Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä Suomessa ei oikeata työttömyyttä ole!

Vierailija
02.06.2009 |

meillä olisi tarjolla siistiä toimistotyötä (ei puhelinmyyntiä, arkistointia ym. lähinnä. Mutta hakijoita ei juuri ole, koska alkupalkka on pieni. Toki myönnän että se on mitätön (1500€), mutta ei täällä isoja taitoja vaaditakaan. Mutta ihmettelen kun puhutaan kuinka työttömiä pitäisi auttaa, mutta eiväthän nuo auta itseäänkään.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin ja ota toi toimistohomma! Voidaan tulla sitten kyselemään, et miten pärjäilet! Verojen jälkeen jäis about 1200, josta vuokraan 800...hahaa! 500 jää jäljelle ja se työnilo!

Vierailija
42/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt työttömäksi reilu kuukausi sitten. Saan ansiosidonnaista päivärahaa 2634,10€ kuukaudessa. Ihanko tosissasi kuvittelet minun tai muiden asemassani olevien hakevan tuota paikkaa? Ettäkö veisin lapset takaisin päiväkotiin ja tulisin tuolla palkalla töihin sen sijaan, että koetan nyt työllistyä oman alani hommiin ja siinä töiden etsimisen lomassa nautin alkavasta kesästä yhdessä lasteni kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilö otti pienipalkkaisen työn 80 kilometrin päästä! Lapset olivat hoidossa 11 tuntia päivässä! Ja kuten arvata saattaa, lapset olivat ärtyneitä, väsyneitä, kiukkuisia...

Niin arvata saattaa, kannattaako miettiä kaksi kertaa töihin menemistä paskapalkalla!

Vierailija
44/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minä tiedän että täällä on sellaisia työttömiä jotka saa about 700 per kk. mutta ovat sittenkin ovat mieluiten työttöminä. Osa on yli 50v. ja koulututtamattomia,joten muitakaan töitä ei löytyne.

Tälläisiä täällä on käynyt haastatteluissa.

ap.

Vierailija
45/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en laita firman nimeä. Kyllä niitä hakuja on ollut ihan riittävästi MOL:in sivuilla.

ap.

Onko niitä hakijoita vai ei?

Vierailija
46/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minä tiedän että täällä on sellaisia työttömiä jotka saa about 700 per kk. mutta ovat sittenkin ovat mieluiten työttöminä. Osa on yli 50v. ja koulututtamattomia,joten muitakaan töitä ei löytyne. Tälläisiä täällä on käynyt haastatteluissa. ap.

Kukas sinne kelpaa?

Vierailija
47/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei riittävästi eikä sellasia joiden olettaisi myös haluavan tehdä töitä.

ap.

Vierailija
48/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai työmatkat ovat pitkät ja maksaa paljon liikkua.

siis minä tiedän että täällä on sellaisia työttömiä jotka saa about 700 per kk. mutta ovat sittenkin ovat mieluiten työttöminä. Osa on yli 50v. ja koulututtamattomia,joten muitakaan töitä ei löytyne. Tälläisiä täällä on käynyt haastatteluissa. ap.

Vierailija
49/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei riittävästi eikä sellasia joiden olettaisi myös haluavan tehdä töitä. ap.

Mikä siis ongelma? Eikö se riitä, että 1 pätevä hakee ja tulee valituksi?

Vierailija
50/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska paikkoja on useita auki, ei tämä ole se mikä on MOL:in sivuilla nyt.

ap.

Vierailija
51/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet päätellyt, että eivät halua tehdä töitä?

Ja ne todella työhaluttomat (joilla mahdollisuus olisi ja työnteko olisi kannattavaa) ovat kuitenkin marginaalinen ryhmä ja heitä löytyy kaikkialta. Kyse voi olla mielenterveys- tai päihdeongelmasta. Iso osa on nuoria, peruskoulussa huonosti menestyneitä ja sen jälkeen "pudonneita". Huono sosioekonominen tausta jne. Heitä on aina.

mutta ei riittävästi eikä sellasia joiden olettaisi myös haluavan tehdä töitä. ap.

Vierailija
52/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä alan Tessiä te noudatatte? Eli miten on lomarahojen, sairaspäivärahojen ja sairaan lapsen hoitamisen asiat hoidettu? Noin esimerkkinä voisit kertoa. Pk-seudulla on nimittäin toooosi paljon nk. villejä työantajia jotka eivät halua noudattaa yleissitovia tessejä eivätkä vapaaehtoisesti tarjoa mitään tilalle ja sitten ihmetellään kun kukaan ei tule pienellä palkalla orjanhommiin. Näitä on mol pullollaan.

Mutta ovatko teillä nämä asiat kunnossa? Silloin luulisi jonkun työuransa alussa olevan kiinnostuvan.

Vierailija
53/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minua on aina kohdeltu täällä hyvin ja oikeudenmukaisesti.

Vierailija
54/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minua on aina kohdeltu täällä hyvin ja oikeudenmukaisesti.

Vierailija
55/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi kyllä. Jos se ei ole MOL:n sivuilla, niin missä? Olen 26- v. opiskelija.

Vierailija
56/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok. Kohdentakaapas haku juuri valmistuneisiin ihmisiin, kyllä joku tulee. Saattavat asua vielä vanhempiensa luona.

Vierailija
57/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommista 1500e/kk? Ihan nälkäpalkka. Verot vie ensin mitä, jtn 500? Sitten maksat vuokraa pikkuyksiöstä 600€? No haloo taas.

Vierailija
58/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viime työpaikastani Helsingissä tonnin käteen kuussa. Puolet tästä meni "halpaan" yksiööni ja loput ja ylikin meni ruokaan, sähköön, vaatteiden pesuun, puhelimeen ja bussilippuihin. Työ oli vielä tosi raskasta ja ylitöitä oli käsittämättömät määrät. Huomasin pian eläväni säästörahoillani joten lopetinkin sitten hommat ja muutin ulkomaille jossa saan työstäni lähes kolminkertaisen palkan, tuplasti lomaa jne. Että tällänen tarina.

Vierailija
59/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoin juuri hakemuksen vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen, toivottavasti tärpää, olisihan se taas vuosi eteenpäin.

Saan ansiosidonnaista vajaa 1800€ kuussa, joten en todellakaan lähde töihin mihinkään 1500€ palkalla.

Meillä on kolme lasta ja kun otin kaksi pienintä pois hoidosta, säästämme siinä 400€/kk ja päälle tulee säästöä minun työmatkakuluista sellaiset 200€/kk.

Vierailija
60/74 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, jos 12 vuotta kolmen lapsen ja isän kanssa pääkaupunkiseudulla (lue Porvoo: ei taatusti halpa kaupunki) asumisessa ei opi mitä lasten elättäminen maksaa, niin mikäs sitten opettais? Sullako on 15 lasta presidentin linnassa asumassa vai minkä erinomaisemman lastenelätyskoulun sinä olet käynyt (minuun verrattuna), kun niin vehkaamaan rupesit?

Osaatko itse sumplia miten 490 euroa kuussa (käteenjäävä raha) riittää yhden henkilön + 3:n lapsen elatukseen joka toinen viikonloppu. Minunkin pitää maksaa laskut ja yrittää vielä elääkkin? Se menee kuule joka kuukausi siihen, että syön itse pelkkää kaurapuuroa kuukauden 30 päivästä 28 pv, jotta saisin lapsilleni edes jotain tarjottavaa. Olen sen verran fiksu ihminen, etten tarvitse kaikkea roinaa ja uutta paskaa nurkkiini, mitä naapurit hommaa näyttääkseen "paremmilta". En hanki edes autoa kustannettavaksi...

Mutta mistä niin tulistuit minuun? siksikö, kun saan 490 e kuussa riittämään, vai vituttaako sinua se, että helsinkiläisen ei kannata edes pieraista 1500 eurosta? Hullun touhua teillä hesassa! Miksi viitsitte edes elää siellä? Muuttaisitte landelle, niin oppisitte miten pienellä rahalla tullaan toimeen! Ja miten vähän tavaraa ihminen itse asiassa tarvitsee "elääkseen". Toisille näyttäminen on asia erikseen ja taitaa Helsingissä olla se tärkein juttu. Jos ei saada sitä johtajan paikkaa ja 10 000 euron kk-palkkaa bonuksineen, niin sitten ei tehdä mitään. Tommonen 1500 euroa on muka naurettavaa ja eihän sillä edes bemaria osteta... jäädään siis sohvalle ja sossulle. Olette kunnon suomalaisia, paskat! En oikeastaan enää ihmettele miksi työttömyys kasvaa vain - teillä on hyvät oltavat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä