1,5v neuvola
Meillä olisi edessä 1,5v neuvola lääkäreineen. Mitähän siellä tehdään? Joistain testeistä olen kuullut huhuttavan, mutta en mistään ole löytänyt infoa, onko huhut totta vai eivät...
Muistikuvia? Tietoa? :)
Kommentit (6)
"Testeillä" tarkoitan nyt näitä palikkatornien kokoamisia, riisin poimimista lattialta jne. Testejähän nekin ovat.
Että meillä on testejä tehty kyllä jo paljon aiemmin kuin 3v. Pitihän tuo pinsettiotekin aikanaan testata.
ap
mitään kauheeta tapahdu. Itse asissa 1,5v lapset on kaikista hankalimpia tarkistaa, kun ne yleensä niin kovasti pelkää tilannetta ja on äidin tai isän perään. Paino, pituus, silmät (PUNAHEIJASTE JA KARSASTUS), sydän, kävely jne. Ehkä jotain viiden palikan tornia. Ihan perustarkastus, jonka jälkeen MPR rokotus.
Mietinkin, että miten ne mitään meinaavat testata, kun ei tämä meidän viikari suostu edes puhumaan tuntemattomien/vähänkään vieraiden ihmisten edessä. Eniten itse asiassa huolettaa juuri se, että miten suhtautuvat täydelliseen mykkyyteen tämän ikäisellä...
Mutta toisaalta ovathan he tietoisia siitä, että lapset jännittävät ja ovat ujoja :) Mutta kun tuo meidän taapero ei tosiaan sano sanaakaan, ei edes vahingossa.
Heh. Ensin rokottavat ja sitten laitetaan lapsi lääkärintarkistukseen. Ei ainakaan tee yhteistyötä enää sen jälkeen :D
ap
Eikä lääkäri siitä ole ollut moksiskaan. Meillä lukee neuvolakortissa monessa kohtaa "äidin kertoman mukaan lapsi....". Ei se lääkäri viimeeksi hermostunut edes siitä, että sai palikasta päähän kun kolmas lapseni ei suostunut tornia tekemään vaan nakkasi palikalla lääkäriä ja karjaisi EI! Kortissa lukee vaan, että ilmeisen kova oma tahto on. ;)
Katsottiin kokoaako tornia palikoista, sitten piti heittää palloa ja laittaa pallo pöydälle. Oli vielä joku muukin juttu, jota en muista...
ja perus muodot, ympyrä, neliö,kolmio...:)
No jestas sentään...kolme vuotiaana vasta aletaan tekemään niitä testejä...