä alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo monta vuotta nämä Smartballs- merkkiset kaksoiskuulat. Ovat jotain 3,5cm halkaisijaltaan. Mutta olen ollut tyytyväinen näihin.

Vierailija
4/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnutkaan. Synnytyksestä 7 kk.

Vierailija
5/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, keillä on noita pieniä kuulia! Minkä merkkisiä ne on? Minulla on Pleasure Pearlsit, ja mietin, onko ne ihan lelut vai voisiko niidenkin avulla saada lihakset "heräämään".

Raskaana minulla oli vähän samanlaisia arveluja kuin ap:lla, ja nyt synnytyksestä on niin vähän aikaa, etten ole tuonne mitään, palloja tai muutakaan, työntänyt. Jänskättää vähän jälkitarkistus ja ensimmäinen yhdyntäkin...

Vierailija
6/10 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja supistumis ja rentoutumiskyvystä. Käytännössä peräaukon, emättimen ja virtsarakon sulkijatoimintoihin vaikuttavat eri lihakset. Eli vaikka emättimen ja peräaukon hallinta sekä syvät vatsalihakset olisivat hyvässä kunnossa, niin silti voi olla virtsankarkailua. Virtsankarkailua voi tulla myös siitä, että lihakset eivät osaa rentoutua, eikä rakko tyhjene kokonaan ja tämä aiheuttaa sitten jatkuvan kramppitilan, joka heikentää lihaksia.

Lisäksi virtsaputken sulkijalihakset ovat usein hankalimpia tunnistaa ja treenata.

Kyse voi olla myös lihaksen hermotusongelmasta eikä niinkään lihasten kunnosta, jolloin apua saa asiaan erikoistuneelta fysioterapeutilta.

Raskauteen liittyy monia asioita, jotka vaikuttavat virtsanpidätyskykyyn, esim. hormonaalinen kudosten heikentyminen, kohtu painaa hermoja. Lisäksi synnytyksessä voi tulla mikrovaurioita, jotka vaikuttavat juuri lihaksen hermotukseen. Ja ap:lla on myös hyvin vähän väliä synnytyksen ja uuden raskauden välillä, joten lantionpohja on todella koetuksella.

Kannattaa kyllä ajoissa hakeutua fysioterapeutille yksilölliseen ohjaukseen, jos lantionpohjan kunto mietityttää.

terv. ft itsekin.

Vierailija
7/10 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

te, keillä on noita pieniä kuulia! Minkä merkkisiä ne on? Minulla on Pleasure Pearlsit, ja mietin, onko ne ihan lelut vai voisiko niidenkin avulla saada lihakset "heräämään". Raskaana minulla oli vähän samanlaisia arveluja kuin ap:lla, ja nyt synnytyksestä on niin vähän aikaa, etten ole tuonne mitään, palloja tai muutakaan, työntänyt. Jänskättää vähän jälkitarkistus ja ensimmäinen yhdyntäkin...

On nämä ainakin hyvin toimineet. Nyt olen jatkanut käyttöaikaa 2-3 tuntiin kerralla, kun alussa oli vain puoli tuntia. Silleen tule tehoa treeniin.

Vierailija
8/10 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette niitä kuulia hommaannet. Onko jotain kauppaa vai pitääkö netistä tilata?

Vierailija
9/10 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö jotain erityistä ne kuulat sisällä vai annat vaan olla mukana matkassa normaaleissa kotihommissa, kävelyllä yms.? Minulla ne lähes unohtuivat sisälle, enkä kyllä osaa sanoa, treenasinko vai en... Kai sitä pitäisi vain sisukkaasti laittaa ne joka päivä pariksi tunniksi.

Vierailija
10/10 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö jotain erityistä ne kuulat sisällä vai annat vaan olla mukana matkassa normaaleissa kotihommissa, kävelyllä yms.? Minulla ne lähes unohtuivat sisälle, enkä kyllä osaa sanoa, treenasinko vai en... Kai sitä pitäisi vain sisukkaasti laittaa ne joka päivä pariksi tunniksi.

Annan olla vaan siellä... Joskus , tai melkein aina unohdan niiden olemmassa olon. Sitten kun lihakset aika-ajoin supistelevat, niin muistan asian. Kaikesta huolimatta tiukkuutta on tullut ja orgasmit parempia ((:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme