Mitä tehdä omakotitalon pihalla liikkuvalle
Kommentit (67)
Ymmärrätkö, että useilla kissanomistajilla on tuollainen tarha?
Se, joka kissaa vahingoittaa (sai sitä järj.sääntöjen mukaan vapaana pitää tai ei), syyllistyy eläinsuojelurikokseen, kuten ap., jos "kissanpyydystys-aitansa" toteuttaa niin kuin tuossa yhdessä viestissä uhosi.
Lohduttaako teon rangaistavuus sinua, jos "rakas lemmikkisi" löytyy jostain jalat irti leikattuna, ristiinnaulittuna tai muuten kidutettuna?
on kiva kun lapset tulevat hiekkalaatikolta kädet ja vaatteet kissanpaskassa. Laatikko haisee kauhealle. Ainiin, mutta minunhan vain pitäisi hommata siihen kansi... Menkööt koiramme tästälähin paskomaan naapurin pihalle ja postilaatikolle. Koirahan on vain viaton luontokappale ja lannoittaa mukavasti numikot.
Kissa ei kuolu Suomen luonnonvaraisiin eläimiin, eikä sen irrallaan pitäminen ilman omistajan valvontaa ole lain mukaan ok. Meillä ei ole kissaa, mutta jos ottaisimme, se ei todellakaan saisi kuljeskella vapaana tappamassa pikkulintuja ja tekemässä tarpeitaan minne sattuu. Omistaja on vastuussa LEMMIKISTÄ, luonnonvaraiset eläimet ovat toinen juttu, tietenkin.
t. okt-asuja, joka on lastemme hiekkalaatikosta myös niitä kissanp**a siivoillut
ne paskansa, sitten lapset kaivavat hiekkaa lapioilla ja kas kivaa mitä sieltä ilmestyykään! :(
Terassikivetykseltä ja lasten hiekkalaatikolta. Tosi kivaa :(. Jos vain joku keksii jonkun tavan, millä naapurin kissan saa pysymään pois, otan vinkkejä mielelläni vastaan. Sen tiedän, että yksi naapureista yrittää sen katin pyydystää, jotta saa sen hävitettyä. Mäki olen asiasta sanonut naapurille monta kertaa, eikä tuo tee mitään. Mä rupeen kohta oikeesti lasten paskat raahaamaan tuonne naapurin terassille. Tietääpähän sitten ainakin, miltä se paska tuossa terassilla tuntuu.
Mä oon ajatellut samaa, että alan kuskata pissaa (ei kyllä muksujen haise yhtä inhottavalle) ja kakkaa naapurin tontille, kun ei puhe ja nätti pyyntö mene päähän. Kusevat, paskovat, nakailevat yrttimaalla (anteeksi kun olen istuttanut esim. Mirrinminttua, jota pitävät kotinaan...) Ja sitten se hemmetin katti vielä änkee sisälle ja kiehnää (inhoan sitä). Ei nuo villieläimet aäirtse, mutta yhtä lailla inhoaisin, jos jonkun koira tekisi samoin. Vai onko kaikkien PIDETTÄVÄ kissoista. T. luontoa rakastava ja luonnossa liikkuva (kissa ei tosiaan kuulu Suomen luontoon!). Seuraavaksi raahaan se kesyn katin Hesyyn, hakekoot sieltä jotta jotain oppisivat, kun ei muuten viesti mene perille.
pitäisi kenekään joutua kissanpaskaan astua, kissat kun peittävät jätöksensä, ainakin normaalit ja terveet kissat toimivat näin.
Meillä on ollut kaksi ulkokissaa, toinen eli 16-vuotiaaksi ja toinen 14-vuotiaaksi, eli ei sen lyhyempää elämää kuin sisäkissoillakaan. Ja kertaakaan ei tullut naapureilta mitään valituksia.
Nyt meillä 1 v. ikäinen kissa ja kulkee myöskin vapaana, sitä ei ole meidän kaupungin järjestyssäännöissä kielletty. Alkuvuodesta oli paikallislehdessä tästä juttua, että järj.sääntöjen mukaan saa kissaa vapaana pitää.
Se, joka kissaa vahingoittaa (sai sitä järj.sääntöjen mukaan vapaana pitää tai ei), syyllistyy eläinsuojelurikokseen, kuten ap., jos "kissanpyydystys-aitansa" toteuttaa niin kuin tuossa yhdessä viestissä uhosi.