Minkä ikäiseksi pesette vauvan vaatteet erikseen?
Mä olen isompien aikaan vuoden ikäiseksi asti pessyt erikseen hajuttomalla pesuaineella. Nyt ois lomareissu tulollaan, ollaan reissussa yli kuukausi ja vauva 6 kk. Ei jaksais erikseen vauvan pyykkiä muiden nurkissa pyörittää, varsinkin kun mukaan otan paljon vähemmän mitä edes yhteen vauvanvaate koneelliseen menee. Mitenkähän vauvan iho reagoi hajusteelliseen pesuaineeseen ja huuhteluaineeseen?
Kommentit (25)
Ja käytän vain hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita. Yksikään lapsistamme ei ole niistä kärsinyt, enkä kyllä huomaa vaatteittenkaan kärsineen huuhteluaineista. Mä tykkään kans pesuaineitten ja huuhteluaineitten tuoksusta.
KOSKAAN pessyt vauvanvaatteita erikseen. Mikä ihmeen hysteria tämäkin on?
pitäisi pestä jollain haisulipesuaineella joka on liian rankkaa kamaa vauvan iholle.
Samassa koneessa kaikkien vaatteet alusta asti.
vain hajuttomia pesuaineita, eikä ole ollut tarvetta pestä vauvan vaatteita ikinä erikseen.
voihan muun perheen vaatteet pestä sillä hajusteettomalla aineella.
Mikset voi pestä koko perheen pyykkiä sillä hajusteettomalla???
Ennen vauvan syntymää vaatteita oli kerralla niin paljon, että siitä tuli oma koneellinen. Sen jälkeen on pesty samassa. Lajittelen värin ja materiaalin (40/60) mukaan, huuhteluaineita en juuri käytä ja pesuaine on ihan tavallista.
Ennen vauvan syntymää vaatteita oli kerralla niin paljon, että siitä tuli oma koneellinen. Sen jälkeen on pesty samassa. Lajittelen värin ja materiaalin (40/60) mukaan, huuhteluaineita en juuri käytä ja pesuaine on ihan tavallista.
olen pessyt siihen saakka, kunnes vauva on alkanut liikkumaan lattialla enemmän eli noin 6 kk.
aina pessyt kaikkien vaatteet samassa hajuttomalla ja hajustetulla eikä koskaan iho-oireita kenelläkään...
Mä vaan rakastan raikkaan tuoksuista pyykkiä, joka tuoksuu huuhteluaineelle. Tulee paljon puhtaampi olo :) Tiedän, että kaikki ei noista tuoksuista tykkää, mutta minä tykkään! Mutta totta tosiaan, loman aikana taidan pestä kaikkien vaatteet hajusteettomalla. Kiitti vastauksista!
Ap.
Taas ohje, josta en ole koskaan kuullutkaan. Mä olen pessyt vuosikausia kaikki vaatteet hajusteettomilla pesuaineilla.
kohdalla pessyt vaatteita erikseen.
Aina muiden pyykkien mukana..
enkä ole kyllä pesuainettakaan muuttanut, jos olisi tullut ihottumaa tms. olisin sitten tietysti vaihtanut pesuainetta...
ja samalla normaalilla Pirkka- pesuaineella.
Aluksi kun oli ihan pieni, käytettiin kaikkeen pyykkiin jotai hellävaraista varmuuden vuoksi. Sittemmin pesty ihan millä vaan tahrat parhaiten lähtee...
En minäkään käsitä miksei koko perheen pyykkejä voisi pestä sillä hajusteettomalla siellä reissussa jos huolettaa..
Mutta tuskin se vauva hajustettuihinkaan reagoi, eiköhän tuo ole tottunut kun vaikka lepuuttanut päätään sinun hajustetulla pestyn paidan etumusta vasten..aika hassua oikeastaan jos hellävaraisia pesuaineita noudatettu vain vauvan vaatteissa, kyllähän se nyt aika paljon sylissä on muidenkin vaatteisiin kontaktissa..
En ymmärrä, miksi asioista tehdään noin vaikeita. Jos et halua käyttää hajustettuja aineita, niin peset vaan koko perheen pyykin niillä hajusteettomilla!
Meillä on koiria ja nyt vauvankin vaatteissa on välillä karvaa. En vaan tykännyt, että pikkuvauvan vaatteissa on siellä täällä karvaa.
Nyt kun vauva on 8 kk, niin vieläkin pesemme osan vauvan pyykistä erikseen. 40-asteen pyykki tulee usein pikaohjelmalla, kun vaatteet ovat vain vähän likaisia.
eli siihen asti kun alkoi sitten ryömiskellä pitkin lattioita. Meillä käytetään vain hajusteettomia pesuaineita ettei ollut siitä kiinni.
Huuhteluaine on varsin tarpeeton tuote.
http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/08/mihin-tarvitaan-pyykinhuuht…