Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia työssäsi on järjestetty hölmösti ja järjestäisit sen toisin?

Vierailija
01.06.2009 |

Ja millä tavalla järjestäisit asian ja miksi?

Ammattisi

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos printteristä loppuu paperi, ei sitä voi itse lisätä. pitää avata it-call intiaan, ja he sitten kun ehtivät delegoivat sen paikalliselle IT:lle, joka tulee lisäämään paperia.

Jos saisin valita lisäisin itse sitä paperia, kun tässä tapauksessa sitä saa odotella viikon..

Vierailija
2/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on, miksi alistutte. Miksette vaan lisää paperia?!

Hölmöjä säännöksiä ei tule noudattaa. Ne tulee kyseenalaistaa, ja viedä asia niin korkealle taholle kuin tarvitsee, että asia menee jakeluun ja toiminnalle saa järkevän selityksen. Jos ei järkevää selitystä löydy, on käytäntö virheellinen.

Ja kyllä, tiedän mistä puhun. Olen työelämässä ja johtavassa asiassa, ja ko. esimerkissä saisin raivarin vain siitä, että kaikki suostuu toimimaan noin, eikä kukaan kyseenalaista moista älyttömyyttä.

Esim. jos printteristä loppuu paperi, ei sitä voi itse lisätä. pitää avata it-call intiaan, ja he sitten kun ehtivät delegoivat sen paikalliselle IT:lle, joka tulee lisäämään paperia. Jos saisin valita lisäisin itse sitä paperia, kun tässä tapauksessa sitä saa odotella viikon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on, miksi alistutte. Miksette vaan lisää paperia?! Hölmöjä säännöksiä ei tule noudattaa. Ne tulee kyseenalaistaa, ja viedä asia niin korkealle taholle kuin tarvitsee, että asia menee jakeluun ja toiminnalle saa järkevän selityksen. Jos ei järkevää selitystä löydy, on käytäntö virheellinen. Ja kyllä, tiedän mistä puhun. Olen työelämässä ja johtavassa asiassa, ja ko. esimerkissä saisin raivarin vain siitä, että kaikki suostuu toimimaan noin, eikä kukaan kyseenalaista moista älyttömyyttä.

Esim. jos printteristä loppuu paperi, ei sitä voi itse lisätä. pitää avata it-call intiaan, ja he sitten kun ehtivät delegoivat sen paikalliselle IT:lle, joka tulee lisäämään paperia. Jos saisin valita lisäisin itse sitä paperia, kun tässä tapauksessa sitä saa odotella viikon..

Jenkkifirma, ja tähän on menty. Ei ole siis mahdollisuutta vaikuttaa, kun johtokunta on päämajassa säätänyt säännöt. Työllistää satoja tuhansia ihmisiä ympäri maailmaa, joten voit kuvitella mikä on reaktio jos yksi suomalainen pieni nainen repii pelihousunsa. Oveahan siinä näytetään.. Paikallisesti muristaan, mutta ei voida tehdä valitettavasti mitään.

Vierailija
4/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nykyisessä taloustilanteessa kellään olisi varaa palkata täysin turhia ihmisiä vastaamaan puhelimeen että meillä on paperi loppu ja toisia turhia ihmisiä täyttämään printteriä ja vielä sitten se viikon viive siinä että asioita saadaan eteenpäin

teillä varmaan joku tulee pyyhkimäänkin jos soitatte vessasta.

5/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nykyisessä taloustilanteessa kellään olisi varaa palkata täysin turhia ihmisiä vastaamaan puhelimeen että meillä on paperi loppu ..

Vierailija
6/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse myös pitkään ollut työelämässä, ja johtavassa asemassa. Ja olen saanut raivareita tästä tilanteesta mutta huomannut sen täysin kannattamattomaksi. jos osakkeenomistajat haluavat että yrityksen rahoja käytetään näin, niin samapa tuo, ei ole minun palkkapussista pois. Heidän kylläkin :D

Vierailija
7/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nykyisessä taloustilanteessa kellään olisi varaa palkata täysin turhia ihmisiä vastaamaan puhelimeen että meillä on paperi loppu ja toisia turhia ihmisiä täyttämään printteriä ja vielä sitten se viikon viive siinä että asioita saadaan eteenpäin teillä varmaan joku tulee pyyhkimäänkin jos soitatte vessasta.

Tutut nauravat näille jutuille, ja niinhän sitä itsekin jo tekee. Kuten sanottu, ei ole mun palkkapussista pois..

Vierailija
8/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne USAssa tietää että paperisi loppui etkä soittanutkaan Intiaan, täytyykö sun tilittää paljonko printteripaperia käytät päivässä?

Vierailija
9/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon kyllä tuohon printterijuttuun täysin. Ja toki jokainen lisäisi itsekin sitä printtipaperia jos sitä olisi saatavilla. On site -kavereilla lienee oma varasto, josta ne sitä tuovat.

Ja intiassa hinnat on halvat. Tuollaisen päivystyksen hinta on halpa, hyöty voi olla tosin melko pieni.

Vierailija
10/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne USAssa tietää että paperisi loppui etkä soittanutkaan Intiaan, täytyykö sun tilittää paljonko printteripaperia käytät päivässä?

Eikä ne tee mitään ilman että niille on avattu systeemissä pyyntö tehdä jotain. Edelleen, teretulemast meille töihin katsastamaan ihan livenä tätä uskomatonta IT-maailmaa..

Vierailija
11/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kukaan tosiaan täällä ei noudata sattuneesta syystä, koska sen voimme tehdä omaa maalaisjärkeä noudattaen.

Naapuritiimi lähtee kotiin, ja jättää valon palamaan. Miten toimit? a) sammutat valot kun itse lähdet b) huikkaat heille perään että hoi, valot unohtui vai c) kerrot esimiehellesi. Vastaus C on oikein, koska prosessin mukaan polku menee näin: kerrot omalle esimiehelle, joka ottaa yhteyttä toisen tiimin esimieheen, joka bookaa palaverin alaistensa kanssa jossa käydään läpi, mitä kuuluu tehdä kun lähtee töistä kotiin.

Jenkkimeininkiä..

Vierailija
12/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai soittaisin kerran että loppui vaikkei loppunutkaan

jemmaisin sen sitten laatikkooni niin ei haittaa vaikka it-kaverilla kestää viikon

mitä te sitten teette sen viikon kun odottelette paperia? Laskut ei lähde eteenpäin, kirjeisiin ei kukaan vastaa, mitään ei tapahdu koska meiltä on paperi loppu?

ei missään firmassa voida noin toimia.

Vierailija
13/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on matkustusohjesäännössä niin, että jos hakee kilometrikorvauksia lentokentälle menosta, niin matka mitataan työpaikalta, vaikka käytännössä sitä aina lähtee kotoa. Kaikki vähänkin kauempana asuvat käyttävät aina taksia lentokenttäreissuilla, koska se taas on kuitenkin ihan sallittua. Mutta tietenkin olisi ehkä halvempaa maksaa kilometrikorvaukset ja pysäköintimaksut kuin taksimatka Lohjalta lentokentälle ja takaisin.

Vierailija
14/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut onneksi laitetaan muualta keskitetysti. Jos se jäisi tekemättä asiaan olisi jo puututtu, tai sitten ei. Oikeasti, kukaan ei usko kun kerron mutta tämä touhu pitäisi nähdä ihan omin silmin ennenkun uskoo. Ja ei välillä usko siltikään :=D

Vierailija
15/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi lentokentälle korvataan.

Sitä vastoin jos puoliso ajaa omalla autolla lentokentälle, ja sieltä takaisin, korvataan vein menomatka. Ja kun on vaan yksi auto, en voi ajella omalla autolla lentokentälle ja jättää parkkiin viikoksi (mikä sekin korvattaisiin).

Joten useimmiten menen sitten taksilla. Tosin aika ajoin puoliso saattaa tai hakee :), mutta se on sitten omasta pussista bensat.

Taksihan siis toki tulee kaikista kalleimmaksi vaihtoehdoksi firmalle miten päin tahansa.

Vierailija
16/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne tee mitään ilman että niille on avattu systeemissä pyyntö tehdä jotain. Edelleen, teretulemast meille töihin katsastamaan ihan livenä tätä uskomatonta IT-maailmaa..

No eikö se IT-tyyppi voi ajatella maalaisjärjellä ja antaa teille sitä paperia ihan omaan käyttöön? Kuka häntä estää antamasta sitä paperia tai avainta sinne papereille? Eikö sillä tyypillä ole maalaisjärkeä? Vai onko sinnekin kaapille, joku aikalukko, jota seurataan?

Vierailija
17/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se IT-tyyppi voi ajatella maalaisjärjellä ja antaa teille sitä paperia ihan omaan käyttöön? Kuka häntä estää antamasta sitä paperia tai avainta sinne papereille? Eikö sillä tyypillä ole maalaisjärkeä? Vai onko sinnekin kaapille, joku aikalukko, jota seurataan?

koska jos tekee toisin voi saada jopa kenkää.

Vierailija
18/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelkää siis potkuja. Eikö tuosta prosessista saisi tehtyä mitään muutosehdotusta tai aloitetta.

Minusta on tosi omituista, että firma ei jousta kankeista toimintatavoistaan, mikä joissakin tilanteissa olisi ilmiselvästi kannattavaa. Ja vielä, että porukka pelkää saavansa potkut, jos antaa paperia ilman erityistä komennusta.

Vierailija
19/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelkää siis potkuja. Eikö tuosta prosessista saisi tehtyä mitään muutosehdotusta tai aloitetta. Minusta on tosi omituista, että firma ei jousta kankeista toimintatavoistaan, mikä joissakin tilanteissa olisi ilmiselvästi kannattavaa. Ja vielä, että porukka pelkää saavansa potkut, jos antaa paperia ilman erityistä komennusta.

Firma missä olen töissä on globaali jenkkifirma, jonka palveluksessa on töissä (globaalisti) satojatuhansia ihmisiä. Organisaatiokaaviot on tiukkoja,joka asialle on omat prosessinsa joita jalkautetaan maihin jatkuvasti. Ymmärrän ettei ilman selkeitä toimintamalleja näin iso pulju voi toimia järkevästi, mutta meidän suomalaisten ajattelumalliin nämä selkeytetyt toimintamallit ei aina oikein istu.

Tässä ei siis ole kysymys herranpelosta, vaan siitä yksinkertaisesta asiasta että tämä on yrityksen tapa toimia ja piste. Saman kaavan mukaan mennään jenkeissä, japanissa ja missä vaan. ja jos joku siitä paperista vielä jaksaa mussuttaa, niin sitä tilataan ostojärjestelmän kautta, hoidetaan keskitetysti. Kaikki on siis varmasti yritetty miettiä mahdollisimman tehokkaan kaavan mukaan, mutta ajattelumalli Suomessa ja Jenkeissä on vähän erilainen.

Miettikää nyt hyvät ihmiset: asuntoauton ohjeissa pitää lukea selkeästi ettei kuski saa poistua ratin takaa kahvinkeittoon auton asumistiloihin, tai auto saattaa suistua tieltä kun on ajossa. Jenkeissä auton omistaja nosti oikeusjutun tästä ja voitti. Suomessa ei autoilijan tulisi varmaan pieneen mieleenkään testata, että pysyykö kaara tiellä jos lähtee ratin takaa muualle.. Näin erilaiset ajattelumallit meillä on!

Vierailija
20/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takuulla joku "viisaampi" on miettinyt tuonkin prosessin ihan tasan tarkalleen olemaan juuri noin.

Terveestä järjestä kun ei ole ohjeistusta kirjallisena :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi