*** NELIAPILOIDEN VIIKOT 23 JA 24 ****
Uutta pinoa pukkaa...
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Axuliina, Kolme ihanaa poikaa 02/04, 06/06 ja 06/08, perheessä olisi paikka sille pikku-eerolle
El-lena, 38, mies 41, pk-seutu, t00, p04 ja p05, syksystä -08
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 31 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...
Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minttum: T01 ja P03 + 04, tilaa olisi vielä yhdelle, miestä pehmitellessä
minä79, 30 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
myllerispyy, tytöt -97, -04 sekä poika -02. Neljäs lapsukainen on "työn alla"
nani76, 33v ja 35v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 kuopukselle pitää kaveri saada
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
rouva77, vähän yli kolmekymppinen kotiäiti, Pirkanmaa, pojat 1/05, 3/07 ja 7/08
RvaRuusu, olen 31v. ja mies 34v., lapset poika -97, tyttö, -99 ja poika -07, Pohjois-Savo, aloitettu 14.4. 09 ;-) :x
paritonsukka, Olen 31v, samoin mies. Lapset on -02,-04 ja -06. Ja yrityksen mahdollisesta alusta ei siis vielä tietoa. Ei siitäkään alkaako koskaan...
Sintagma, 27 ja 34v, t01, p04, t08, PK-seutu, ei vielä yritetä kun mies vastustaa ;-)
susku76, 96, 01 ja 02 -tyttöjä
toukokuunäiti 25v,mies 28v poijat 05/04,11/06 ja 11/07
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee
viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08
äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06
Plussanneet NELIAPILAT ;)
~mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009
~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la 25.8.2009
~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009
~maren74,Oma ikä 34, mies 29. tyttö-00, poika -02, tyttö -05. Pohjanmaa LA 10/09
~naperotx4 (ent.tytöt040507) : la 14.11.2009
~mammariini, 32v ja 36v, Satakunta, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04 LA 25.12.09
Vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
~ Helmikukka75, POIKA 12.2.09 klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm.
~ Zeldatar POIKA 05.03.09 (41+0) 4326g 53cm
~ Helmielina TYTTÖ 2.4 (39+6)kello 8.17 Pituutta 48,5cm ja painoa 2960g, pipa 34cm
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE JA VAUVAUTUNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Kommentit (34)
hiljaista meillä!
Eltemialle jaksuja kipeän käden kanssa, toivottavasti levolla menee ohi ja pääset töihin kiinni ihan tosissaan. Ei ole kyllä kiva kun joku paikka renkkaa, ja se varmasti laittaa mielen matalaksi. Lisäksi toivotaan vielä paljon "kesäfiilistä" että se pieni ihmekin sieltä ilmoittaisi itsestään.
Muistakaa tähän väliin psyykata kaikki itseänne sanonnalla "kyllä lapsenteko on mukavaa"... mistä lie päähän putkahti, oisko vähän lukenu näitä juttuja täällä (ainakin muualla) että kyllästyttää koko touhu... =)
Eli ei kai sitä vaan pitäs liian vakavasti näitä ottaa mutta huhhuh kun se voikaan olla välillä hankala olla stressaamatta..
Nani se vaan jaksaa meitä muistaa aina ja huolehtia ettei pino putoa liian kauas. Taitaa olla niin että kaikki muut on jo lähteny kesälaitumille kun oikeesti ei paljon sisaret täällä huhuile.. Mitäs mulla oli sulle.. niin, tosta lasten nukuttamisesta sen verran että täällä on kyllä kolme kertaa huono äiti, meillä on kanssa lapset jätetty sänkyihinsä nukuttamatta ihan pienestä. ja kohtuu helpolla on päästy, ilman iltahuutoja ja yökukkumisia.. hyvin ovat omaksuneet että sänkyyn mennään ja sinne on turvallista nukahtaa vaikkei kukaan olekaan pitämässä kädestä kiinni. Tietysti rauhoteltiin jos oli tarve mutta ne kerrat oli kyllä tosi harvassa (kipeenä ollessa).. no joo, eikä sillä, jokainen tekee asiat niinkuin itse parhaaksi näkee ja tuntee, en tuomitse ketään en sillä asiaa tuo ilmi, kerroin vaan että meitä samalla tavalla toimivia on muitakin =)
Greippimehua... en voinu minäkään ohittaa kaupassa hyllyä keräämättä sitä kärriin vaikka myöhäistä taitaa olla tälle kierrolle mutta kaikki peliin ...........
on: ei uutta auringon alla vieläkään.. ihan peruskuvioo mennään, jänskätän tässä edelleen miten meidän käypi.. ovis pitäis kaiken järjen ja laskujen mukaan osua parin päivän sisälle, mutta mutta .. oireita oli olevinaan jo eilen ja edellispäivänä.. hyvin vähän nippaili joten en tiedä oliko se sitä vai onko se vasta tulossa. Eli jotenkin tuntuu että meikäläisen melkein kellontarkka kierto etsii jostain syystä uusia uomiaan, miksi, sitä en tiedä. Noh, jotta vielä lisää ajatusta pukkaa niin... sunnuntaina piti pikaset temput tehdä päivällä ennen ku mies lähti (sori vaan en kerro yksityiskohtia enempää ;) ) ja jos mulla olikin ovis vaikka vahingossa jo ma-ti ni eikös se ois aika nappi juttu? Siis tää on vaan puhdasta jossittelua, täytyy myöntää etten tosiaan oo varma oliko ovis jo vai onko se tulossa. Yleensä se ei kyllä mee ohi ilman ettei huomais.. nooh, onpahan taas tälle kierrolle jotain mitä jänskätellä, sen lisäks että toivon kuitenkin että mies tulis kotiin pe, vaikka vaan varmuuden vuoks ;) ;)
Nyt on oikeesti kuitenki sellanen fiilis että huumorilla pitäs eteenpäin.. ehkä se suossa rämpiminen antaa tosiaan uutta potkua ja uudenlaista ajatustyyliä asiaan (ainakin hetkellisesti)!!
Hyvä mieli, ihanaa illanjatkoa kaikille.. kirjoitelkaa kirjoitelkaa ja kirjoitelkaa.. ja nyt niitä plussauutisia kanssa jo toivois paaaaaaljoooooon !!!!!!
myllerispyy kp ?
No mutta Eltemia! Mukavaa kuulla sustakin...harmi vaan että ei oo teilläkään vielä tärpänny...mun kaveri söi yhen kierron verran clomeja ja heti tärppäs...(olivat yrittäneet 2v toista jo) ja eilen juteltiin niin sen identtisellä kaksoissiskolla on LA viikkoa ennen sitä!! Ihan käsittämätöntä! Onkohan noilla kaksosilla joku juttu ihan oikeesti =D Mää tuumasinki että ihan varmasti ootte vielä yhtaikaa synnärillä!
Niin siis clomeista...jospa se teilläki auttais nyt sitte seuraavassa kierrossa ku otat ne käyttöön! bd bd bd Hienolta kyllä kuulostaa tuo että sun kiertos on ihan itekseen löytäny tuollasen oikean rytmin! Jospa se vaikka edesauttais ja tois lisäpotkua clomeihin...
Kurjalta kuulostaa tuo sun käsivammas...toivottavasti se paranis pian ettei tuu kovin pitkää saikkua!! Varsinki ku se toimeentulo on pitkälti meistä kiinni meillä yrittäjillä...(siis ei ole ketään muuta joka ne hommat tekis sillä aikaa..)
Greippimehusta: Aattelin tuossa että se taitaa olla "syynä" tuohon järkyttävään valkkariin sillä siitä asti ku sitä olen hörppiny niin aika lailla tuota tavaraa lorisee... =D jospa siitä ois sitte helppiäki =D Aika väkevää se kyllä on ku ylipainoisena ostin tietty sitä sokeroimatonta =DD
Myllerispyy: Toivotaan että se mehu vielä kerkiäs auttaa sua!!! bd bd bd Ja toivotaan tosiaan että ukkokullallas ois oikein pitkäikäisiä simppoja että ne sunnuntaina matkaan saatetut jaksaisivat sinnitellä perjantaihin asti jos se ovis ennen uutta satsia on...onhan niitten ikä (jostain lukeneena) melkein sen viiski päivää! bd bd Mutta tietty jos se ovis oli jo ti niin aivan mahtavat ajoitukset teillä kyllä oli!!! Nyt sitte jännitelllään teidän puolesta!!
Niin siitä nukuttamisesta vielä...eihän siinä muuten mitään mutta ku tuo osaa oikein sydäntä särkevästi välillä hakea huomioita tuolta pinniksestä...ja sillon se omatunto soi..Mutta eihän sillä oikeesti mitään hätää siellä ole ku kuulee meidät täältä..
ON: tuossa lueskelin myllerispyyn tekstiä niin tässä laajan matikanki aikoinaan lukeneena täytyy vaan ihmetellä että millä ihmeen kaavalla mää sen oviksen ajoittelin tuonne juhannukseen asti =DD varsinki ku meillä tais myllerispyyn kanssa täti vierailla aika lailla samoihin aikoihin...eli eiköhän se ovis tässä tänä viikonloppuna ole (toivottavasti, eikä ens viikon puolella ku munki ukkokulta on reissussa su-ke..)..
Joo ja sittä plussapuhuria edelleen!!
nani kp 12
Tänään oli np ultra. Turvotusta vain 0,1 joten se oli ok. Veriseulankin sitten menin siitä soitetaan jos jotain on parin viikon päästä.
Sain sinne uuden ajan elokuun 11 päivä. En sitten tiedä onko se rakenneultra vai mitä mutta on kuitenkin. Sanoi, että voisin ottaa yhteyttä jos tulisi jotain sitä ennen. Oli tosi ihana kätilö :)
Siellä pieni kovasti jo potki ja huitoi. Sydän jumputti tasaisesti :)
Kaikki nyt ainakin ihan jees. Koko vastasi 12+2 joten liki ei killata ;)
Mamariini 12+1 niin kovin toivorikkaana
Mammariini: Aivan ihania uutisia saitte np-ultrasta! Oikein paljon onnea!! Nyt sitten voitte huokaista taas hetkeksi, yks huoli vähemmän =D Nyt vaan nauttimaan raskaudestasi ja odottamaan millon ne pikkuiset liikkeet jo alkavat tuntemaan...voih...se on niiiiin ihanaa!! Mutta onnea nyt loppuraskauteen ja voihan hyvin! Mutta älä unoha meitä kuumeilijoita ihan kokonaan...teidän odottavien kuulumisia on aina niin mukava lukea!
toivottavasti myllerispyyn ukkokulta saapui ajallaan kotio että ehditte vielä ovista hyödyntämään!! bd bd bd
ON: Tänään ihan ok päivä...tosin iltaa kohden kyllä mieli menee taas maata kohden...ei kiva..
Ovis taitaa kohta painaa päälle, sellasia nippailuja tuolta alakerrasta tuntuu...Ukkokullan kans on kupattu eilen yöhön asti ja eiköhän sama jatku tänäänki...ja huomenna... =D sunnuntaina sitte lähtee työmatkalle Barceloonaan (epistä) kuulemma hotelli on merenrannalla...joo-o...äitiltä ja isältä tuli tekstari että Roomassa lämmintä 26...ei täällä vaan...eiköhän sitä taas vettä luvattu huomiseksi...Tulis ees lämmintä ettei tarttis kateellisen vihreänä lukea noita viestejä...tuleekohan sitä kesää tänä vuonnakaan??
En ymmärrä mun kroppaani enää...viime syksynä 4kk:ssa 0,5kg per viikko pudotin painoani (josta 7kg sain ihan yks kaks takasi,ku en painoani seurannu) ja nyt olen samalla dieetillä ollut 2kk ja paino ei tipu lainkaa!!! Missähän vika? Mulla vaan alka totaalisesti loppua usko tähän kaikkeen..mikään ei tunnu nyt onnistuvan...Suoraan sanottuna v...ttaa (vaikken ole mikään sadattelija ihminen)...
Kalorit liikkuu aika lailla siinä 1200kcal paikkeilla joka päivä..liikuntaa tietty vois harrastaa enemmän mutta päivisin mulla ei ole yksinkertaisesti aikaa ja nyt illalla ku tuo nuorin nukahtaa niin energiaa ei kerta kaikkiaan enää ole ja toisekseen tuo ukkokulta käy salitreenit vetäsemässä aina näin iltasella enkä kyllä tästä tohi lähteä minnekkään iltakävelylle ees ja jättää poikia päineen (eli seliseli) ...Mulla on siis poissa käytöstä sokerit (jos ei piilojuttuja jostain joskus vedä, mutta tietoisesti ne on pois), valkoiset hiilarit kuten vehnis, pasta ja riisi...(mun herkun pastan käytönki olen karsinu minimiin noin kerran viikkoon) on kaikki vaihdettu täysjyvään taikka vähintään tummaan versioon...leipänä on ruisleipä taikka ruishappis...Ainut nami mitä pari kertaa viikossa syön on vaniljajäätelö esim. ananasmurskalla...muuten en syö mitään karkkia/suklaata yms. (mitä koko muu perhe vetää suurin piirtein kaksin käsin! ja joita mää selkä vääränä kaupasta heille kuola valuen kannan, tosin ei nyt enää oo tehny enää kauheesti mielikään ku on tottunu olemaan ilman)...pullaa ja keksiä tms. en ole syöny (yhen pikku täyttäribaitin otin naapurin tytön lakkiasissa 2vkoa sitte)...juups...seuraavaksi varmaan pitäs karsia tuota leipää...ku en keksi enää mitä vähentää ja en tiiä mikä mun syömisissäni enää painoa vois ylläpitää...rupeaa vaan nuo salaatit ja kasvikset pikkuhiljaa korvista valumaan...porkkanat on jo hyi ulkolaisia, joten ne nyt jäi senki takia pois..
Anteeksi TAAS tällainen ulosantini...mää en vaan jaksa aina ukkokullalle tästä samasta asiasta puhua...ku ei se taida ihan ymmärtää mun olotilaa oikeesti...(on mua 10cm pitempi ja painaa 10kg vähemmän ja on kuulemma lihava... :/ ) Mää vaan olen kerta kaikkiaan kyllästyny tähän kroppaan ja kiloihin!! Mutta mulla vaan alkaa ideat loppumaan...onkohan mut tuomittu olemaan läski koko elämäni?!?!
Iloisempaa huomista toivoen...ja plussatuulia puhaltaen...puuuuuuh!
nani taas hiukka allapäin kp:t taitaa olla 13
Kirjoitin äsken pitkät pätkät ja sitten vaan eka rivi tuli näkyviin :-/ Saa nähdä onnistuuko nyt. Onneksi sain viestin kirjoitussivun uudestaan näkyviin ja tekstin kopsattua.
Mamariinilla oli ihania uutisia
Nanille ja Myllerispyylle oikein paljon tsempitystä että ovikset ja miehen kotonaolot osuisivat kohdalleen ja saisitte viimein plussat!
Omat kuulumiset ei juuri muutu... Paitsi että neuvolasta soitettiin ja peruttiin mun tiistainen kierukan poistoaika. Oma terkka on saikulla ja jää siitä suoraan kesälomalle, kauppasivat uutta aikaa elokuun lopulle. Sain kuitenkin puhuttua itseni toiselle terkalle ensi torstaiksi :-) En vaan muistanut sanoa että haluaisin papa-kokeen otolle samalle käynnille, saa nähdä onko aikaa sitten riittävästi kun minut johonkin väliin laitettiin. Edellisestä papasta kun on aikaa jo 2,5 vuotta niin saisivat sen ottaa ennen mahdollista raskautta...
Kuulin tänään että naapuriin odotetaan vauvaa, LA on tammikuussa. Omakin vauvakuume nousi taas muutaman pykälän. Meillä on naapurin kanssa lapset syntyneet samoina vuosina, ja ovat aina ikätoverin kanssa samaa sukupuoltakin! Miehelle jo sanoinkin että kyllä meillekin sitten ensi vuonna vauva tulee, ja tammikuussa selviää kumpaa merkkiä :-)
Plussatuulia!
paritonsukka
Lopulta auttoi kun vaihdoin selainta enkä kirjautunut sisään. Ihme tää uus sivusto kun jatkuvasti tökkii!
Nanille vielä tsemppiä laihdutuksen kanssa! Oletko kiloklubia kokeillut? Itse sain liikuntaa lisättyä sen avulla. Ruokia en sinne jaksanut laittaa ylös, kun olisi vienyt aivan liikaa aikaa. Mutta muuten mulla kävin vähän samanlailla kun sulla. Talven aikana sain painoa pudotettua 5kg, mutta sitten jämähti ja mulla loppui usko että mitään enää tapahtuukaan. Ja kun annoin periksi, on paino nyt varmaan sama kun lähtölukemat :-/ Harmittaa, ja vaikea taas ottaa itseään niskasta kiinni. Varsinkaan nyt kesällä kun grilliruuat ja jätski maittaa...
paritonsukka
Hei vaan pitkästä aikaa. Pitää tunnustaa että olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.
Nanille paljon peukutuksia tähän kietoon, että nyt tärppäisi. Ja tuosta klaihdutuksesta....Itselläni kanssa huumori alkaa loppua kun kilot tuntuvat istuvan erittäin tiukassa ja pakko olisi laihtua. Nyt en ole edes saanut itseäni niskasta kiinni ja tarkoitus olisi pudottaa syksyyn mennessä ihan reippaanlaisesti. Kohdallasi tuli lähinä tosiaan mieleen, että olisiko kroppa mennyt säästöliekille? Ja tuota kiloklubioa kannattaa kokeilla,se on aika hyvä apu ainakin alkuun. Saako vielä udella paljon pudotettavaa olisi? Itselläni pudotettavaa olisi vähintään 15kg....
Mammariinilla oli sitten aivan ihania ultra kuulumisia.Hurjasti onnea sinne!!
Myllerispyy: Toivotaan että saisitte hyödynnettyä oviksen ja se haikara siellä sitten vierailisi.
Nyt en muista oliko vielä jotain kommentoitavaa,anteeksi tämä hatrapäisyys.
Oma napaa sitten. Pillereistä alkoi nyt toisen laatan popsinta, vaikka myönnän, että harkitsin niiden ottamatta jättämistä. No olen päättänyt olla kärsivällinen ja suunnata ajatukseni siten, että syksyllä olisin kevyempi odottaja ja papakin olisi otettu tai otettaisiin ihan alkuviikoilla.
Vaikeaa noissa pillereissä on vielä muistaa niiden ottaminen...
Nyt on onneksi työ/opiskelurintamalla helpompaa,kun sain yhden jakson suoritettua ja syksyllä alkavat 2 viimeistä sitten. Nuo opiskelutkin vielä huomioiden on fiksumpaa odottaa raskautumista tuonne syksyyn, mutta kun nuo tunteet meinaavat vaan aina jyrätä tuon järjen äänen.
No olipahan taas sellaista sepustusta että, mutta koitan tässä aktivoitua pikkuhiljaa tas kirjoittelijana.
-mimmuli-
Kirjoittelin tuossa joku päivä sitten, mutta ei tainnut stoorini koskaan tulla muiden tietoisuuteen.
Sitä vaan, että se täti kävi täälläkin 1,5 vuoden tauon jälkeen! Ja hyvä, että kävi. Eikös se nyt kait ole merkki siitä, että jotain VOI tapahtua. Varmaahan se ei ole, mutta jotenkin nyt sitä uskoo siihen neloseen enemmän. Imetän tosin vieläkin öisin ja se PCO:kin siellä kummittelee, mutta mutta...
Kaverilla esikoisen laskettuun aikaan viikko jäljellä ja jänskättää kovasti heidän puolestaan. Outoa on, ettei vauvakuumeeni saa mitään aallon huippua, kun kuuntelen hänen kuulumisiaan. Välillä tulee muuten vaan sellaisia heti-mulle-tänne-uusi-vauva -tunteita.
Sain nyt viimein ne vaippakankaat ja ne on jo ommeltukin monen mutkan jälkeen. Kävi nimittäin niin, ettei koneeni suostunut tekemään tikkiä kosteussulkukankaaseen. Sain kaverilta koneen lainaan ja nyt vaihdoin koneeni toiseen ja ostin PALJON kankaita lisää. Saa nähdä jos saisi aikaiseksi jotain niin laadukasta, että voisi laittaa myyntiinkin. Ostin kerralla enemmän, kun olin reissussa Jyväskylän suunnalla ja hain Kestovaippakaupasta kankaat niin ei mennyt postareita.
Käytiin joo sukuloimassa äitini, siskoni ja poikieni kanssa. Mies jäi kotiin/töihin. Oltiin onneksi liikkeellä kahdella autolla, koska äitini kompuroi siellä perillä olkapäähänsä kaksi murtumaa ja systerini piti lähteä tuomaan häntä TAYSiin leikattavaksi. Minä suoriuduin ihme kyllä hengissä ja suht tolkussani kolmen pojan kanssa kotiin 250 km. Tultiin, että nuppu tutisi. Pojat siis iältään vajaa vuosi, 2 ja 4,5. Nuorin huusi viimeiset 25 km jo aika kovaa...
No, mummu tuli kuitenkin kotiin katkonaisine luineen. Kolme viikkoa odotetaan luutumista ja vasta sitten leikataan jos on tarvis. Onneksi ei ole mitään sellaisia menoja sovittuna, että olisi tarvittu lapsenvahtia.
Onnea taas kaikille plussautuneille ja toivotaan sinne odottajien puolelle uutta verta äkkiä!
Aurinkoisia päiviä toivotellen, rouva
Pitkästä aikaa taas vauhdissa...
mammariini: panin merkille, että olet selvästi Turun suunnalta. Lukaisin noita vanhoja viestejä ja panin merkille käyttämäsi sanonnan 'loppu viimeksi'. Olimme viime viikonloppuna käymässä Turun suunnalla ja kuuntelin kaverini käyttävän noin 5 kertaa peräkkäin tuota samaa ilmaisua. Hassua, etten ole aikaisemmin noteerannut sitä, mutta jäin oikein seuraamaan hänen puhettaan ja mietin itsekseni, että tuo on niin turkulaista että :) Nyt sitten huomasin sinun käyttävän sitä samaa ilmaisua!
Olen myös huvittuneena seurannut pohdintojanne tuosta 30 v. ikärajasta. Itse olen tämän porukan seniori. En ole koskaan pannut ikärajaa lasten hankkimisille. Nyt yritämme sitä neljättä ja viimeistä, mutta huolestuneena jo pohdin, että mikäli se neljäs syntyy ensi vuonna (jolloin itse täytän 40v), niin on erittäin todennäköistä, että minun vauvakuumeeni ei lakkaa vielä senkään jälkeen. Ongelmana vain on kotimme ahtaus (muutto vain ei tule kysymykseenkään) sekä mieheni ehdoton ei (jo kolmannen kohdalla sain ylipuhua hänet, neljäs vaati jo lupauksen, etten koskaan enää rupea toivomaan viidettä). Oi miksi en syntynyt lestadiolaiseksi - tai ainakin nainut sellaista :)
ON: Tänään oli lämmintä reilusti yli 23 astetta mutta silti aamupäivällä minua palelsi. Olin jo varma, että olen taatusti raskaana. Palelemisen muistan selvänä oireena 2. lapseni kohdalla. Muuten minulla ei niitä selviä oireita tulekaan, vaikka nytkin olen jo usean kierron aikana tuntenut pahkuroita rinnoissani jne. Myöhemmin päivällä sekin meni ohi eli turha kai unelmoida. Muutaman päivän jännään vielä, sitten kai täytyy ottaa se greippimehu käyttöön. Auttaiskohan se myös siihen, että tulis tyttövauva (meillä on poikaenemmistö). Jostain luin, että hapan vaikuttaisi tyttösukupuoleen...
El-lena
El-lenalle tsemppiä!bd
Mäkin kuulun "vanhemmistoon" täällä eli 36v täytän syksyllä. Muistan vannoneeni teininä, etten varmasti tee lapsia 30v jälkeen:) Äitini sai nuoremmat sisarukseni 39- ja 41-vuotiaana, ja muistan vain sen, että hän oli älyttömän väsynyt ja stressaantunut. Nyt aikuisena ymmärrän sen johtuneen pitkälti siitä, että hän hoiti pienet pääosin yksin, eikä minusta ja isosta veljestäni ollut kauheasti apua, kun murkkuina viiletimme pitkin kaupunkia kavereiden kanssa.... Ja mikäli elämä olisi meilläki mennyt suunnitelmien mukaan(mm.3 km:a), ei esikoille ja kuopukselle olisi tullut 8v ikäeroa:)Nyt katson sen vaan hyväksi jutuksi, mutta mieluusti soisin tulevalle (huom.positiivinen asenne:))vauvalle ja kuopukselle tulevan pienemmän ikäeron.
Nani: mä oon myllerispyyn(?) kanssa samaa mieltä, että sun elimistö käy säästöliekillä ja siksi ei paino putoa. Mun työkaveri laihdutti juuri reilu 10kg syömällä esim. näin: aamulla munakas ja raejuustoa; lounas broilerinfileepihvi ja valtava vadillinen kypsää parsakaalia, kukkakaalia(voin kanssa), vihreitä papuja; välipalaksi turkkilaista jogurttia ainakin 2dl, päivällinen sama kuin lounas, iltapala esim,munakas ja kasviksia. Toisin sanoen hyvin lähellä karppausta eli huonot hiilarit kokonaan pois. Hän jatkaa samalla linjalla edelleen ja paino laskee tasaista tahtia. Ja ei ole nälkä! Ja se mikä tuossa on hyvä, saa kuituja riittävästi, kun kasviksia syö todella paljon! Ja proteiinia tarvitset paljon; se pitää energianpolttamisen käynnissä tehokkaasti. Tuota kannattaa kokeilla!
Mä varmaan kirjoittelenkin täällä nyt enemmän, kun olen saikulla vielä pitkään käteni takia. Jospa tää loma auttais vaikka kroppaa rentoutumaan ja tulemaan raskaaksi:) Tosin pitää kyllä paljon ahkerammin touhuillakin, kun ei nyt sentään pyhästä hengestä...
ON: kp... hmmm...24. Ainoa pupuilu oli kp16. Ovismaisia kipuja oikealla puolella, mutta en sitten tiedä mitä lie. Olettaisin, että jos ovis on ollut, se on tapahtunut jo aikaisemmin, kun mulla ei noita tosi pitkiä kiertoja ole ollut aikoihin.Katsellaan...
Plussatuulia ja mukavaa viikon alkua!
Eltemia
Olen kyllä käynyt lukemassa säännöllisesti, mutta en ole vain jaksant kirjoittaa-sorry! Ja kun ei oikein ole mitään mainittavaa tapahtunut ainakaan vauvarintamalla.
Luomuna mennään edelleen, mut hyvin laiskasti on peittoja pöllyytelty tässäkin kierrossa, niin eipä juuri mahiksia. Eilen oli yritystä, mutta kipeä kuopus varasti mun huomion kesken kaiken ja isäntä sitten nukahti sillä välin tietysti;)
Viime kierto oli muuten ihanan normaali ja mulle lyhyt, 31 päivää, ja ilman mitään apuja! Mitään ovistuntemuksia ei ollut, niin kuin ei tässäkään kierrossa eli tod. näk. ei ovista. Ens kiertoon taidan ottaa clomit käyttöön. Jospas sitten alkais jo tapahtua!
Oma terveys tässä nyt huolettaa, tai käden terveys siis. Siinä on työstä tullut rasitusvamma, ja olen tämän viikon saikulla. Ei tunnu paranemisen merkkejä ollenkaan, ja huolettaa kuinka kauan tässä mennään käsipuolena. Ja mun työssä tarvitaan ehdottomasti molemmat kädet täyspainoisesti. Ei meinaan näin yrittäjänä olisi todellakaan varaa "lomailla"...No aika näyttää, kun ei tätä paranemista voi nopeuttaakaan. Täyslepoa vaan, mutta sekin on vähän hankala toteuttaa.
Nani: toivotaan, että geippimehu auttais! ;)
Pitää lopettaa, kun käsi ei tykkää tästäkään yhtään.
Plussatuulia kaikille ja aurinkoisia kesäpäiviä!
Eltemia kp20/?