Minkä ikäiseksi pesette vauvan vaatteet erikseen?
Mä olen isompien aikaan vuoden ikäiseksi asti pessyt erikseen hajuttomalla pesuaineella. Nyt ois lomareissu tulollaan, ollaan reissussa yli kuukausi ja vauva 6 kk. Ei jaksais erikseen vauvan pyykkiä muiden nurkissa pyörittää, varsinkin kun mukaan otan paljon vähemmän mitä edes yhteen vauvanvaate koneelliseen menee. Mitenkähän vauvan iho reagoi hajusteelliseen pesuaineeseen ja huuhteluaineeseen?
Kommentit (25)
Vaan koko kuusihenkisen perheemme pyykit pestään hajusteettomalla pyykinpesuaineella.
Huuhteluainetta emme käytä laisinkaan. Se ei ole mitenkään tarpeellista, pelkkää myrkkyä joka tuoksuu. Ekologinen aate ja säästäminen kunniaan.
samalla kertaa, hajusteettomalla pesuaineella ja samaa sarjaa olevalla huuhteluaineella. erisan, lv, minirisk tms...
Muutenkin pyykkiä ihan riittämiin.
lähinnä lakana-pyyhepyykille. Huuhteluaine mm. tuhoaa monissa vaatteissa nykyään käytetyt elastiset kuidut, joustavuus kärsii.
Meillä ei huuhteluainetta ole käytetty aikoihin, pyyhkeetkin tulevat ihanan pehmeiksi kuivausrummussa. En myöskään tykkää että vaatteet tuoksuvat ja siksi hajusteeton pesuaine käytössä koko perheelle.
kun niin innokkaana odotin vauvaa:) pesin kaikki vauvanvaatteet etukäteen. sel jälkeen en ole pessyt uudet vaatteen ennen käyttöä eikä erikseen.
Hätävarjelun liiottelua, sanon minä