Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naapurin lapset ovat teidän pihalla niin käykö ne teillä myös vessassa, juomassa jne?

Vierailija
02.06.2009 |

naapurin 4v oli tulossa meille äsken kakalle, mutta sanoin että menee omaan kotiinsa vessaan. Ei näyttänyt kuitenkaan siltä että housuun on tulossa ja heille asuvat ihan vieressä.

Olinko tyly?

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että lapset leikkivät meidän pihalla.

Juomassa käyvät meillä sisällä usein ja se jostain syystä ärsyttää. Varsinkin kun sitten naapurin isompi lapsi käskee oman lapseni hakea meiltä jotain karkkia tms. jos sattuu pöydällä näkemään.

Omalle lapselle olen sanonut, että kotiin tullaan juomaan ja vessaan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se mua välillä ärsyttää. Ei nuo isommat lapset niinkään kun ne hoitavat vessa-asiat aika itsenäisesti mutta yhdelläkin on aina mukana 3 v. pikkuveli joka ei oikein osaa vielä yksin. Viimeksi se könysi sisään välikausihaalari päällään kakkahätää valittamaan just kun olin itse menossa kiireellä ulos ja silloin kyllä sanoin että saat mennä omaan kotiisi kakkaamaan. Muutenkin ärsyttää pyyhkiä vieraiden lasten pyllyjä mutta toki jos nämä lapset on minun lapseni kutsuttuina vieraina niin eihän siinä mitään.

Vettä tarjoan juotavaksi janoisille ja välillä muutakin mutta mua ärsyttää sekin kun tullaan esittämään vaatimuksia siitä mitä suostutaan ottamaan. Yksi tulee vähän väliä pyytämään leipää ja jätskiä kun nälättää ja yksi menee suoraan jääkaapille katsomaan olisiko siellä jotain syötävää. "Mä tykkäisin kovasti tuosta vesimelonista".

Ja joo, en ole erityisen lapsirakas ihminen :)

Vierailija
2/53 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan sanon että mene kotiin vessaan, juomaan, syömään jne. meillä saa vain leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. saa käydä.

Ärsyttää  siinä tapauksessa jos ei ole vastavuoroisuutta, eli leikkipaikka on aina sama. 

Vierailija
4/53 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mua ärsyttää, että meillä käydään vessassa, puhalletaan pipit ja laitetaan laastarit + juotetaan janoiset lapset. Ongelma on siinä, että teen kotona töitä ja usein juuri työskentelen olkkarissa. Oma lapseni on 8-vuotias ja mietin monesti, että miksi pyörivät kaikki päivät meidän pihassa. Ravataa tosta ovesta eestaas ja kysellään koko ajan jotain. Mä tarvisin rauhaa töitäni varten. Oma lapsi ei häiritse ja vaikka olisi yksi kaverikin tuolla huoneessa, mutta tuo pihassa ison lapsilauman pyöriminen häiritsee. Välillä hätistän puistoon tai jonkun muun pihaan, mutta lapset ei tahdo millään ymmärtää sitä, että he häiritsevät minua sillä, että koko ajan joku on tossa ikkunan takana ja 10 minuutin välein joku ongelma ovella. Olen sata kertaa sanonut, että teen töitä ja mua ei saa koko ajan häiritä, mutta kun ne lapset ei sitä tajua tai niiden vanhemmat. Tietysti lapset on yksin, kun vanhemmat ei vielä ole lomalla ja meillä on mukavaa, kun  on aikuinen kotona, mutta... kun mäkin teen töitä. En mä ehdi olla koko kulmakunnan laastaripaikkaaja ja juomajärjestelijä. Kuten sanottu omani tietää tämän ja yksi kaveri ok, mutta tarpeet nousee lineaarisesti, mitä enemmän muksuja on. Sitten kaikki katsoo suu auki, kun ei edes meidän pihassa saisi olla.

Vierailija
5/53 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika. Tottakai. Ihan alkeellista vieraanvaraisuutta. On tapana täälläpäin. (Helsingissä asumme.)

Vierailija
6/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi kuin lapsi saa meille vessaan tulla!

Vierailija
7/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin esim. talvisin viettävät aikaa sisätiloissakin toistensa kodeissa vapaasti.

Vierailija
8/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun 4v ei vielä osaa välttämättä edes itse pyyhkiä...

Vierailija
9/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvisinkaan ei vierailla toisten kodeissa sisällä. EI vaan olla niin tutustuttu naapureiden kanssa.

ap

Vierailija
10/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kyllä tarjonneet juotavaa ihan omasta aloitteestamme naapurin lapsille, kun meidän pihassa leikkivät. Vessassa saavat käydä, kun huikkaavat mihin menevät. Ihan vain, ettei sitten lähdetä tuolta metsästä/teiltä haravoimaan lasta esiin, joka onkin vain mennyt pissalle.

Herkkuja meillä ei kyllä olekaan sillä tavalla, että omatkaan voisivat noin vain hakea. Mutta siinä kohtaa jo ymmärrän ärtymyksen, jos naapurin lapset "käskevät" talon omia lapsia hakemaan nameja sisältä.

En sitten tiedä, onko meillä vain maalaisina hiukan erilainen asenne tähän, mutta tuntuisi kyllä omituiselta passittaa lapsi kotiinsa vessaan. Me nyt asumme jo kohtuullisen kaukana toisesta naapurista (yksi pieni pelto välissä), mutta suurin osa taloista on ihan rintarinnan. Joten välimatka ei niinkään ole syy tähän. Emme vain ole ikinä ajatelleet, että vessassa käyminen jotenkin rajoittaisi yksityisyyttämme.

Samoin lasten ollessa kaupungissa mummolassa ja leikkivän siellä naapurin lasten kanssa, kyllä sielläkin kaikki sen talon vessassa käyvät, minkä pihassa leikitään.

Hassua. Laita vesikannu ja parit muovimukit pihalle, jos lasten juomassa käyminen niin kovasti ärsyttää.

Vierailija
11/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä noissa naapurin lapsissa ärsyttää. kyllä juomista olen antanut kun tulevat hakemaan.

Mutta kun heille on melkein sama matka, kun kiertää meille etuovesta vessaan, niin mun mielestä lapset voivat mennä suorittamaan wc asiat omaan kotiinsa. Muutenkin ne on aina meidän pihalla ja minun pitää kieltää ja komentaa ja palvella... ehkä se ärsyttää eniten, harvoin lasten vanhempia näkee.

Mutta onhan se kiva, että lapsella on kavereita!

ap

Vierailija
12/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä tällasta helvetin kuppikuntaisuutta. Totta kai lapset tulee meille juomaan ja vessaan jos tarvitsee. Ja meille tulee kyllä lasten kaverit leikkimään, vaikkei naapurit niin tuttuja olisikaan. En vaan käsitä ap:n kaltaisia tyyppejä.

Onneksi en asukaan Suomessa, vaan sivistysvaltiossa (näköjään).

Vierailija
13/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kävi yksi iso koululainen hädällä kun meinasi tulla pojalla jo housuun,asui jossakin kauempana,oli siis aivan tuntematon lapsi meille,mutta leikki siinä pihalla muiden joukossa. Täytyy sanoa,että oli pönttö sennäköinen,mutta toivon,että meidänkin lapset pääsee vessaan eikä tarvitse tehdä tarpeita housuunsa

Vierailija
14/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutenkin onko teillä leikkimässä sellaisia pienempiä lapsia sanotaan nyt alle 4 vuotiaita? ilman että siitä on sovittu lasten vanhempien kannsa? tulevat siis teille ihan ominpäin.

Vierailija
15/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kävi yksi iso koululainen hädällä kun meinasi tulla pojalla jo housuun,asui jossakin kauempana,oli siis aivan tuntematon lapsi meille,mutta leikki siinä pihalla muiden joukossa. Täytyy sanoa,että oli pönttö sennäköinen,mutta toivon,että meidänkin lapset pääsee vessaan eikä tarvitse tehdä tarpeita housuunsa

ja kyseessä ei ollut iso koululainen.

ap

Vierailija
16/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona vessassa. Silloin kun vielä olivat leikki-ikäisiä.

Vierailija
17/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kuumana päivänä saavat juoda vettä niin paljon kuin haluavat, ja saatan tarjota muutakin. Olisi jotenkin ihan pimeää vaatia lapsia lähtemään omaan kotiinsa vessaan. Tosin ap ilmeisesti asuu rivarissa? Me taas okt:ssa ja tontitkin suht isoja.

Karkkia yms saa lapset vaatia niin paljon kuin haluavat, mutta mä kyllä sanon topakan ein, jos en ole itse ajatellut tarjota. Lapset tietty kokeilevat kepillä jäätä... :)

Vierailija
18/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pihalle olen laittanut monesti muovisen vesikannun ja muovimukeja, joista voivat sitten vettä juoda.

Vierailija
19/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tähän ketjuun ei ole sattunut muita joita naapurin ipanat ärsyttää :)

mutta nytkin ne on käyneet jo neljä kertaa juomassa, olen varmaan kymmenen kertaa käynyt hillitsemässä liian rajuja leikkejä, ja pari kertaa naapurin poika on käynyt kyttäämässä onko meillä mitään herkkuja. Sanoo omalle lapselleni, että mennään teille juomaan ja sitten kyselee karkkia jne.

Tuo kannu ja mukit oli ihan hyvä idea. Ja kyllä meillä vessassa voi käydä, mutta koen jotenkin epämukavana mennä pyyhkimään vieraan lapsen takamusta...tottakai hätätilanteessa se onnistuisi :)

Mä luulen, että eniten mua ärsyttää kun noitten vanhempia en taas ole pihalla nähnyt ja koko vastuu tuntuu olevan minulla, kuitenkin 4v on aika pieni olemaan monta tuntia yksin pihalla.

ap

Vierailija
20/53 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuritalon lapset tulevat meille kuin kotiinsa, koko ajan kerjäävät syötävää ja juotavaa, ja ravaavat vessassa. Ihmetyttää vanhempien luottamus muutenkin, että viisivuotias voi olla kymmenenkin tuntia ilmottautumatta kotiinsa, käymättä syömässä jne. En sentään ihan siihen ryhtyisi, kun oman lapseni kaverin äiti. Lapseni ei päässyt heille vessaan, vaan piti tulla kotiin sellainen 10 min kävelymatka sitä varten, mutta kyllä kerran passitin tämän naapuritalon lapsen kotiin vessaan ja sanoin, että meille ei voi nyt tulla, kun siivoan. Se ei vain onnistunut sekään kun hän sanoi, että heillä ei ole ketään kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi