Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö läskit juoksemalla?

Vierailija
03.06.2009 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurista ne ainakin lähtee lähes ryömimällä - raukat :(

Vierailija
2/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä joskus kerran kuussa kävellen.

Vierailija
4/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnistunut ylläpitämään yli 26 painoindeksiä vaikka olen juossut yli 10 km lenkkejä useamman kerran viikossa. Ja jopa niin, että ruokavalio on ollut maltillinen.

Vierailija
5/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä kun nauratti. :)

Mutta tosissaan, eiköhän ne lähde jos juoksee poispäiv jääkaapista. Liikunta auttaa, mutta syöminen on ykkösjuttu. Siksi en itte meinaa laihtua, tykkään syyä niin kovasti. :)

Vierailija
6/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei semmoinen lyllerö perässä pysy... ei ne jaksa juosta kovin kauaa...

Vierailija
7/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sillä edellytyksellä, että aikaisemmin on syönyt sen verran, että paino on pysynyt samana eikä noussut jatkuvasti.

Mutta jo yksi ylimääräinen juustovoileipä päivässä helposti kumoaa juoksemalla aikaansaaduun lisäenergiankulutuksen. Eli pitää olla tosi tarkkana, että ei lisää syömistä samalla kun lisää liikuntaa.

Minulla on kyllä lähtenyt kiloja juoksemalla. Eikä se tarkoita edes päivittäistä 10 km:n lenkkiä, vaan kolme juoksukertaa viikossa on riittänyt hyvin.

Vierailija
8/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksu kuluttaa noin 500 kaloria.

Vierailija
9/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta varsinkin ulkoilmassa lisää ruokahalua. Voi olla, että lenkin päälle myös alitajuisesti "antaa itselleen luvan" syödä enemmän. Käytännössä siis lenkkeily kohottaa kuntoa, mutta ei laske painoa.

TIETYSTI se voi laihduttaa, JOS et samalla tosiaan siis lisää kalorien saantiasi. Joten ole tarkkana syömistesi kanssa.

Vierailija
10/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon, enkä suinkaan ylipainoisena aloittanut liikkumista, joten siinä mielessä juoksua ei voi laskea miksikään kulutuksen lisäykseksi. Voihan olla, että jos liikkumaton ihminen aloittaa liikunnan, se sitten laihduttaakin. Mutta minä olin jo sopeuttanut ruokavalioni siihen, että kulutan liikkumiseen paljon. (Nuorempana liikuin huomattavasti enemmän).

Minä olen onnistunut ylläpitämään yli 26 painoindeksiä vaikka olen juossut yli 10 km lenkkejä useamman kerran viikossa. Ja jopa niin, että ruokavalio on ollut maltillinen.

Vierailija
11/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksu pistää säästöliekille. Suosittelen koklaamaan siis reipasta kävelyä tai pyöräilyä juoksun sijaan, kuluttavat paremmin .

Vierailija
12/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi juosta 8km päivittäin 7x viikossa,laihtuakseen 500g. Eli siis PELKÄLLÄ juoksemisella. Ruokavlio on (valitettavasti) se kaiken A ja O, liikunta on vain siinä hyvä lisä.

Kuntosali yms. lihaskuntoa kasvattava/vahvistava liikunta tukee laihdutusta jopa paremmin, sillä lihas painaa enemmän kuin läski ja lihaksikkaampi vartalo kuluttaa lepotilassakin enemmämn kuin lihaksiton. Lenkkeilyllä ei lihasmassaa saa juurikaan kasvatettua. Lepokulutus on siis pienempi. Toki juoksu parantaa aerobista kuntoa ja kestävyyttä eikä siitä siis koskaan terveyden kannalta haittaa ole.

Vierailija
13/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti viimeisetkin läskit kun aloin juosta 4 kertaa viikossa, mutta samalla lopetin myös siiderit arkisin ja vähensin viikonloppuisinkin niiden nauttimista.

Vierailija
14/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ihan todella kuitenkin haluat juosta/lenkkeillä niin tässä pari lisävinkkiä.

Juostessa kannattaa ehdottomasti käyttää sykemittaria, jotta näet millä sykkeellä taot menemään. Jos syke on liian korkea, et polta rasvaa. ja taas ihan liian alhainen syke ei auta mitään, paitsi ehkä vähän hapenottokykyä lisää. Katsot siis itsellesi sopivan sykealueen ja juokset sellaista vauhtia, että saat sen pidettyä.

Toisena vinkkinä kunnon intervallireeni. Jos tykkäät juosta ja hengästyä, niin kokeile. Kunto kohoaa ja rasva palaa kun teet nopeita pyrähdyksiä ja kävelet välillä. Esimerkiksi siten, että alkuun lämmittelet 5min hölkäten. Sitten 1min niin lujaa kuin pääset ja sitten 2min kävellen. Sitten taas reipasta hölkkää ja välillä kävelyä. Tämä on toiminut mulla ja on hauskempaa kuin nakuttaa yhtä ja samaa vauhtia aina. Raskautta lisää jos teet ne juoksupyrähdykset ylämäkiin... :D!

Tsemp.

T: kolmen lapsen äiti joka reenailee pikkuhiljaa puolimaratonia varten

Vierailija
15/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä niitä karkuun jos oikeen pingot, niillä loppuu kunto ja jäävät jälkeen ;)

Vierailija
16/16 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkafillarointia tuli ennen 30 km päivässä 5 kertaa viikossa kesät talvet, ja sain syödä ihan mitä vaan, suklaata, karkkia, PALJON ruokaa... ja pysyin timminä. Ainainen nälkä oli vaikka kuinka söi. Työmatka lyheni roimasti ja nyt on vaikea rajoittaa sitä syömistä kun tottui elämään kuin sika kaurapellossa. Juoksen työmatkoja mutta vaikutus ei ole sama. Vaatekoko on jo kasvanut pykälällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä