Parhaat matkarattaat???
Mitkä on mielestäsi parhaat matkarattaat?
Olen hankkimassa reissuun matkarattaita. Vauva on 7 kk eli nukkuu myös vielä päikkärit niissä.
Kommentit (28)
Meillä on Fiat Punto ja tuo mahtuu hyvin takakonttiin mikä oli ensimmäinen vaatimus, on myös kevyt. Tämä on sateenvarjotyyppinen eli tulee pitkä, ohut paketti kasassa. Mieti onko sinulle parempi se vai mieluummin leveä lyhyt paketti. Tuossa on monta asentoa selkänojalle, olisiko viisi, ja myös kuomu säätyy jopa ihan melkein alas asti näkösuojaksi nukkuvalle. Etupyörät voi lukita etusuuntaan (suoraa tietä työntäessä) tai pyöriviksi (ketterämpään liikutteluun), mikä on kätevää. Pyörät ovat tukevat ja koko rattaat jämäkämmät kuin monet kokeilemani halpismallit. Kokoon menee tosi helposti ja aukaisu myös kätevä. Säilytystilaa on kohtuullisesti, iso tasku ja alakori (joka on kyllä hankala jos selkänoja on alhaalla) mutta näin taitaa olla useimmissa matkarattaissa. Suosittelen!
on Maclaren Questit. Hankittiin reilu 1 vuotiaalle ja pystyin niiss' tarvittessa nukkumaan. Nyt lapsi jo 4-vuotias ja mahtuisi tarvittaessa edelleen istumaan. Rattaa hyvässä kunnossa vaikka pitkään käytimme päivittin päiväkoti matkoilla. Päiväkodissa ei mahtunut säilyttämään isompia rattaita.
ja ihan tyytyväinen olen niihin. Tytömme oli noin 8 kuukauden ikäinen, kun ostimme ne. Ovat jo yli kolme vuotta vanhat, mutta edelleen ehjät ja toimivat. Ja uudemmat mallit ovat varmasti vieläkin paremmat.
valitessasi myös tavaratilan suuruus ja kuinka helppo taittaa kokoon ja taas avata. Käy liikkeessä vertailemassa sulle parhaat. Ja riippuu vauvan iästäkin. Jos käytät jo ihan pienellä, selkänojan saaminen täysin makuuasentoon lienee yksi kriteerisi!
kun ongelmakin on sama. Me tarvittais ulkomaanmatkoja varten rattaat, jotka on kevyet, menee pieneen pakettiin ja pitäs olla makuuasentoon menevä selkänoja, jotta vauva sais ottaa päikkärit niissä. Ja ois tosi hyvä olla kohtuullisen kokoinen tavarakori.
Meiän vauva on nyt vasta 3 kk:tta, mutta on 7 kk:tta ku ekaa kertaa lähetään lentoon. Kotimaassa meillä on yhdistelmät käytössä, joten tarvitaan vaan reissuihin. Hinnalla ei niin väliä.
Minua myös kiinnostaa... Onkos semmoisia missä ei jäis lapsen jalat roikkumaan kun nukkuu?
ja halvat. Tilasin likalle keväällä nettikaupasta, kootin tuotuna 79ekee. Kalliimmat oli kaupassa... Ne on hyvät peruskärryt, saa makuuasentoon, on vyöt, kuomu... tavarakori on aina aika onneton noissa matkarattaissa...
etupyörät saa lukittua jos haluaa. Hintansa väärti! Minusta menee pieneen tilaan ja tosi nopea kasata/niputtaa!
Meillä oli Inglesina Espressot. Painoivat jotain 7kg ja ne saattoi kasata yhdellä kädellä. Olivat tosi näppärät. En tiedä myydäänkö enää.
kestäneet hyvin kahden matkan lentokenttäruntelut.
verrattuna esim. Gracon matkarattaisiin.
En ostaisi ko. merkkiä matkalle.
Gracoihin olin itse todella tyytyväinen. Kevyet, helpot kasata, jne.
Todella ketterät pukkailla, menevät näppärästi pieneen kasaan ja niissä on iso tavarakori. Menee ihan vauvallekin.
Suosittelen!
lämpimästi voin suositella maclareneja ja pegperegoja!! mutta varmuuden saat itse kun menet liikkeeseen vertailemaan matkiksia!
Mukana tulee säilytyspussi, joka on kätevä lentomatkoilla.
Aivan tajuttoman kestävät ja luotettavat!
Meillä vanhat käytössä, ollut kolmella lapsella, eikä mitää vikaa.
Meidän on ne classikot, eli ei aivan pienimmät mutta kantokahvan avulla saa kannettua yhdellä kädellä, samoin koottua yhdellä kädellä (kun pistää maahan makaamaan), iso tavarakori, kunnon makuuasento, kuomu. Kyydissä matkustaa hyvin vielä 4v lapsi ja mikä parasta takana seisomapaikka sisarelle.
Ostaisin ehdottomasti samat uudestaan.
juu yksi miinus on vaikka juuri sen takia rattaat hommasin; ovat siis sateenvarjomalliset, eli työnnettävä kahdella kädellä. Tämän vuoksi menevät kasaan pituussuunnasta ja vievät näin vähemmän tilaa autossa ja voidaan nostaa kahvoista riippumaan esim vaatetankoon eteisessä.
saa munkin aanen, meilla Techno ja Quest. Technossa selkanoja menee vaakatasoon ja kuomu on tosi hyva ja peittava.
Mclareneillekin saa matkapussin, mutta senkin voi korvata vaikka golfbagin kuljetuspussilla, jos sellaisen vaikka omistaa...
kauppaan kokeilemaan niitä. Ainakin kaikki näkemäni Carenat on ollu ihan rimpulantuntuisia, joten niitä en luultavasti halua.
Osaako joku sanoa, mitkä on suurimmat erot noissa, Cragoissa, Peg Peregoissa ja MacLareneissa? Vai onko ne sitten vaan makuasioita?
t. seiska
Nostan vanhaa ketjua, kun löytyi ja olisi nyt ajankohtainen meille :)