Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas raskasta! Aloitin lenkkeilyn 10 kuukauden tauon jälkeen ja lyhyt lenkki tuntui

Vierailija
12.05.2009 |

raskaalta.

Takana rasitusvamma, jonka paraneminen kesti ja kesti.

Olen juossut vuosittain noin 600-1100 km. Nyt 30 min lenkki tuntui aika pahalta. Juoksukunto on ihan nolla. Saa nähdä kauanko menee, että alkaa tuntua yhtään helpommalta.

Mutta tästä ei kai pääse kuin ylöspäin.....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsen juoksemaan hyvin epäsäännöllisesti - tai onhan se motivaatiostakin tietty riippuvaista... mutta vaikka miten juoksisin säännöllisesti, niin en huomaa muutosta siinä, että hengittäisin yhtään se paremmin. Eli multa siis meinaa ihan happi loppua juoksun aikana!

Parhaimmillaan olen juossut tunnin lenkkejä. Ennen niitä otin toisinaan hengitysteitä avaavaa lääkettä - mulla siis on ollut joskus pahojakin astmaoireita, mutta vuosiin en ole kokenut tarvitsevani varsinaisesti lääkitystä. Eipä ventolinestä tms. paljon apua tuohon hengitykseen ollut...

Ja koetin siis kehittää juoksukuntoani teesillä "ai matka tapa, vaan aika" eli pidin hyvin matalaa vauhtia. Tai olen aina pitänyt, koska happi meinaa loppua...

mistä se voi johtua ja mikä auttaa?

Vierailija
2/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rautaa on vähän veressä, ei myöskään happi kulje hyvin.

ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia juossut niin, että kaksi 45-60 min vauhtilenkkiä keskisyke noin 150-155, yksi intervallia tai mäkivetolenkki 75 min maksimisykkeitä hakien ja yksi pitkä lenkki 90-180 min keskisykkeellä alle 140.

Juokseminen nyt vain tuntui tahmelta ja sykekin nousi tosi korkealle. Lenkin loppuessa ja loppuverryttelyn alkaessa syke oli 169. Tosin 5 min loppuveryttelyn aikana laski 136.

Ihan kuin jaloissa ei olisi voimia lainkaan ja kroppa painaisi tonnin.

ap

Vierailija
4/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vain lihaskestävyys juoksuun tarvittavissa lihaksissa huonontunut. Juokse vaihtelevasssa maastossa vain helpot maastonkohdat aluksi, ylämäet kävelet ja pakotat sykkeen pysymään sallituissa rajoissa. Sulla voi olla myös peruskunto repsahtanut, siksi syke voi myös nousta helposti liian korkeaksi. Malttia, malttia.

Vierailija
5/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vain lihaskestävyys juoksuun tarvittavissa lihaksissa huonontunut. Juokse vaihtelevasssa maastossa vain helpot maastonkohdat aluksi, ylämäet kävelet ja pakotat sykkeen pysymään sallituissa rajoissa. Sulla voi olla myös peruskunto repsahtanut, siksi syke voi myös nousta helposti liian korkeaksi. Malttia, malttia.

Vierailija
6/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemoglobiini on ollut aina huonohko mutta ei anemian puolella kuitenkaan, viime vuosina aina 120-125 tuntumassa kuitenkin..

En mä ymmärrä onko mulla vaan niin huonot keuhkot vai missä vika. Tupakoinnistakin on kohta 20 vuotta aikaa...

Juoksuhaluja vaan syö kun tuntuu, ettei kehity ja kohene!

t. 3

Vierailija
7/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laitoin sykemittarin piippaamaan, jos syke meni peruskestävyysrajan yli. Ei paljon kehdannut lenkkipolulla (jossa kävi paljon muitakin) antaa mittarin piipittää, vaan kiltisti lönkyttää hitaasti. Aika nopeasti (kuukausi) kunto parani ja mittari lakkasi piipittämästä vaikka juoksin jo ihan kunnolla.

Vierailija
8/8 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemoglobiini on ollut aina huonohko mutta ei anemian puolella kuitenkaan, viime vuosina aina 120-125 tuntumassa kuitenkin..

En mä ymmärrä onko mulla vaan niin huonot keuhkot vai missä vika. Tupakoinnistakin on kohta 20 vuotta aikaa...

Juoksuhaluja vaan syö kun tuntuu, ettei kehity ja kohene!

t. 3

Tai juokse ylämäet aina täysillä jne. Tämän vauhtimuuttelun pitäisi kyllä tuntua juoksukunnossa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi