Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä ostella sadoilla euroilla vauvavaatteita ennen synnytystä?

Vierailija
03.06.2009 |

Mulle nimittäin on käynyt niin, että olen muka kirppareilta halvalla vauvanvaatteita ostellut ja vaikka vaatteiden keskihinta on ollut ehkä 3€, niin ostoksia on tullut tehtyä varmaan 500€ raskausaikana.

Ja synnytykseen vielä matkaa 10vk

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä vetoa, että yli puolet jää käyttämättä.

Vierailija
2/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljoa, mut ahdistaa kyllä kun miettii kuin paljon niitä jo on. Kaikki kamat valmiina ja mullakin semmoiset 8 viikkoa raskautta jäljellä... Joskus miettii että tuokohan tämmöinen ylivalmistautuminen huonoa onnea mukanaan. Vai millä mielellä sä tuota osteluasi kauhistelet? Pelkäätkö ettet ehdi käyttää kaikkia vaatteita vai? Jos olet käytettynä ostellut, niin taloudellista tappiota tuskin paljoa tulee kun voit suunnilleen samaan hintaan myydä niitä sitten aikanaan poiskin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupeleissä tarvii. meilläkin jäi osa käyttämättä kun pesukone pyöri joka päivä ja oli sitten helpompi ottaa pyykkitelineestä kuiva body tai housut kuin lähteä kaapista tonkimaan jotain hienompaa ja kivempaa.

Vierailija
4/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääasiassa 62-74 ja jos joku retroihanuus on tullut vastaan, niin ehkä 80-senttisen. Laitan ylimääräiset heti myyntiin kirpparille jos näyttää ettei ole käyttöä.

Vierailija
5/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ne on erikokoisia.

Itsekin ostelin paljon, uutena tosin alesta ym. Ei tarvinnut jatkuvasti pestä pyykkiä, kun oli tarpeeksi vaatetta. Niitä kun joutui joskus vaihtamaan montakin kertaa päivässä.

Vierailija
6/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullakin on vaatteita ihan tajuttoman hirveesti, mut koot menee 56-74 cm, tavoitteena olikin ettei jäis hirveesti käyttämättä ja olisi vaatteita pitkäksi aikaaa. Vähiten on kokoa 56 kun ne menee kuitenkin nopeasti pieneksi :)

Vierailija
7/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taannoin itseleni uuden käsilaukun. Hinta: 660 EUR.

Runsaat vaatehankinnat 500 eurolla ei kuulosta pahalta.

Vierailija
8/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää kun vauva lopulta syntyy ja jää henkiin, niin. Olen kyllä ostellut sukupuolineutraaleja vaatteita. Ja ehkä 1/10 osa on ostettu uutena ja kaikki ne jostakin alehinnasta puolet-alesta

Vierailija
9/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt kolmatta. Ekan synnytyksen jälkeen ei huvittanut shoppailla sitten yhtään mitään. Olin tosi tyytyväinen, että olin etukäteen ostanut vaatteet ja tarvikkeet.

Vierailija
10/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset, ystävät ja tuttavat kyllä pitävät huolen (ainakin meillä) että vaatetta löytyy. Lähes kaikki ovat tuoneet vauvalahjaksi vaatetta.

Lisäksi suuri osa vaatteista on nykypäivänä selkeästi poika- tai tyttövaatetta, että luulen noiden neutraaleiden jäävän vähälle käytölle, kun synnytyksen jälkeen saat tietylle sukupuolelle sopivia ihastuksia.

Kuten joku jo kirjoittikin, ei vaatetta määrällisesti niin kauhean paljoa tarvitse, vaan ne mielivaatteet pyörivät käytössä päivä toisensa jälkeen. Esim. 4-5 bodya meillä, joista paljon tykätään. Niitä pestään usein ja käytetään paljon. Ne reilut kymmenen muuta on vaan tuolla hyllyn täytteenä.

Vierailija
11/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleansinistä ja sinistä jos on poika.

Niistä vaatteista en ota edes hintalapun kantoja pois, vaan menevät suoraan kirpparille. Tykkään pukea pojallekin punaista, oranssia, keltaista, turkoosia, yms.

Jos sattuu syntymään tyttö, tarvitsen vain muutaman mekon vauvalle, vaikka niitäkin on pari retroihanuutta varastossa odottamassa vaikka en tiedä kumpi on tulossa.

Vierailija
12/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankittu unisex vaatteita koska sukupuolta ei tiedetty.

Vauva oli tyttö ja heti laitokselta päästyämme halusimme heti lähteä ostamaan tytölle tyttöjen vaatteita. Neutraalit jäi käyttämättä.

50-56 jää ihan sikanopeesti pieneksi. Niitä ei tosiaan ole mitään järkeä hamstrata.

62 ja 74 sitten on pitkään iloa.

Itse huomasin, että jos olen ostanut jotain vaatetta periaatteella "no vähän ruma mutta kotivaatteena menee" niin ne on jäänyt kyllä käyttämättä!

Vierailija
13/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis sukupuoli varmasti tiedossa, eli vaatteet on jo ostettu sen mukaan :) Sukulaisilta ei niitä lahjuksia vauvalle tule kuitenkaan, ei tullu esikoisellekkaan kun yks potkupuku mun kaverilta. Mä oon aikas nirso noiden vaatteiden suhteen, ja kaikki onneks tietää että ostan ne mieluiten itse ja lahjaksi voi sitten halutessaan tuoda jotain muuta :)

Vierailija
14/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sellaisia vaatteita kun miellyttää.Jos jokin jää käyttämättä niin laitat sitten vaan kiertoon tai myyt itse kirpparilla. Mä en esikoisen aikana oikein uskaltanut ostella mitään kun kaikki sanoi että älä turhaa kun saat niitä sitten niin paljon lahjaksi. Pah! Jotkut sukulaiset antoi jotain kauheita vääränkokoisia kovia tekokuituvaatteita, uhhh... No ei niitä meidän atoopikolle voinut laittaa ja lisäksi olin niin kipeänä tehdystä sektiosta etten edes päässyt sitten itse kauppaan. Just ja just pääsin jossain vaiheessa nettiin metsästämään normaaleja puuvillaisia vaatteita.

Vierailija
15/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttövaatteet kelpaa???

Meidän neiti sai runsaasti tytönvärisiä vaatteita, mutta tosi kivoja olivat. Eli ihan bodeja, housuja, paitoja. Joku mekkokin, mutta tyylikäs sellainen, ei mikään hörhö.

Ja mäkään en kyllä ihan mitä tahansa rutkua kelpuuta, mutta olin tosi tyytyväinen lahjoihin joita neidille saimme! Tai sitten mun sukulaiset vaan tieää meidän maun...

Vierailija
16/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttövaatteet kelpaa??? Meidän neiti sai runsaasti tytönvärisiä vaatteita, mutta tosi kivoja olivat. Eli ihan bodeja, housuja, paitoja. Joku mekkokin, mutta tyylikäs sellainen, ei mikään hörhö. Ja mäkään en kyllä ihan mitä tahansa rutkua kelpuuta, mutta olin tosi tyytyväinen lahjoihin joita neidille saimme! Tai sitten mun sukulaiset vaan tieää meidän maun...

En todellakaan pue lapselle jotain vaatetta vain sen takia, että se on jonkun tuoma, jos se omasta mielestäni on hirveä.

Anoppi esim. osteli ennen vauvan syntymää mukamas unisex-vaatteita, jotka olivat niin poikamaisia, että kyllä ne jäi tytöllä käyttämättä.

Vierailija
17/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kans kirpparilta kaikkia kivoja vauvan vaatteita, mutta keskihinta oli niissä varmaan 1e/kpl.

Eikä ollut yhtään turhaa, sillä oli tosi hyödyllistä kun oli valmiina aina vaatetta kun lapsi oli taas kasvannut.

Ostin kans sukupuolineutraalia vaatetta, ja kivasti niitä löytyikin ja mielellään niitä käytinkin kun vauva oli pieni. Lähinnä oli valkopohjaista vaatetta jossa mukana jotain vaaleanharmaata, keltaista tai vihreää. Sitten täydensin näitä vaatteita sukupuoleen "sopivilla" vaatteilla.

Ja kun olivat pienet myin ne pois ja sain ainaskin vielä omat takaisin ellen enemmän.

Vierailija
18/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisiin rotinoiden tuojiin. Meille tuli paljon 50 cm vaatteita, jotka meni parissa viikossa pieniksi ja sitten jotain epäkäytännöllisiä hörhellyksiä - tytölle siis. Onneksi olin hankkinut hyvän perusvalikoiman itse valmiiksi. Pakkauksessakin oli oikein kelpo tavaraa.

Vierailija
19/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3€, mutta niitä ostoksia on satoja ja lisäksi mukaan tulee kaupasta, vaikkakin 70% alesta ostetut vaatteet, joita on ainakin 150€:llä. Ja muutamista retroihanuuksista tai esim Metsolan bodystä olen kyllä maksanut kirppikselläkin sen 8-9€ jos vaate on ollut hyväkuntoinen.

Esikoisen lahjaksi saamat siniset poikavaatteet, myin lähes kaikki käyttämättöminä pois huutiksessa. Olen tarkka ja nirso siitä mitä kelpuutan. ap

Vierailija
20/23 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lueskelin noita teidän kirjoituksia, niin rupesin miettimään kuinka hölmöläinen taidan itse olla. Minä olen ostanut kamalassa vauvakuumeessa kanssa varmaan jollain 400€:lla vauvan/lasten vaatteita. Kaikki on kyllä ostettu jostain puolet pois alehinnoista (joku muukin taisi mainita saman :D ) Tosiaan meillähän ei siis ole vasta kuin esikoinen suunnitteilla. Hirvittää kun ajattelen sitä vaate määrää jonka olen meidän varastoon "piilottanut". Toivon että vaatteille tulisi pian käyttöä mutta huolettaa se että mitäs minä sitten teen jos meille ei lasta siunaudukkaan. Mutta mitäs sitä hamsteri-luonteelleen voi :) Ja suurimmassa vauvakuume huuruissa pienten vaatteiden hypisteleminen tuntuu auttavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme