Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naapurin lapset ovat teidän pihalla niin käykö ne teillä myös vessassa, juomassa jne?

Vierailija
02.06.2009 |

naapurin 4v oli tulossa meille äsken kakalle, mutta sanoin että menee omaan kotiinsa vessaan. Ei näyttänyt kuitenkaan siltä että housuun on tulossa ja heille asuvat ihan vieressä.

Olinko tyly?

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että lapset leikkivät meidän pihalla.

Juomassa käyvät meillä sisällä usein ja se jostain syystä ärsyttää. Varsinkin kun sitten naapurin isompi lapsi käskee oman lapseni hakea meiltä jotain karkkia tms. jos sattuu pöydällä näkemään.

Omalle lapselle olen sanonut, että kotiin tullaan juomaan ja vessaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ihan hyvin sanoa, kun joku tulee seuraavan kerran hakemaan juotavaa, että nyt kaikki halukkaat juomaan eikä koko ajan ravata! Ja sanot lapsellesi, etteivät kerjää namuja, vaikka niitä teillä olisikin.

Tuo vessa-asia, meidän pihalla ei käy niin pieniä, että joutuisin pyyhkimishommiin. Johtuu varmaan näistä etäisyyksistä. Ei vanhemmat alle 5-vuotiaita päästä yksikseen kulkemaan pihojen väliä.

Se okt-asuja

tai tähän ketjuun ei ole sattunut muita joita naapurin ipanat ärsyttää :)

mutta nytkin ne on käyneet jo neljä kertaa juomassa, olen varmaan kymmenen kertaa käynyt hillitsemässä liian rajuja leikkejä, ja pari kertaa naapurin poika on käynyt kyttäämässä onko meillä mitään herkkuja. Sanoo omalle lapselleni, että mennään teille juomaan ja sitten kyselee karkkia jne.

Tuo kannu ja mukit oli ihan hyvä idea. Ja kyllä meillä vessassa voi käydä, mutta koen jotenkin epämukavana mennä pyyhkimään vieraan lapsen takamusta...tottakai hätätilanteessa se onnistuisi :)

Mä luulen, että eniten mua ärsyttää kun noitten vanhempia en taas ole pihalla nähnyt ja koko vastuu tuntuu olevan minulla, kuitenkin 4v on aika pieni olemaan monta tuntia yksin pihalla.

ap

Vierailija
22/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllyjä pyyhkiä. Olisi se mustakin vähän kiusallista.

17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

´ne vessat on kyllä aika ikävässä kunnossa, kun siellä käy 6-7 poikaa pissaamassa kuka minnekin. En ole mitään sanonut asiasta, mutta omille lepsilleni muistutan että kannattaisi tähdätä pönttöön. Kun sinne sitten menee siivoamaan sitä vessaa ja pissat on pitkin reunoja ja lattioita, ei se kivaa ole.

Vierailija
24/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juomassa, nehän ovat mun lasteni vieraita. En mä omillekaan vieraille sano, että painu kotiin siitä paskitsalle... :)

Vierailija
25/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat ihan joka ikinen päivä 6-8 tunniksi kutsumattakin. 16

Vierailija
26/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun tulevat kotiin tai aamulla pääsevät ulos tulevat pyytämään meidän lasta ulos. Eikä sitä viitsi lasta kieltääkkään leikkimästä.

ap

Vierailija
27/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä välillä saattaa joku vessassa käydä tai sitten juomassa. Juomaa ei kukaan vieras pyydä, mutta toki tarjoan sitä itse jos oma lapsi tulee pyytämään ja kaveri siinä vieressa.

Omille lapsille olen sanonut että jos tulee vessahätä, niin omaan vessaan. Eriasia tietty jos ovat jossain sisällä leikkimässä, ei sieltä tartte kotiin pissille lähteä.

Vierailija
28/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien vesipullon ja mukit ulos valmiiksi, sillä kun yksi keksii että on jano, tulee se muillekin.

Vessaan saa tietysti tulla, vaikka kotiin olis vain 50-100m pidempi matka.

Usein tarjoilemme ruokaakin koko leikkiköörille, sillä lapset syövät erittäin hyvin seurassa. Sama käytäntö on tietysti naapureillakin. En koko naapurustoa yksin ruokkisi.

Vierailija
29/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei yhtään haittaa päästää vessaan, antaa juotavaa, ja tarjota vaikka välipalaakin tai ruokaa, kun kyseisten lasten äitien kanssa ollaan lasten asioissa tekemisissä. On kohteliasta kysyä, saako meille tulla, miten kauan voi olla, ja välillä kysellä, mitä kaikkea lapsi on syönyt ja tuoda vaikka jätskit joskus tullessaan. Tai vaihtoehtoisesti kutsua myös meidän lapset kylään, omalle pihalle tai mitä milloinkin. Itseäni ainakin ärsyttävät ne lapset (vaikka ei ole lasten syy, vaan vanhempien), jotka syötätetään, juotatetaan ja hoidatetaan meillä joka ikinen päivä, eikä koskaan oteta mitään yhteyttä tai vastavuoroisesti kutsuta heillepäin.

Vierailija
30/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille kyllä opetan, että tullaan aina kotiin vessaan, jos ei ole pitkä matka. Syömään tullaan myös kotiin ellei toisin sovita. Kesällä vien lähistön lapsille ison vesipöntön ja muovimukit ulos, mutta siinä raja meneekin.

Ärsyynnyn suunnattomasti, jos meille on kutsuttu vieraita, ja syömme ulkona, ja siihen tulee naapurin lapset kavereineen kerjäämään ruokaa ja pyytävät vielä lisää kohteliaisuusmaistajaisten jälkeen. Joskus on käynyt niin, että syötävät ovat loppuneet ja olen joutunut taikomaan jotain pakastimesta.

Nyt vahingosta viisastuneena olen varannut "pihalasten ruokaa" kaappiin eli halpaa tiivistemehua, halpiskeksejä ja grillimakkaraa, joita sitten tarjoan pihan lapsille. Hienommat ruuat jäävät sitten kutsutuille vieraille. Toinen taktiikka on kattaa ruuat terassille, jonne ei pääse kuin sisäkautta.

Sanokaa vaan, että olen tyly, mutta jos ei aseta mitään rajoja, niin kohta saa ruokkia 10 lasta omien lisäksi.

Se on tietty eri asia, jos on sovittu jonkun toisen äidin kanssa, että lapsi tulee meille leikkimään ja saa ruuan. Silloin onkin kyse kutsutusta vieraasta.

Vierailija
31/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juomista meillä on aina kannussa pihalla

Vierailija
32/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 5v. joutui tulemaan kotiin kakalle, kun passitettiin.

Suutuin todella, koska olin juuri pyyhkinyt tämän naapurin lapsen pyllyn, kun oli kakannut meillä.

Muutenkin kakkasi meillä usein ja napsi ruokamme.

Eipä tullut mieleen passittaa naapurin lasta kotiin kakalle ja en kehdannut senkään jälkeen sanoa, että jokainen kakkaa kotona.

Eipä se naapurin pennun kakkakaan hyvälle nenässäni haissut.

Vierailija
33/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liian pieni olemaan yksin ulkona . ton ikäsen arvostelu kyky ei tosiaan ole kehittynyt. mikä vanhempia nykyään vaivaa? laiskuus??

Vierailija
34/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juotavaakin tarjotaan. Samoin esim. välipala annetaan. Jos vanhempien kanssa on sovittu vierailusta, niin tarjotaan ruokaa jos ruoka-aikana tulevat.

Mutta jos lapset viettävät useita tunteja pihassamme, ilman että asiasta on sovittu vanhempien kanssa, niin pyydän lapsia menemään kotiin syömään. Samaa suosittelen ap:lle. Voit kauniisti pyytää lapsia menemään välillä omaan pihaan leikkimään! Ja opettaa lapsia kysymään sinulta lupa:saako teille tulla?

Vierailija
35/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat meillä aamusta iltaan eikä omista hommista tule yhtään mitään kun koko ajan saa olla komentamassa. Sääntöjä on tullut teroiteltua hyvinkin kärkevästi useampaan otteeseen, kun pihanperältä naapurin muksut vaan komentavat että MEHUA! Saapastelevat omin nokkinensa meille sisälle vaikka omat lapset olisivat ulkona, pissalla ja kakalla ravataan ja ruokaa kerjätään vaikka meidän talo pihan perällä niin että meidän pihasta jopa lyhyempi matka heille kotiin vessaan.

Eniten varmaankin ärsyttää juurikin tuo mistä muutkin ovat sanoneet, että lupaa harvemmin kysellään, eikä naapurien vanhemmat ole kanssamme missään tekemisissä vaan olettavat juurikin jokapäiväisen täysihoidon järjestyvän. Illalla joutuu jopa ajamaan lapset pitkän kaavan mukaan kotiin kun omat lapset menee nukkuun ja naapurin lapset inttävät ettei heidän vielä tarvitse lähteä...

Huonosti kasvatettuja ja minunko niitä pitäisi kasvattaa? Pöytätapoja vaadin ja kun nämä nirsot ilmoittavat etteivät tykkää tosta mehusta, tai noista kekseistä tai YÄK valkoista jäätelöö, eiks oo muuta... Niin GRRR! Ilmoitan ettei tarvitse syödä.

Oon vaan niin onnellinen että omillani on edes jotain tapoja ja järkeä päässä!

Vierailija
36/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua ärsyttää se kun lapset käyvät koko ajan kerjäämässä jotain.

Tunnin ulkoilun aikana ovikello soi monen monta kertaa ja oma lapsi kavereineen on pyytämässä myös jätskiä, mehua, radiopuhelimia ja piknikpeittoa. En anna herkkuja enkä mehua kun en niitä omillenikaan syötä kuin jälkiruokana tms.

Kaiken huippu on se että naapurin tyttö lainasi meiltä takkia kun kotoa ei saanut mennä hakemaan kun isä ja äiti nukkuivat, keskellä päivää. Toisena päivänä annoin tytölle laastaria kun tytön äiti ei "ehtinyt antaa kun se siivoaa".

Miehen mielestä annan koko naapuriston hyppyyttää itseäni kun monta kertaa päivässä tarjoilen vedet, vessat, sun muut.

Vierailija
37/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähetin naapurin tenavat kotiinsa juomaan. Asuvat ihan tässä samassa rapussa. Oma poikani tuli ovelle pimpottelemaan ja sanoi, että noi haluaa jääkylmää vettä. Vastasin siihen, että voivat mennä kotiinsa sitä juomaan. Herkkuja myös ovat käyneet ruinaamassa. Ei tipu.

Vierailija
38/53 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan alottajan kaltaset nipot.

olisin onnnellinen jos mun lapsella olis leikkikavereita täällä. ei haittais vaikka kaverit söis, jois ja istuis päivät pitkät veskissä kun niitä kavereita vaan olis.

jsokus kun on kavereita niin ei mua tosiaan haittaa käykö meillä vessassa vai ei. enkä koe isoks ongelmaks pyyhkiä apua tarvitsevan peffa

Vierailija
39/53 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää....

Lapsia yleensä 15 pihakadulla leikkimässä.Mehua saa kantaa kaupasta litratolkulla ja wc kuin yleinen käymälä.En ole kieltänyt lapsia vessassa käynnistä ja juomista olen aina tarjonnut(vesi ei edes kelpaa).

Viime viikonloppuna jopa pyydettiin leipää aamupalaksi :)

Omat lapseni kuitenkin ohjataan kotiin juomaan,vessaan.

Uima-allasta ei edes uskalleta harkita,saisi vielä naapurin lapset saunottaakkin.

Vierailija
40/53 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehua kun NAAPURUSTON LAPSILLE ei vesi kelpaa? Miksi ihmeessä? Minä tarjoan kyllä juotavaa, siis vettä, jos jollain oikeasti on jano niin kyllä se vedellä lähtee. Jos ei kelpaa niin olkoot juomatta tai menkööt kotiinsa pyytämään sitä mehua. Voi muuten olla että kotonaan on sellainen sääntö että janojuoma on vesi, ja on huomannut että naapurista saakin paremmat juomat...

Ja sinulle, joka syötät naapurin lapset kun teillä on ruokavieraita, etkö todella voi sanoa niille naapureiden lapsille että meillä on nyt vieraita, menkääpäs nyt omaan kotiinne? Ei tulisi mieleenkään alkaa tarjoilla edes mitään kohteliaisuusmaistiaisia. Eivät lapset vielä ymmärrä kaikkia käyttäytymissääntöjä, ne pitää aikuisten heille kertoa. MInusta on, anteeksi vaan, aika avutonta jos aikuinen ihminen ei osaa sanoa LAPSELLE, että nyt on tämmöinen ja tämmöinen tilanne, menepäs kotiisi tms.

Meillä naapuruston lapset eivät juuri käy vessassa tai juomassa, ne, jotka asuvat vähän kauempana (50 - 100 m) joskus käyvät, mutta noi vieressä asuvat kyllä menevät kotiinsa vessaan.

Joskus vien terassille valmiiksi vesikannun ja mukeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi