Kyllä Suomessa ei oikeata työttömyyttä ole!
meillä olisi tarjolla siistiä toimistotyötä (ei puhelinmyyntiä, arkistointia ym. lähinnä. Mutta hakijoita ei juuri ole, koska alkupalkka on pieni. Toki myönnän että se on mitätön (1500€), mutta ei täällä isoja taitoja vaaditakaan. Mutta ihmettelen kun puhutaan kuinka työttömiä pitäisi auttaa, mutta eiväthän nuo auta itseäänkään.
Kommentit (74)
useimpia viestejä.
Suuremmalla osalla köyhistä ei todellakaan ole hyvät oltavat! Olen ollut suuremman osan elämästäni köyhä, en ole koskaan käynyt ulkomailla, auto on vanha...Ennen lapsia tartuin kaikkeen hommaan ja tein pienipalkkaistakin työtä.
Nyt en enää. Olen opiskellut 11 vuotta peruskoulun jälkeen, silti paljon työttömyyttä ja opintovelkaa.
En lähde paskapalkalla enää. En rahaa kuudeksi aamulla lapsia hoitoon ja pidä heitä siellä kellon ympäri vain siksi, että kävisin jossain paskaduunissa! Ja palkkapäivänä mikään ei ole toisin entiseen verrattuna!
Pienipalkkaiset työt ovat myös henkisesti rankkoja, koska työnantaja kohtelee monesti huonosti, riistää ja jatkuvan pelon sekä ahdistuksen kanssa on painittava töissä. Tämä johtuu siitä, että tällaisiin paikkoihin suurimmassa osassa maata, on paljon hakijoita ja nöyrä on oltava. Nieltävä paljon sellaista paskaa, mitä jonkun hyvässä duunissa olevan ei tarvitse edes miettiä.
Liity ihmeessä kokoomukseen! Voit jatkaa tämän asian tiimoilla ja lakkauttaa sosiaalituet Suomesta.
kuule, jos 12 vuotta kolmen lapsen ja isän kanssa pääkaupunkiseudulla (lue Porvoo: ei taatusti halpa kaupunki) asumisessa ei opi mitä lasten elättäminen maksaa, niin mikäs sitten opettais? Sullako on 15 lasta presidentin linnassa asumassa vai minkä erinomaisemman lastenelätyskoulun sinä olet käynyt (minuun verrattuna), kun niin vehkaamaan rupesit? Osaatko itse sumplia miten 490 euroa kuussa (käteenjäävä raha) riittää yhden henkilön + 3:n lapsen elatukseen joka toinen viikonloppu. Minunkin pitää maksaa laskut ja yrittää vielä elääkkin? Se menee kuule joka kuukausi siihen, että syön itse pelkkää kaurapuuroa kuukauden 30 päivästä 28 pv, jotta saisin lapsilleni edes jotain tarjottavaa. Olen sen verran fiksu ihminen, etten tarvitse kaikkea roinaa ja uutta paskaa nurkkiini, mitä naapurit hommaa näyttääkseen "paremmilta". En hanki edes autoa kustannettavaksi... Mutta mistä niin tulistuit minuun? siksikö, kun saan 490 e kuussa riittämään, vai vituttaako sinua se, että helsinkiläisen ei kannata edes pieraista 1500 eurosta? Hullun touhua teillä hesassa! Miksi viitsitte edes elää siellä? Muuttaisitte landelle, niin oppisitte miten pienellä rahalla tullaan toimeen! Ja miten vähän tavaraa ihminen itse asiassa tarvitsee "elääkseen". Toisille näyttäminen on asia erikseen ja taitaa Helsingissä olla se tärkein juttu. Jos ei saada sitä johtajan paikkaa ja 10 000 euron kk-palkkaa bonuksineen, niin sitten ei tehdä mitään. Tommonen 1500 euroa on muka naurettavaa ja eihän sillä edes bemaria osteta... jäädään siis sohvalle ja sossulle. Olette kunnon suomalaisia, paskat! En oikeastaan enää ihmettele miksi työttömyys kasvaa vain - teillä on hyvät oltavat...
Monilla olis kovat työhalut, ja kykyä, mutta kukaan ei enää ota töihin.
joka on käynyt aikanaan ammattikoulun, suorittanut aikuiskoulutuskeskuksessa 6kk:n lisäkoulutuksen ja päälle ollut kaupoissa töissä ja tällä hetkellä puhelinpalvelussa. Hakee epätoivoisesti mm. Hgin seudulta töitä, mutta ei vaan lohkea. Tyttö on ihan normaali, siistinnäköinen jne. mihinkään ei edes haastatteluun pyydetä. En tajua, missä on ongelma. Palkasta ei tosiaan ole kronkeli, koska ei ole ikinä tienannut yli 1400 Euroa... Kun vaan jotain sellaista löytäisi, jossa olisi sen verran työtunteja viikossa, että sillä pystyy menonsa maksamaan ja palkka ei ole provikkapohjainen.
toimistotyötä 30h vk ja nettopalkka on 860€. Tosin tulonsiirtoja tuleekin sitten 600€ ja verotonta korvausta 120€ kk, että nippanappa saan käteen 1500€/kk ja just ja just pärjään.
Aloittaja käyttää kyllä ja ei -sanoja samassa lauseessa ja viimeisin kirjottaa samaan lauseeseen ja + ei. Jeesus sentään!
VTM, työttömänä elokuusta lähtien. Toimistotöihin ei oteta, "liian koulutettu, lähdet samantien".
tuo on, mutta totuus myös on, että Suomi on sosiaalipummien paratiisi. Leikataan tuet minimiin niin johan alkaa työt maistumaan ja verojakin saadaan alas kun ei tarvitse kaiken maailman luusereita hyysätä.
Sitä paitsi vastikkeettomalle rahan jakelulle pitää laittaa stoppi. Jos joku sossusta rahaa tarvitsee, niin voi vaikka vastineeksi mennä siivoamaan puistoja tai hoitaa vanhuksia tms.
vaikka en ole kortistossa? Haluan juuri tuollaisen työn nyt. Kirjoitin tuossa jo aiemminkin ketjun alussa.
Samaan olen törmännyt, palkkasin sitten eestiläisen, erittäin hyvän työntekijän samankaltaisiin hommiin kun sinä haet ja en ole katunut. Ja hänkin asuu ihan Suomessa pääkaupunkiseudulla vuokralla miehensä ja kahden lapsensa kanssa, joten veroeurot jää tänne.
Ihana ihminen ja meinaan antaa palkankorotuksen syksyllä. Ollut meillä jo kaksi vuotta. Yritin tosiaan kauan saada paikkaa täytettyä, mutta vastaus oli usein, että saan saman työkkäristä/tuilla. Kaikille työnteko ei ole nykyisin niin tärkeää... Ikävää, että lapsetkin kasvatetaan vaatimaan heti "hirveetä" palkkaa ja etuja, jos ei mitään koulutusta ja työ opetetaan paikan päällä (siis ei tarvitse ennalta osata), mutta PALKKA pitää olla kova.
hommista 1500e/kk? Ihan nälkäpalkka. Verot vie ensin mitä, jtn 500? Sitten maksat vuokraa pikkuyksiöstä 600€? No haloo taas.
Paska palkka, eikä kukaan järkevä työtön sellaista paikkaa ota, koska saman verran, ehkä jopa enemmänkin, nettoaa erilaisina tukina, varsinkin jos on lapsia.
Kyse on kannustinloukusta. Ratkaisu on yksinkertainen: kaikille joku kansalaispalkka, esim 500 euroa/kk, eikä yhtään muuta tukea. Palkkatyötulot siihen päälle. Johan alkaisi se 1500 euroa/kk kiinnostamaan...
Alhaisen sosiaaliturvan maissa myös rikollisuus rehottaa.
Varohan sitten sinäkin tila-autoasi jättämästä supermarketin pihalle. Suojaa talosi kymmenmetrisellä muurilla ja hanki kamerat ja vartijat.
Lapsesi voidaan siepata koulumatkalla ja sen semmoista.
Kyllä sivistysvaltion kuuluu huolehtia köyhistä. Et ole tainnut lukea näitä kirjoituksia lainkaan tai tutustua todelliseen köyhyyteen.
tuo on, mutta totuus myös on, että Suomi on sosiaalipummien paratiisi. Leikataan tuet minimiin niin johan alkaa työt maistumaan ja verojakin saadaan alas kun ei tarvitse kaiken maailman luusereita hyysätä. Sitä paitsi vastikkeettomalle rahan jakelulle pitää laittaa stoppi. Jos joku sossusta rahaa tarvitsee, niin voi vaikka vastineeksi mennä siivoamaan puistoja tai hoitaa vanhuksia tms.
Vihjaa vähän enemmän, että löydän tuon työn MOLista! Löytyykö hakusanalla arkistointi?
Huolitko töihin sellaisen jolla ylempi korkeakoulututkinto ja jatkuva kiputila? Ulospäin ei kipu taida mitenkään näkyä.
mikä ketju. Tämä on pilannut iltani.
Mulla on pienemmät tulot kun sulla ja kaksi lasta.
MÄ ihmettelen sitä, että miten et itse saa rahojas riittämään. Poltat? Juot? Kuinka paljon sulle oikein niihin laskuihin menee? Kannattaisko mennä sinne sossuun, jos on esim. lääkkeitä, joista tulee laskuja, eikä valittaa täällä? Sitä vartenhan se sossu on. Ja vielä haukut muita, joilla köyhempää?