Parhaat matkarattaat???
Mitkä on mielestäsi parhaat matkarattaat?
Olen hankkimassa reissuun matkarattaita. Vauva on 7 kk eli nukkuu myös vielä päikkärit niissä.
Kommentit (28)
Kevyet (n. 7 kg), pystyy kasaamaan yhdellä kädellä ja kantamaan helposti, menee pieneen tilaan. Selkänoja menee makuuasentoon ja tavaratila on kohtuullisen kokoinen.
Miinuksena sitten se, että rattaat on mun mielestä "vähän rimpulat", mutta niin kai nämä kaikki kevyet sateenvarjorattaat on. Jos haluaa jykevämmät, niin heti nousee paino ja rattaiden koko kasvaa.
Niin ja näitä on vähän vaikea työntää yhdellä kädellä.
joihin olen ollut todella tyytyväinen.
Selkänoja ei mene makuuasentoon, mutta kyllä meidän tyttö on ainakin hyvin nukkunut puolimakaavassa asennossakin.
Tavarakori on aika onneton, mutta ei ole meitä haitannut.
Plussia: todella helpot avata ja kasata, onnistuu yhdellä kädelläkin. Ihan mielettömän kevyet, muistaakseni 4,5kg, ja kätevän kantohihnan avulla ne voi heittää helposti olalle.
...plikoille (peg perego) ja mac lareneille.
nyt meillä tosin chiccot (ulkomailta tuodut), jotka menevät sateenvarjomaisesti kasaan, mutta joissa on yhtenäinen työntöaisa. ihan loistavat! näitä ei tosin taideta enää tehdä, ovat pari vuotta vanhat. nykyisessä samalla mallinimellä kulkevassa rattaassa on kaksi aisaa. pöh.
plikot on klassikot.
gessleinin swiftit meillä on myös, mutta niissä ei saa jalkatukea ylös ja ovat aika raskaat työntää.
eli ap:n tarkoitukseen olisi varmaan parhaat juuri esim. plikot. maclareneissa taitaa olla aika lailla pienet renkaat kaikissa, jos haluaa vähänkään 'ulkona' liikkua rattaiden kanssa, muuallakin kuin asfalttiteillä.
Paljon hyviä tietoja. Meillä on Gracon jotkut vanhat ja ovat kestäneet ihan ok, mutta nyt tarttis uudet.
Musta isoja kysymyksiä ovat tosiaan työntöaisa (voiko olla kaksi vai pitääkö olla yhtenäinen) ja kasaanmeno (sateenvarjo vai levymalli). Me halutaan lisäksi kunnon pyörät, koska pitää päästä vaikeampaankin maastoon.
joten sopivat vain kaupunkikäyttöön. Siellä tosi näppärät, kääntyvät lähes "akselinsa ympäri" ja helppo ohjata yhdelläkin kädellä. Ovat sateenvarjomalliset, ja mun mielestä siksi tosi helpot kantaa koottuina. Me valittiin ne, koska ovat niin kevyet!
rattaat ovat todella monikäyttöiset, toiveenne huomioivat ja markkinoiden kevyimmät. Juniorimme on 2 vuotispäiväänsä mennessä lentänyt yli 30 lentoa, joten kokemuksesta voin sanoa, että kentillä paras vaihtoehto on esim. ergon reppu, johon saa vauvapehmusteen tmv kantoreppu. Useimmilla kentillä on rattaita kenttien puolesta, joten omat rattaat kannattaa laittaa jo lähtöselvityksessä ruumaan.
Toinen varsinkin ulkomaanmatkoilla meillä käytössä ollut tapa on: lainaamme hotellin vastaanotosta tai kindergardenista rattaat loman ajaksi. Kaikilla matkoillamme ko. rattaat ovat olleet makuuasentoon taipuvia, ovat sis. aurinkosuojan&aurinkovarjon. Ovat olleet suhteellisen uusia,hyväkuntoisia. Yleensä pantti, jonka olemme saaneet takaisin palauttaessamme rattaita on ollut noin 10e/vko.Samasta gardenista olemme voineet lainata hotellihuoneeseen esim. mikroja, tuttipullon puhdistuslaitteita yms yms. joten kaikkea ei todellakaan ole tarvinnut ottaa suomesta mukaan.
Nämä mahdollisuudet olemme selvittäneet aina hotellista suoraan, lähettämällä sinne esim. sähköpostia. Netissä kun yleensä hotellien omilla sivuilla löytyy suurimmaksi osaksi myös jo nämä tiedot.
Edulliset, selkänoja taittuu makuuasentoon, etupyörät saa helposti irti, huippukevyet. Näppärät kasata.
Juuri ostin, ei olla vielä lainkaan käytetty. Pitkän pohdinnan jälkeen päädyin näihin, koska olin kuullut paljon hyviä kokemuksia. Ovat tosin aika kalliit, eivätkä mene kovin pieneen tilaan (käsittääkseni). Kohtahan se näen, kun tuon paketin aukaisen. Itse halusin täysin makuuasentoon menevät sekä turvakaarella varustetut rattaat.
Toivottavasti nämä osoittautuvat hyviksi.