Cerazette kokemuksia!?
Olen 1v syönyt pillereitä ja tänään päätin lopettaa. Olen tosi lyhytpinnainen ja raivokohtauksia saava ja luulin että tämä johtuu univajeesta. Nyt nukun hyvin mutta pinna vaan paukkuu ja aikaisemmin ei yhdistelmätkään sopineet mielialan vuoksi. Olen ollut alakuloinen , seksi ei kiinnosta, olen kuiva ja lahna. Kuinkahan pian pitäisi vaikutus loppua ja onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (54)
mulla oli kohdunulkoinen raskaus vaikka syöny noita pillereitä säännöllisesti
söin liiankin pitkään n. 3kk kunnes tajusin lopettaa. halut palasivat, mielirauha palasi ja sopu kotiin. ei enää ikinä cerazetteja tai muitakaan hormoonivalmisteita. sama juttu oli laastareiden kanssa. kondomi on ainut joka ei aiheuta mitään :)
Olen syönyt cerazettejä yhteensä noin neljän vuoden ajan. Kokeilin välillä ehkäisykapselia, mikä johti aivan älyttömiin mielialanvaihteluihin ja kapseli poistettiinkin sitten aika nopeasti. Kapselin jälkeen cerazettet olleet käytössä noin vuoden. Kuukautisia ei ole ollut cerazetten aikana, mikä on mielestäni ihan hyvä koska aiemmin kärsin runsaasta vuodosta ja runsaista kuukautiskivuista. Kärsin myös migreenistä, minkä takia pillereitä vaihdettiin aluksi useasti, kunnes päädyttiin cerazetteen. Olen pohtinut onko kuukautisten poisjäännistä ongelmia tulevaisuudessa kun on perheenlisäyksen aika, mutta lukemieni käyttökokemusten perusteella ongelmaa ei pitäisi olla. Toivotaan että kaikki menee hyvin :)
ja täysin erilaiset "oireet".
Eli käytin n. pari vuotta cerazettea ja menkat jäi heti pois eikä minkäänlaisia sivuoireita ollut havaittavissa.
Raskaaksi tulin heti pillerit jätettyäni.
Nyt sitten jälkitarkastuksen jälkeen aloitin uudestaan ja voi taivas tätä vuotoa!!!! Vuodan kuin seula eikä loppua näy - yltyy vain.
Onko muilla käynyt tällaista???
nim. Lopetan kohta :)
Vuoden verran olen syönyt. Ei menkkoja pillerien aloittamisen jälkeen. Mieliala normaali. Seksi haluja on runsaasti ja kuivuudesta ei tietoakaan. Ei hiustenlähtöä tai muita ikäviä oireita. HYVÄT PILLERIT :)
Kohta viikon syönyt ja reilu 2kk on synnytyksestä aikaa..imetän joten nämä kuulemma ainoat jotka käy imetyksen aikana ja mulle ainaki lääkäri sanoi että voi aloittaa koska vaan ja syödä sitten taukoamatta niin kauan kun imettää..
Mulla ei kyllä ole mitään valittamista cerazetesta, ei minkäänlaista. Voin vin suositella. En edes muista koska viimeksi ole menkat ja mieli on pysynyt hyvänä
ja lisäksi hiukset tippui tukkoina päästä...
Hiustenlähtö loppui muutamassa viikossa kun lopetin cerazettet.
Ei ollut seksihaluja yhtään, alapää rutikuiva ja kirvelevä, jatkuvia hiivatulehduksia...
Tosin pahin sivuoire oli kyllä yllätysraskaus. Silloin lopetin ne enkä ole takas palannut.
että yllätysraskauskin?! Syön Cerazettea ja aiemmin jo kirjoittelin, että on paljon raskausoireita. Tein negatestin, mutta sitten oireita tullut vain lisää. Joko olen hullu tai raskaana sittenkin. Testaan huomenna aamulla toisen kerran. Jos en ole raskaana, niin eipä voi pillereitä kehua kumminkaan, sillä hulluksihan tässä tulee, jos on näin kovat raskausoireet! Miksi aina sanotaan, että pillereitä syödessä tulee raskaaksi vain joku promille tai mikä lie hitunen käyttäjistä, kun näitä tapauksia näillä palstoilla kumminkin on?
Olen se raskausoireileva viitonen, ja onhan ne oireet hermostuttavia, kun niitä tulee. Muuten Cerazette sopii mulle, monista yhdistelmäpillereistä mulle tulee esim. migreeniä. Menkkojakaan ei ole tarvinnut kärsiä liian usein.
söin reilun vuoden noita ja nyt selvis että raskaana ollaan ja vahvasti !
menkkoja ei ole lainkaan, mikä on aivan loistavaa. hiukset pysyy päässä (vaikka sais kyllä lähteä, kun on turkasen paksut hiukset :D ) eikä mitään sivu-oireita.
kaksi lasta on tullut vuosien varrella, mutta harkitusti :D eli ei pillereiden käytön aikana, vaan kun käyttö on hetkeksi lopetettu, niin jo kuukauden päästä on tärpännyt.
mutta olen laittanut ne oman raskaudenpelkoni piikkiin.
Olen tykännyt kovasti. Vuotoja oli muutama eka kuukausi miten sattui, sitten ei enää ollenkaan. Ihanaa! Erityisesti nyt kesällä :)
Ja jos sattuisin tulemaankin noista pillereistä huolimatta raskaaksi ei se ehkä ihan täysi katastrofi olisi, mutta aika kova paikka kuitenkin.
Miinuksena voisin sanoa myös, että kuivuus vaivaa ja mieheni ei osaa ottaa tätä yhtään huomioon. No, meidän seksielämä ei ole juuri koskaan ollut minun kannalta parasta mahdollista muutenkaan :( Joten ei se näiden pillereiden syy ole
Kuinka nopeasti pillereiden aloittamisen jälkeen olette huomanneet noita kurjia sivuvaikutuksia?
t: se juuri Cerazettet aloittanut, olinkohan 16..
Siis koko ekan 4 kuukautta, enemmän tai vähemmän, sitten kun vuoto loppui, tuli tuo kuivuus ongelma, joka jatkuu.
Normaalisti mun kierto ollut tosi säännöllinen 30 pv ja vuoto niukkaa. 1.5kk aikana ehti tulla 4:t "menkat" ja vuoto kesti pitkään ja oli reipasta. Eli vuotojen välissä oli 3-6 päivää vuodotonta ja sitten alkoi taas uudestaan.
Kohta vois imetyksen lopettaa niin voisi kokeilla vaikka nuvaringiä.
nuo yllätysraskaudet...
Tänään loppuu ensimmäisen liuska Cerazetteja. Vähän on tullut tiputtelua nyt parin päivän aikana, olisko sitten "kuukautiset" kun niiden aikakin on lähellä. Muutama finni on tullut otsaan, olen ollut aika kiukkuinen ja huonolla tuulella (tosin rankkaa on ollut muutenkin), jokin aika sitten oli hirveä turvotus vatsassa.
En kyllä tiedä, viitsiikö näiden syömistä jatkaa. Voisitteko raskautuneet kertoa vähän lisää? Oletteko ottaneet aina ajallanne pillerin? Minä olen ottanut ihan tarkalla kellonlyömällä joka päivä (puhelin hälyttää).
Siis eikö niissä ole tosiaan 12 tunnin ikkuna ottaa se pilleri, joten ei luulisi olevan vaikeaa osua siihen. Itse nyt neljä pilleriä syöneenä olen päättänyt ottaa ne "iltasella", ja luulin, että se on riittävän tarkkaa.
Olin aivan raivohullu ja toisaalta märisin ihan tyhjänpäiväisestä. Ja tilanne paheni koko ajan, mitä pitempään niitä söin. Lopetin 9kk jälkeen kun huomasin, että lapset todella ihmettelee mun käyttäytymistä, ehkä jopa hiukan pelkäsivät, vaikken koskaan ollut väkivaltainen, mutta kun saatoin räjähtää huutamaan tai itkemään ihan tyhjästä. IKINÄ en enää huoli!!!