Cerazette kokemuksia!?
Olen 1v syönyt pillereitä ja tänään päätin lopettaa. Olen tosi lyhytpinnainen ja raivokohtauksia saava ja luulin että tämä johtuu univajeesta. Nyt nukun hyvin mutta pinna vaan paukkuu ja aikaisemmin ei yhdistelmätkään sopineet mielialan vuoksi. Olen ollut alakuloinen , seksi ei kiinnosta, olen kuiva ja lahna. Kuinkahan pian pitäisi vaikutus loppua ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (54)
että mitä tarkemmin ottaa samaan aikaan, sen luotettavampi ehkäisy minipillereissä. Että parin tunnin heitto korkeintaa olisi suositeltavaa - mutta että kaksitoista tuntiakin on vielä ihan kelvollinen, jos unohdus tapahtuu. Itse kyllä tuossa tilanteessa (jos väli olisi enemmän kuin 2 tuntia) käyttäisin lisäksi kondomia seitsemän päivän ajan (tämän ohje annetaan pakkausohjeissa, jos väli on yli kaksitoista tuntia). En viitsisi kyllä riskeerata.
t. 29
jatkuvat pms oireet koko ajan. maha turvoksissa, ummetusta, kuivuutta ja haluttomuutta, itkuherkkyyttä, raivareita, akne. 5 v ilman ehkäisyä ja aloitin cerazetet ja kaikki oireet meni kyllä niiden piikkiin.
onko normaalia, ettei kuukautisia tule???? kaikki oireet helpotti, kun lopetin ja normaalit kuukautiset tulivat.
voi mies parkoja, kun joutuvat kärsimään haluttomista vaimoistaan... seksi ja elämä on kivaa! kunhan ei syö hormoneja.. yhdistelmät ei sovi migreenin takia. migreeni laitettiin vaan puberteetin piikkiin, mutta jäi pois, kun lopetin pillerit.
ihmiset ei todella tiedä mitä oikeasti ovat, kun eivät tiedä millaista elämä on ilman synteettisiä hormoneja, jota ovat syöneet vuosikaudet.
Kyllä mullakin on paremmat fiilikset ilman pillereitä, vaikka olisi sinänsä sopivat pillerit. Ovulaatioaikaan maailma on linnunlaulua täynnä :)
Mulla vaan raskausoireet jatkuu ja huomenna lähdetään lomamatkalle. Ostin taas pari testiä mukaan, huokaus. Luulisi, että näillä oireilla olisi edes menkat alkaneet, mutta ei. Jätin muutaman pillerin syömättä, kun ajattelin olevani raskaana, mut ei alkanut menkat sittenkään. Eilen taas otin pillerin, kun sen negatestin tein, jos olen vain luulosairas.
En ole ottanut pillereitä tarkasti samaan aikaan. Luulin, että muut vanhemmat minipillerit on niitä, jotka pitää ottaa tunnilleen.
Olen syönyt reilu 2 vuotta. Mulle on sopinut kyllä tosi hyvin, paljon paremmin kuin mikään ydistelmäpilleri. Mieli on tasainen, tuntuu että paljon tasaisempi entä ilman mitään pillereitä. Diane Novasta sain masennuksen, joka loppui heti kun lopetin ne. Cerezettea syödessä ei tarvitse edes välittää kuukautisista, kun niitä ei ole! Se on normaalia, eikä siitä ole haittaa eikä se vaikuta myöhemmin raskaaksi tuloon. Välillä on ollut jatkuvaa tuhruttelua ja vuotoja, mikä on johtunut siitä, että olen unohtanut ottaa pillerin tai ottanut sen myöhässä. Mulle pillerit kirjoittanut lääkäri painotti sitä, että pitää ottaa aina samaan aikaan. Sanoi, että tämä on herkkä sille. Mulla on puhelin hälyttämässä, että tulee otettua kellolleen.. Mutta tosiaan jos otan pilsun myöhässä niin tulee rinnat araksi ym ja saattaa tulla kuukautiset tai pientä vuotoa. Selittäisikö raskausoireet?
Olen viikko sitten aloittanut Cerazette pillerit. Olo on todella hyvä, mieliala kohentunut. Nukun hyvin ja vuotokin loppui nopeammin kuin normaalisti eli viidennen pillerin kohdalla. Olen todella toiveikas että vihdoin löysin itselle sopivan ehkäisyn. Kuulin myös että nämä pillerit ovat tarkoitettu yli 40v joten senkin puoleen sopii minulle. Tähän ikään mennessä olen koittanut jo lukemattoman määrän eri ehkäisyjä runsaiden vuotojen hoitoon ja nämä tuntuu tähän mennessä parhaalta...
oikein hyvät kokemukset: neljä vuotta käytössä, ei kuukautisia (elämä todella helppoa) ei raskauksia. Yritän ottaa pillerin iltaisin suunnilleen samaan aikaan, mutta välillä on kyllä useamman (5-6 h ) heittoja.
Olen kuullut, että naisen koko vaikuttaisi myös ehkäisytehoon ja luotettavuuteen. Itse olen tällainen melko pikkuinen (160/50) ja ainakin mulla toimii tosi hyvin.
pillerit= naisen vapautus vai naisen alistaminen (?)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2009 klo 14:40"]
Olen kanssa Cerazetten käyttäjä. Minulta loppui menkat kokonaan kun aloin noita popsimaan n 2kk sitten. Hiuksia lähtee myös mutta ajattelin sen johtuvan imetyksestä?? Onko muilla loppunut menkat?
[/quote]
On loppunut! Minusta maailman ihanimmat pillerit: ei kuukautisia ollut nyt viiteen vuoteen, mieliala tasaisempi, halut nousseet. Mitä nyt limakalvot joskus kuivuu, no big deal :D en vaihtaisi!
Saamaa mieltä toista vuotta syön näitä pillereitä. En ole hiustenlähtöä koskaan kokenut. Itku joskus herkässä harvoin eli mieli aika tasainen. Muuten tyytyväinen, mutta epäilen että näillä on joku yhteys toistuvaan herpekseen. Paino nousi mutta ei mitenkään liikaa, etteikö liikunnalla sais pois. Menkkoja ei ole todellakaan ikävä ja vaikka seksiä on melkein päivittäin ollut kahden vuoden ajan ei tietoa raskaudesta.
Pari vuotta käyttäneenä voin todeta että kuivuus on ainoa vaiva. Mutta liukuvoiteet on mukavia petipuuhissa ja voittavat menkat sata nolla.
Cerazette on ensimmäinen ehkäisy joka sopii minulle.
Olen tuo yli 40v joka aloitti syömään toukokuun alussa ja ekan liuskan lopussa tuli noin kolmen viikon tiputteluvuoto ja siihen loppui vuodot. Nyt mennyt jo yli ilman vuotoa, häiritsevä valkovuotokin loppui, eikä tarvitse käyttää edes pikkuhousunsuojia
Mieliala on pysynyt hyvänä eikä mitään sivuvaikutuksia, voiko tämä olla totta että pääsin eroon viikon kestävistä runsaista menkoista...
Otin Cerazettet jälkitarkistuksen yhteydessä. Eli siinä puoli vuotta synnytyksestä.
Ihmettelin hiusten lähtöä, soitin lääkärillekin. Sanoi että voi johtua tuosta vauvan syntymästä hyvinkin. No, päätin jatkaa nappien syömistä ja seurata tilannetta.
Hiusten lähtö loppui sitten ajan kanssa! Menkkoja ei ole tullut lainkaan! Nämä kyllä sopivat mulle. Joskus olen käsittämättömän vihainen mutta en välitä tästä sivuoireesta kun muuten on ok.
Söin ensin n 6kk niitä, kaikki toimi muuten mutta mielialat vähän meni miten meni ja menkkoja ei ollut. Sitten päätin mielialojen takia lopettaa, olin 1kk ilma ja päätin kokeilla uudelleen kun pillereitä vielä oli muutamaksi kuukaudeks, 2vk söin niitä, jatkuvaa vuotoa, haluttomuutta ja mieliala vaihteluita... sitten aloitin taas n 2kk päästä kun hermot meni kumirumbaan. Nyt on ollut ihan ok kaikki mutta kyllä parempi oli ilman. ja varmaan tuo lopettaminen ja aloittaminen vuoronperää sekoitti hormoonejani entisestään.
If you forget to take Cerazette
If you are less than 12 hours late
- Take the tablet as soon as you remember, and take the next one at the usual time. Cerazette will still protect you from pregnancy.
Olen Britanniassa, siksi tuo ohje on miulla englanniksi, sori vaan.