"Menee hermot tohon pentuun!" Kuinka moni ajatellut tänään näi, käsi ylös?
Kommentit (34)
Alkuraskaus väsyttää niin maan paljon eikä meinaa hermot kestää 1,5-vuotiasta kullanmurua. Aamupäivät on mulla pahimpia, silloin tahtoo ihan hajota pää välillä, herään varmaan niin hitaasti.
Tänään karjuin lapselle kun se tiputteli cd:itä yksi kerrallaan lattialle niin että kotelot meni rikki. Tympii tuollainen turhan takia tavaroiden rikkominen. :(
Ja tympii se että huusin. :(
Lapset 9kk, 3v ja 5v, ja nukkumaanmeno oli tänään yhtä helvettiä.
Ei välttämättä ole huomion hakemista vaan tuo lapsi on ns. ninja ;D. Oma poikani on samaa sarjaa, uskomattoman nopea ja ovela (saman ikäinenkin melkein). Kuuloni on yliherkkä mutta kummasti vaan tuo lapsi osaa hiipiä ohitseni yölläkin ja menee keittiöön katselemaan tavaroita tms.
Tai oikeastaan menee hermot kahteen pentuun jotka vaan pölöttää sänkyissään, eivätkä osaa hiljentyä ja alkaa nukkumaan.
meinas tosiaan hermot mennä totaalisesti 1,5v tyttöön tänään kun kesti 45min että nukahti päikkäreille, sain heijata rattaita niin että oli kädet kipeenä ja sit se nukkui vaan puolisen tuntia ja oli kiukkunen sen jälkeen. Että osaa olla välillä rasittava!
raivoissani takaisin kevyesti kylläkin kännykällä päähän (olin juuri puhelimessa ja karjaisin kivusta :P). Että juu, hienosti menee täällä ja kyllä hävettää jälkikäteen...
Minä ymmärrän hyvin 1½ -vuotiaan äitiä, jonka lapsi ehtii joka paikkaan, meillä on ihan samanlainen. Sillä välin kun olen pyyhkimässä 3v:n kakkapyllyä, ehtii meidän omakin 1½ jo vaikka minkälaisiin tihutöihin, eikä se ole huomionhakua, vaan silkkaa intoa siitä, kun pystyy ja osaa, voi sitä riemua ja naurua kun on päässyt kiipeämään ruokapöydälle, kaataa maitolasin ja läpsytellä sitä kädellä. Kyllä minulla on silmät ja korvat selässäkin, mutta jos on yhteensä 3 ehtiväistä muksua, ei voi joka sekunti olla näköyhteyttä kaikkiin, se joka muuta väittää, ei ole ollut siinä tilanteessa.
Ja juu, menee hermo myös 3-6v:den riitelyihin, uhmaraivareihin ja ties mihin, toisina päivinä niitä jaksaa kuunnella ja antaa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos, joinain päivinä tuntuu, että saa laskea tuhanteen, ettei vedä isoa hernepussia nenään!
Ihania lapsia, mutta joskus niin ihanan hermoon käyviä, mutta tietysti, jos kaksi tulisielua tekee lapsia, ei voi odottaa kovin rauhallisia muksujakaan..sitä saa mitä tilaa ;D
kun kaveri heräsi kello viisi kolmekymmentä
meinas tosiaan hermot mennä totaalisesti 1,5v tyttöön tänään kun kesti 45min että nukahti päikkäreille, sain heijata rattaita niin että oli kädet kipeenä ja sit se nukkui vaan puolisen tuntia ja oli kiukkunen sen jälkeen. Että osaa olla välillä rasittava!
Annan vinkin,koska tein tuota hulluuden partaalle. Jätä ne päiväunet väliin, jos ei nukahda 20 minuutissa. Tuossa menee totaalisesti pää, kun nukuttaa lastaan kuin hullu. Itse teki mieli nakata jokeen koko rattaat, kun veivasin ja veivasin 1,5-vuotiastani niissä. Sitten en enää kestänyt, vaan sanoin, että antaa olla ja jää päiväunet sitten nukkumatta. Illat oli kamalia alkuun, mutta sitten rytmi löytyi, päiväunet jäi pois ja se loputon nukuttamishelvetti oli ohi!!! Tsemppiä!
1,5 v on niin nopea liikkeissän ja raahaa tuolia jatkuvasti mihin suuntaan tahansa, ettei aina jaksa välittää. Pakkohan joku asia on saada tehtyä valmiiksi. esim perinoiden kuoriminen. En ole kukaan noista aikaisemmin kirjoittaneista. Mutta ymmärrän hyvin jos muillakin vikkeläjalkaisia lapsia jotka koko ajan touhuaa. Kyllä täälläkin pinnaa venytetään päivittäin :-) 3v:llä on valikoiva kuulo ja 1,5 v touhuaa koko ajan ja haluaa tehdä kaikki itse.
nukkui päikkäreitä 20min, varmaan ihana ilta tulossa
1v tyttö
2v sankariin, joka kantaa vaippa kerrallaan vaippapussin tyhjäks ja millon mitäkin.. vauhtia riittää enemmän ku äidillä pinnaa..
Tyttö 9v, pojat 4v ja 2 v. Ja sit viel hoidossa oleva poika 8 v.
Ne on venyttäny mun pinnaa koko päivän ja nyt se katkes.
Melkein 3 vuotias ei suostunut menemään aamupissalle, ja pissasi sitten mielenosoitukseksi paksulle villamatolle. Päreet paloi, huusin ja laitoin jäähylle :(
ei ole ollut vaihtoehtoa kuin jaksaa ja laskea 10.een- toimii!!!
Kotona on vain 7,5v poika, muut hoidossa vielä koko kesäkuun!!! Teen etätöitä kotona.
että 1,5v lapsi ei saa raaahattua tuolia vessaan siinä ajassa, kun äiti kaataa perunoista veden.
Eikä hän saa myös kannettua tuolia ilman kolinaa, jolloin äidin pitäisi jo reagoida.
En ole itsekään mikään super-äiti, joka vahtii lastaan jatkuvasti. Itseasiassa kerran kun olin laittamassa ruokaa niin yhdelle meidän lapselle sattui sellainen onnettomuus, että hänet piti viedä ambulanssilla sairaalaan...
Mutta jos kuulen, että meidän 2v kolistelee tuolia johonkin niin tajuan sen, että lapsi aikoo kiivetä johonkin ja silloin voi sattua eli menen väliin. Jos ap:n lapsi on mennyt seisomaan lavuaariin niin siitä olisi voinut tippua todella helposti, eikä vessan lattia ole yleensä kovin pehmeä.
t: se, joka vihjaisi vahtimaan lasta.