Kyllä Suomessa ei oikeata työttömyyttä ole!
meillä olisi tarjolla siistiä toimistotyötä (ei puhelinmyyntiä, arkistointia ym. lähinnä. Mutta hakijoita ei juuri ole, koska alkupalkka on pieni. Toki myönnän että se on mitätön (1500€), mutta ei täällä isoja taitoja vaaditakaan. Mutta ihmettelen kun puhutaan kuinka työttömiä pitäisi auttaa, mutta eiväthän nuo auta itseäänkään.
Kommentit (74)
koulutusta, eikä minkään alan työkokemusta. Kelpaako?
Olisin tosi tyytyväinen, jos saisin tuon 1500 kuussa. Eläkkeellä olen sairauden takia ja saan peräti 584 euroa ja asumistukea 310, josta vuokraan menee 420. Ja te valitatte ettei noin PIENEN summan takia kannata vaivautua töitä tekemään (tai joutuu sossun asiakkaaksi)???? En koskaan ole pienestä tulostani huolimatta sossuun turvautunut! Kyllä kummaa on tämä homma!!!
Paha vain että helsinkiin on yli 500km. täältä ei töitä saa. Mutta onneksi meillä on myös maatila. Eli ei ihan toimettomana tarvitse olla, vaikka haluaisin kyllä muualle töihin.
Pieni paikkakunta. Paljon lomautettuja ja työttömiä. Kiva kiva.
tuo on ihan hyvä summa (muualla kuin stadissa), varsinkaan jos ei ole asumistuen saaja.
Ollessani myyjä, nettopalkkani oli 800 euroa ja miehellä 1000 euroa. Pärjättiin vaikka mihinkään muuhun kuin asumiseen ja ruokaan ei jäänytkään.
Nro 15 Joensuusta.
ette maksa kunnon palkkaa? Onko teidän firma ilmaisia työharjottelijoita ja oppisopimusoppilaita hyväksi käyttävä riistofirma?
Joillain työpaikoilla on niin epähaasteelliset työt ja huono ilmapiiri, ettei edes rahalla tahdo löytyä työntekijöitä.Turhaan sä täällä työttömyä mollaat, ennemminkin olisi firmalla ja sen johdolla itsetutkiskelun paikka!
Kyllä jos sulla olis monta suuta ruokittavana, olisit soskus asiakas noilla tuloilla! Ja tokkopa lähtisit tuolla summalla silloin töihin kun tekisit pari laskutoimitusta...Yksinelävä pärjää vajaalla 500 eurolla mainiosti (mikä sinulla jää asumisen jälkeen)
Olisin tosi tyytyväinen, jos saisin tuon 1500 kuussa. Eläkkeellä olen sairauden takia ja saan peräti 584 euroa ja asumistukea 310, josta vuokraan menee 420. Ja te valitatte ettei noin PIENEN summan takia kannata vaivautua töitä tekemään (tai joutuu sossun asiakkaaksi)???? En koskaan ole pienestä tulostani huolimatta sossuun turvautunut! Kyllä kummaa on tämä homma!!!
Ei ainakaan pk-seudulla, missä vuokrat ovat päätähipovia.
tuosta "palkasta" ei kyllä jää mitään elatukseen, joten kunta maksaa miehelle 134 e/lapsi elatustukea ja äitinä maksan heidän elämisensä silloin, kun luonani ovat. Eli tee pari laskutoimitusta ja totea, että mistä helvetistä niitä ylimääräisiä senttejä oikein ei tule... (muuta kuin vyötärölle).
Yritin vain saada teidät "ressukat" työttömät tajuamaan, että asiat voivat todellakin olla vieläkin huonommin kuin työttöminä (jos kerran 1500 e:n takia ei todellakaan viitsi/kannata mennä töihin). Tässä kun joka uutisissa saa kuulla kuinka paljon taas tuli lisää työttömiä ja voi, voi sentään heitä... minä kuvittelin heidän tienaavan silloin jotain samaa kuin minä, mutta että 1500 olisi nenän edessä tarjolla ja ei voida ottaa vastaan,kun muuten menisi etuudet ja sossun tuet!!!! SIIS MITÄ? kysyn vaan
ette maksa kunnon palkkaa? Onko teidän firma ilmaisia työharjottelijoita ja oppisopimusoppilaita hyväksi käyttävä riistofirma? Joillain työpaikoilla on niin epähaasteelliset työt ja huono ilmapiiri, ettei edes rahalla tahdo löytyä työntekijöitä.Turhaan sä täällä työttömyä mollaat, ennemminkin olisi firmalla ja sen johdolla itsetutkiskelun paikka!
Ei ole ap:n ihmetys outoa, kun lukee näiden naisten kommentteja.Jos saisin tuon työn , olisin ikionnellinen.
Nimim. tuloton, joka tulee heti töihin
tarkoitat tuolla, että hakijoita ei juuri ole? Siis onko hakijoita vai ei? Jos hakijoita on vaikka vain kolme, se tarkoittaa, että kaksi heistä jää teidän haussa työttömäksi. Ei ne työttömätkään kaikkia vastaantulevia paikkoja hae.
Itse hain kaksi kertaa samaan työpaikkaan pienen ajan sisällä (oli siis työkkärin sivuilla ilmoitus uudestaan myöhemmin). Kolmannella kerralla jätin hakematta, kun ei kummastakaan aiemmasta hausta edes vastausta tullut.
käytännössä olet yksineläjä, 28?
Paljon menee rahaa lapsiin, kun ovat kylässä?
Onko sulla mitään tajua, että lapsellisilla
A: on isompi vuokra, varsinkin tässä tapauksessa kun puhutaan Helsingistä, niin kallista on
B: on isommat laskut
C: menee rahaa lasten menoihin
D: menee rahaa esim. työvaatteisiin, matkoihin ym.
jne.
Olen äitiyslomalta palaamassa työelämään mutta työpaikka puuttuu. Pienikin palkka kelpaa, minulle 1500€ on iso raha! :) Arkistointi tms. olisi loistohomma mielestäni. Mutta...minulla ei ole tuohon liittyvää koulutusta :(.
Yritäpä ymmärtää, että lapsiperheessä on KAIKKI kulut suuremmat kuin sinkulla.
Itsekään en lähtisi töihin tuolla rahalla jos olisin työtön.
Tuosta pois verot, työmatkakulut ja 3 lapsen päivähoitomaksut niin käteen ei jäisi varmaan peruspäivärahaa enempää.
Jos töihin mennessä tulos on nolla, kun asumistuki laskee, ph-maksu kasvaa ja palkasta ei jää mitään käteen, ihan joku aniharva lähtee työhön! Minusta sinä olet ihan hakoteilla ja arvostelet syyttä. Korkeintaan silloin kannattaa lähteä, jos on kelan työmarkkinatuella ja ei saa asumistukea. Ja lomautetut ja juuri poispotkitut saavat ansiosidonnaista, joten aivan pienipalkkaiseen työn vastaanottaminen ei kannata!
tuosta "palkasta" ei kyllä jää mitään elatukseen, joten kunta maksaa miehelle 134 e/lapsi elatustukea ja äitinä maksan heidän elämisensä silloin, kun luonani ovat. Eli tee pari laskutoimitusta ja totea, että mistä helvetistä niitä ylimääräisiä senttejä oikein ei tule... (muuta kuin vyötärölle). Yritin vain saada teidät "ressukat" työttömät tajuamaan, että asiat voivat todellakin olla vieläkin huonommin kuin työttöminä (jos kerran 1500 e:n takia ei todellakaan viitsi/kannata mennä töihin). Tässä kun joka uutisissa saa kuulla kuinka paljon taas tuli lisää työttömiä ja voi, voi sentään heitä... minä kuvittelin heidän tienaavan silloin jotain samaa kuin minä, mutta että 1500 olisi nenän edessä tarjolla ja ei voida ottaa vastaan,kun muuten menisi etuudet ja sossun tuet!!!! SIIS MITÄ? kysyn vaan
se että teillä ei ole hakijoita, ei tarkoita sitä, etteivätkö työttömät auttaisi itseään
toisaalla on työvoimapula ja toisaalla työttömyyttä. Sellaista ideaalia, missä jokainen olisi työssä ei ole eikä tule.
Väestörakenne paikkakunnalla, firman maine työnantajana, kilpailu työntekijöistä alueella jne. kaikki vaikuttavat siihen, että juuri teille ei niitä hakijoita ole riittänyt.
Aika vähin tiedoin olet liikkeellä, jos vedät johtopäätöksen teidän tilanteesta työttömien tilaan, siis jos teillä ei ole hakijoita, työttömät eivät auta itseään. Lisäksi ajatuksesi siitä, että tarjolla oleva työ olisi työttömän auttamista eikä ensisijaista palkkatyötä (no palkka oli kyllä niin mitätön, ettei se oikein palkkatyön vaatimuksia täytäkään). Jos edustat firmaasi, olet helposti luomassa negatiivista mielikuvaa koko puljusta, mikäli ilmaiset asioita aina näin.
työttömiä niin paljon? Oma käsitykseni on, että työttömyysprosentti on alhainen siellä ja niillä asumiskustannuksilla ei 1500 eurolla elä.
Ap: kyse on tuloloukusta. Pienipalkkaisen työn vastaanottaminen pitäisi tehdä kannattavaksi. Jos samaan aikaan asumistuki tippuu, päivähoitomaksu kasvaa ja lisäksi voi tulla työmatkakulutkin (joo verotuksesta saa takaisin, mutta omavastuukin on ja rahat saa vasta seuraavana vuonna), voi tulos olla plus-miinus-nolla!
Entä jos ei omista autoa, pitää kulkea julkisilla, usealla junalla tai bussilla jopa...Työpäivät venyvät kamaliksi.
Ei kukaan jaksa sellaista kovin pitkään, että työstä ei jää mitään käteen! Jos samaan aikaan pitää vielä raahata lapset hoitoon aamuisin, kyllä se syö ihmistä!Asia ei todellakaan ratkea tukia pienentämällä, koska ne voi oikeasti köyhille olla ainoa tapa selvitä.