Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Oletko koskaan miettinyt, jos olisitkin syntynyt johonkin toiseen perheeseen?
03.06.2009 |
Millainen olisit?
Olisiko elämäsi nyt erilaista?
Mä en tiedä, miten mun päähän yhtäkkiä pälkähti tällainen ajatus. Todennäköisesti siksi, että olen jollain lailla katkera omasta lapsuudestani; yhteistä aikaa ei juuri vietetty eikä tunteita näytetty. Töitä piti maalla tehdä ja aikuistua ja vastuuta itsestä piti ottaa mielestäni liian varhain.
Pieniä asioitahan nämä ovat. Ei ollut alkoholismia tai väkivaltaa tms. mutta aikuisena tajusin monta pientä asiaa lapsuudestani ja että ei se lapsuus niin ruusuista ollutkaan, mitä olin kuvitellut.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
meillä oli alkoholismia, väkivaltaa ja vaikka mitä, joten siksi kai. mä en pitänyt lapsuuttani ruusuisena edes lapsena, kun tiesin jo aika varhain joutuvani huolehtimaan liian paljon liian isoista asioista, kuten 6-vuotiaana hoitamaan 5- ja 1-vuotiaita pikkusiskoja sekä vastasyntynyttä pikkuveljeä, kun äiti nukkui krapulaansa pitkälle iltapäivään.
mutta kun katson näitä omia lapsiani, en vaihtaisi yhtään päivää pois lapsuudestani - jos se lisi erilainen, mä olisin myös erilainen, eikä mulla todennäköisesti olisi ihanaa miestäni eikä näitä lapsia.