Onko mitään järkeä ostella sadoilla euroilla vauvavaatteita ennen synnytystä?
Mulle nimittäin on käynyt niin, että olen muka kirppareilta halvalla vauvanvaatteita ostellut ja vaikka vaatteiden keskihinta on ollut ehkä 3€, niin ostoksia on tullut tehtyä varmaan 500€ raskausaikana.
Ja synnytykseen vielä matkaa 10vk
Kommentit (23)
Ne olivat alussa aivan liian isojakin alle 3 kg vauvalle. Ei niitä kuitenkaan tartte hirveästi ostaa valmiiksi, jos tuleekin normaali- tai isokokoinen vauva. On kuitenkin hyvä olla edes pari varastossa.
Meillä on ollut joka koosta noin 10 bodya jne. On kiva, kun ei ole pakko välttämättä ihan joka päivä pestä pyykkiä. Sitä pyykkiä nimittäin tulee ja paljon, kun vauva pulauttelee yms. Tosin meillä on vaihdettu vaatteet pienestäkin pulautuksesta...
Oho mikä summa! Itse olen hyvin harkitusti ostanut siistejä ja pieniä (alle puolivuotiaalle) tarkoitettuja vaatteita. Hinta on ollut keskimäärin 1-2 euroa. Olen laskenut että saman hinnan saattaa saada vaatteesta sitten kun vien ne takaisin myyntiin (osa tietysti kuluu ja tahroittuu liikaa). Eli tavoitteena plus miinus nolla tilanne. Juhannuksen jälkeen ostan taatusti alennusmyynnistä kesävaatteet vauvalleni, joka on ensi kesänä seitsemän kuukautinen.
Vaatteiden hankkiminen on minun tapani "odottaa" vauvaa ja valmistautua tulevaan. Odotusajan harrastelua, kai. Jos osaisin niin neuloisin ja virkkaisin, niinhän ennen vanhaan tehtiin (ja osa nykyäänkin) :) Suoraan sanottuna mitkään Vauva-lehden lukemiset ei kauheasti nappaa. Näpläilen pieniä vaatteita ja kirjoitan odotuspäiväkirjaa.
on vielä hintalaput tallella, jotenka jos en tykkääkään, pistän vahingon kiertämään ja jaan ne vikaostokseni vauvalahjoina ystäville ja sukulaisille. Ja huutiksessa uusi tuote menee kaupaksi kalliimmalla, jolla olen sen hankkinut. ap