Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MARRASMASUT vko.23***

Kommentit (26)

1/26 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs kerrotaan tässä alkuun vielä, että oon ent.Helene26, piti rekisteröityä uudelleen monien mutkien kautta, kun ei tahtonut uusikaan rekkautuminen tuottaa ensin tulosta..

Eilen järkytyksekseni huomasin, että lämpöiset säät aiheuttaa tajuttoman heikotuksen. Olin jo pari tuntia heräämisen jälkeen hirveän huonovointinen, lihakset oli voimattomat ja täristi ja väsytti aivan hirveästi. Nestehukasta ei johtunut kuitenkaan, kun tarkoituksella kuljin vesipullo kourassa ja täytin sitä vähän väliä. Aika outoa, sillä olen aina ollut lämpimien säiden ihminen, mulla on sopivan lämmin vasta kun muut ovat tuskaisen hikisiä. Ja kolme kertaa olen kesän ollut viimeisilläni raskaana eikä ole tuollaista heikotusta tullut edes niillä viikoilla. Toivottavasti ei ole pysyvä olotila kesälle!! Ruokahalu on myös kateissa, mutta sitä se on aina kesäisin muutenkin:) Viikonloppuna sitten piti lopulta paljastaa vauvamaha muille, kun takki jäi pois käytöstä, tykkään kyllä tuosta masusta, kun on vielä niin suloinen pikkukumpu, mutta silleen selvä vauvamasu, ettei näytä enää vain siltä että olisi pelkästään lihonut:)

Hyvää alkanutta viikkoa marrasmasuille!!

*Helene 15+3*

Vierailija
2/26 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi elämä tätä uudistusta, mulle ei ole nämä sivut edes auenneet reiluun viikkoon, nyt sitten lykästi.

Tää viesti tuleekin nyt tuplana kun laitoin eka vahingossa viime viikon pinoon.

Eipä täällä ihmeitä, mitä nyt helle vähän rassaa. Muuten kyllä alkaa ehkä pikkuhiljaa olo helpottamaan, ei ihan joka ilta tarvi yökkiä.

Nyyny, jänniä yhteensattumia muuten, meillekin 2. lapsi tulossa, eka syntyi tyksissä (vahingossa siis ennenaikaisuuden takia, ei asuta siellä päinkään ;) ja tosiaan vielä samoilla viikoilla (mutta 5/07). Mulle muuten neuvolalääkäri lupasi ainakin yhden ylimääräisen tsekkauksen jossain 32 viikolla tällä kertaa. Tota mökillä uimista mäkin mietin, yksi raskaana oleva kaveri oli just saanut jonkun pöpön uimahallista, kiva :/

Eipä tällä kertaa kummempia, katotaan lähteekö viesti. Mulla käyttis oli pysynyt samana, salasana vaan muuttui.

Joleen 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, muuttui sittenkin toi käyttis aiemmin käyttämäkseni millä en ole aikoihin päässyt kirjautumaan. No, älkää antako häiritä :) Voi vaikka muuttaa listallekin.

joleen eli joors1

Vierailija
4/26 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä olleet ihan mahtavat ilmat eli jospa kaikki on niistä nauttimassa. Mä en tosin ole mikään helleihminen ja esim. vkl:na oli aivan liian kuumat ilmat. Tuun kuumalla vaan kiukkuseksi.

Maha on tullut nyt viikon sisällä tosissaan esiin. Tulee samanlainen maha kuin esikoisellakin eli työntyy tuolleen suoraan eteen pyöreenä. Siskolla taas menee myös sivulle. Hänellä siis pari viikkoa aikaisemmin laskettu aika. En kyllä usko, että sukupuolella olis tekemistä mahan muodon kanssa, mutta jos on niin poika olisi tulossa :)

Pitäis netistä tilata äitiysvaatteita. Huh, vaan kun mistään ei saa kaikkia mitä haluaa vaan pitää eri paikoista tilata. Espiritin nettikaupasta ajattelin tilata laukun ja pari äitiyspaitaa kesäksi. Ihan kivoja vaatteita siellä oli. Lisäks ajattelin jostain muualta tilata mustat suorat housut ja pari pitkähihaista paitaa. Äitiyfarkut mulla jo on ja H&M:ltä käyn toiset ostamassa jos tulee myöhemmin tarvetta. Noilla ajattelin pärjätä. Toivottavasti ovat kaikki hintansa väärtejä ja säilyvät käyttökelpoisina mahdollisiin tuleviin raskauksiin :)

Miten ootte jakselleet? Itsellä tuntuu pinna olevan tosi löysässä esikoisen kanssa. Tuntuu niin rasittavalle, kun se roikkuu koko ajan kiinni eikä ole yhtään sitä omaa aikaa. Joskus mietin, että olenko hullu kun tähän toisen haluan :) Silti toivon, että oispa jo marraskuu :)

Adara 17+1

Vierailija
5/26 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumisia.

Neuvolassa taas pistäydytty hupattelemassa kaikenlaista. Sydänäänet kuului hienosti ja painoakin vain 2,1 kiloa. Kuulemma ihan ok tässä vaiheessa. Tosin olisi luullu että enemmän on painoa tullut, kun housut ei meinaa enää mahtua kiinni. On siis muutakin tullu ku pelkkää löysää mahanahkaa lisää ;) Pikku masun alku näkyy jo.

Äitiysvaatteita olen saanut lainaksi ja uusia pitäis käydä varmaankin ostamassa ihan piakkoin. Kesävaatteita lähinnä tarviin. Viimekesäiset ei oikein mahdu, joten pakko ennen seuraavia helteitä etsiä lyhyempää, kevyempää vaatetusta.

Vointi alkaa tasaantumaan ja yökkäilyä ilmassa enää harvoin. Väsymystä jonkinverran, mutta pakkopäikkäreitä ei enää tarvii. Tosin nyt taidan vapaapäivän kunniaks ottaa aamupäiväunet ennen siivousurakkaa ;D

Irish 15+5

Vierailija
6/26 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan Adara. Lukemassa ja hämmästelemässä uudistuneita sivuja oon käynyt välillä, mutta oon ollut niin tympääntynyt näihin uusiin sivuihin, ettei oo huvittanut kirjotella. Vakavasti harkitsen siirtymistä Kaksplussan puolelle :/

Painosta... Kävin eilen neuvolassa ja paino on tippunut lähdöstä pari kiloa. Täti ihmetteli, että enkö mää saa syötyä... Tuskastelinkin miehelle, että on se kumma kun mikään ei oo hyvä! Jos tippuu, on joku vika jos nousee niin epäillään possuksi... Mulla on edellisissäkin raskauksissa paino kerääntynyt vasta 20 viikon jälkeen, että kyllä mä tiedän, että sitä tulee ;D

Oon ihaillut masua peilistä viime päivinä ja todennnut, että kyllä se näyttää kasvaneen :) Jos ei mulle edellisistä raskauksista ois jäänyt tota lerppua alamahaa, niin ois oikein soma vauvamaha :D. Mulla kun on taaksepäin kallistunut kohtu, niin se kasvattaa aluksi eniten tota navan yläpuolta, ennenkuin pulpahtaa kunnolla esiin.

Ainiin, liikkeita tuntuu :) Ihan kunnon töyttäyisyjä!

Anilja

17+0 POKS

Vierailija
7/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA

paakkis________4.11._____3._____KOS

anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala

Suhmura______5.11._____1._____K-S KS

pikkupippuri___6.11._____3._____SAS

julianna1______8.11._____1._____Jorvi

anilja_________9.11._____3.______K-P KS

Adara________9.11._____2.______KSKS

uma81_______11.11._____2._____K-P KS

Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto

Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS

Peppipihlaja/

Aliane_______16.11._____4._____KSKS

Nemilia______17.11._____1.______Meksiko

OmeNainen___18.11.____3.______TAYS

Nyyny_______18.11._____2._____TYKS

HuldaHuoleton/

Helmipöllö____18.11.____3._____TAYS

Irish79_______19.11._____1._____KYS

Helene26/4_____20.11._____4._____LUS

joleen/joors1__20.11._____2._____HYS

MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS

jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto

UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS

Jumppis______22.11._____3._____KHKS

minitassu_____23.11._____2._____OYS

Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS

höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi

Santsuli______26.11._____1._____Lohja

toscana_______26.11.____1._____KSKS

xarda_________29.11.____1._____KHKS

Vierailija
8/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida vauva-lehti ja sanoma jne. tietää, että raskaana olevia ei kannattais suututtaa näin perinpohjaisesti!

Kun 7 vuotta sitten olin täällä palstalla, kaikki toimi suht okei ja näitä alaotsikoita ei ollut tsiljoonaa. Sitten tuli tämä "loistava" parannus ja lisäksi tuo minne voi kirjoittaa kuka tahansa rekisteröimättä. Noh, sillä seurauksella, että mä en edes pysty lukemaan palstaa, kun sisältää niin hirveitä herjauksia välillä toisille ihmisille. Tuollaista palstaa ei tarvita.

Toisekseen luulisi, että näinkin iso pulju kuin sanoma jne. saisi aikaiseksi edes teknisesti toimivat sivut! Ei niin ei. Nyt vaihtui kaikkien tunnukset eikä mitään kunnollista parannusta tullut. Jopa pienet yhdistykset saavat moitteetta sivunsa toimimaan ja etiikka on jotain ihan muuta.

No niin, verenpaineet on kohillaan...

Eipä mulla muuta, kirjoittelen neuvolareissun jälkeen kuulumisia lisää!

(lähetin tuon äskeisen litannian myös palautteeseen)

pp ja 17+5

Vierailija
9/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Vieläkö mukaan mahtuu?? Täällä olisi Espoon porukoilta 29.11. lasketulla ajalla oleva mamma"wannabe"..

Menneisyydessä 3 keskenmenoa :(

Synnytyspaikaksi suunniteltu Naistenklinikkaa.

Vierailija
10/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja takana 14+3

11/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Pinky's mom!

Omaan napaan ei kummempaa. Pahoinvointia on vieläkin. Olin tuossa välissä jo viisi päivää oksentamatta, mutta sitten se yltyi taas. Kunpa jo pian loppuisi...

Liikkeistä: olen ollut tuntevani jotakin. En ole varma, että ovatko vauvan liikkeitä, saattaisivat ollakin. Näillä viikoilla tunsin edellisestäkin ekat liikkeet, silloinkin oli istukka etuseinässä. Mutta eipä tässä mikään kiire ole. Kyllä ne sieltä vahvistuvat ja tuntuvat varmasti.

Kesälomalla ollaan lasten kanssa koko kesä. Kunpa vaan olisi lämpöiset säät. Nautin täysin siemauksin siitä, ettei herätyskellot herätä ja ei tarvi ajoittaa kaikkia viemisiä ja hakemisia minuuttiaikataululla.

Hyvää kesää meille marraskuisille!

Aotearoa ja pieni 15+1

Vierailija
12/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin!

Tunnukset vaihdettu ja tosiaan muutama sana sadateltu.. Mutta täällä taas. Loma siis alkoi, oikein ei kyllä ole vielä mennyt jakeluun! Mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa. Väsy kyllä on, vallankin kun on mahdollisuus kuunnella itseään hieman tarkemmin. Lapsukaiset onneksi nukkuvat päikkärit samaan aikaan iltapäivällä (paitsi tänään) ja monesti minä seurana.

Liikkeitä ehkä ?? tuntunut reilun viikon ajan, tiedä tosiaan näistä. Odottava fiilis on kaikin puolin!

-HH

Vierailija
13/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa mulla kävi ihan samoin pahoinvoinnin kanssa elin jo toivossa että nyt se on vihdoin ohi mutta ei!!!! En millään jaksa tätä pahaa oloa ja oksentelua enään.

Nyt töissäkin sitten ollut tää viikko pelkkää istumista joten alkaa alaselkä jo nyt reistailla mutta saikulle ei vielä viittis jäädä kun lomakin on jo juhannuksesta alkaen.

Höttis 15+0

Vierailija
14/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, enpä innostu minäkään tästä sivujen uudistuksesta... En ole montakaan kertaa ehtinyt vielä kirjoitella, ja heti jouduin vaihtamaan kaikki tunnukset ja nimimerkit yms. Olen siis entinen H_Ö_P_Ö. Mut voi muuten myös lisätä tuonne laskettujen aikojen listalle, en itse osaa. Olen siis 29-v., kyseessä 3. raskaus ja synnyttämään menen Jorviin, laskettu aika 26.11.

Tällä viikolla on kovin neuvolantäyteinen viikko. Tänään oltiin nuoremman 3-v. neuvolassa ja huomenna olisi oma lääkärineuvola. Mua stressaa tällä hetkellä lähinnä painonnousu... Mulla on tullut nyt jo 4 kg... Katselin edellistä neuvolakorttia, ja olin kyllä ihan saman verran "levinnyt" samoilla viikoilla silloinkin. Lopullinen painonnousu silloin oli 15-16 kg. Tällä kertaa lähtöpaino vain oli jo 2 kg enemmän kuin viimeksi... No, mulla tämä paino vain nousee, en voi sille oikein mitään. Mulla on aina ollut myös tosi runsaasti lapsivettä, minkä takia maha on ollut myös tosi valtava, ainakin omasta mielestä. Katsotaan, mitä huomenna sitten neuvolassa sanotaan, ehkä tulen sieltä entistä masentuneempana... ;)

Muuten en kummempia. Ihanaa, kun nyt on edessä pitkä kesä lasten kanssa kotona, työt jatkuvat vasta elokuussa. Tänään tunsin mielestäni ekan kerran liikkeitä. Tähän asti olen ollut epävarma, ovatko todella vauvan liikkeitä vai pelkkää ilmaa tms., mutta nyt olen varma, että tunsin ekan pienen töytäisyn. Ihanaa! :)

Kuvotus on jo hellittänyt paljonkin, mutta väsymys vaivaa edelleen. Pakko on nukkua päikkäreitä joka päivä. Eilen nukuin myös illalla (siis 1,5 tunnin päikkäreiden lisäksi!) klo 20.15-21.45 ja silti nukuin kuin tukki yöllä. Ei ole ollenkaan mun tapaista, olen "normaalisti" huono nukkuja. Nyt taas nukkuminen on suurin nautintoni! :)

No, yritän huomenna tulla raportoimaan neuvolakuulumiseni! Voikaahan hyvin, marrasmasut!

Höpö 14+6

Vierailija
15/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen puoleen, et vanhatkaan ois mitenkään loistokkaasti toimineet, mutta olivat edes ulkoasultaan paremmat. Mulla sentään toimii vanha nimimerkki. Sain s-postiin uuden salasanan. Sekin kelpaa vain jos sitä ei kopioi suoraan vastausruutuun. Ihmejuttu sekin.

Oon huolissani vauvasta. Nyt en ole moneen päivään edes kuvitellut tuntevani liikkeitä. Tulispa jo kesäkuun loppu ja pääsis kuuntelemaan niitä sydänääniä neuvolaan.

Väsymys vaivaa ja pinna on kireellä pojan kanssa. Syöminen on sen kanssa yhtä tappelua ja jokaisesta suullisesta täytyy taistella. Muutenkin se haluais vaan istua äidin sylissä. Öisinkin vielä valvottaa usein. Kohta mulla onkin kaksi yöheräilijää :) Siskon kanssa naurettiin, että kohta meillä on yhteensä neljä alle 2,5-vuotiasta lasta. Siinä on vahtimista kun ovat toisella yhtäaikaa hoidossa :)

Lauantaina ois pojan 1-vuotissynttärit. Ei onneks tule paljon väkeä, mutta stressaan ruokapuolta, kun anoppi tahtoo olla niin tarkka, että kaiken pitää olla viimesen päälle. Miehelle jätän siivouksen ja keskityn ite ruuanlaittamiseen. Tuskinpa vieraat kuitenkaan kehtaa päin naamaa valittaa jos kakusta sattuu tulemaan hiukka liian kuiva :)

Jos menis viettää laatuaikaa miehen kanssa. On sekin jäänyt vähälle viime aikoina.

Adara 17+2

Vierailija
16/26 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keuh, taidan olla outo kun eka huomioni oli että uudet sivut on paljon kivemmat =P

Aivan ihanaa tää kylmä ja karsea sää! (enpä olis uskonut kuulevani tuota koskaan suustani). Helteella oli vähän tuskainen olo.

Äh, en keksi mitään sanottavaa... punajuuri on maistunut tällä viikolla. Ja silakkalaatikko. Navan alla tuntuu jotain pomputusta, joko siellä on elohiirellä pesä tai sitten siellä on vauva. Tähän tulokseen on tullut pitkällisen mietinnän jäkeen

Gilmore 18+jotain

Vierailija
17/26 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinhän mäkin tänne vihdoin. Ja mä en ymmärrä miks koko ajan pitää uudistaa näitä sivuja!!!

Mulla oli taas neuvola tänään. Kyllä oli niin ihana kuunnelle sydämenlyöntejä. Painoa oli tullu lisää 900g eli yhteensä 2 kg. Tai no alukshan mulla laski pari kiloa. Mut tyytyväinen olen tuohon kahteen kiloon kun viikkoja kuitenkin jo 17+1. Esikoiselta oli tässä vaiheessa tullu jo ainakin 5 kg.

Verenpaine oli alhaalla kuten esikoisella. Alapainekin vain 97. Siitä syystä mua on sit edelleen väsyttäny kamalasti ja ja pääkin ollu kipeä. Kehotti mua juomaan edes yhen kupin kahvia päivässä. Hemppa oli 125, joten ihan hyvä. Ens viikolla menen ylimääräiseen lekurin tarkistukseen kun mulla on jo supistellu ja sit tän mun selän takia. JA taas huomena mun täyty tehä pissa testi. Epäillään taas pissatulehusta. Mistä mulle sellanen on nyt tullu? Ikinä ennnen tätä raskautta ei ole ollu, paitsi ehkä kersana.

Töissä pitäs jaksaa vielä kaks viikkoa ja sitten on 3 viikon loma. Ihanaa. Toivottabasti vain jaksan sinne asti. Oon kyllä niin loppu.

Mutta nyt lopetettava. Täytyy mennä jatkaan hommia et pääsee joskus nukkumaan. Aamulla taas herätys 4.40...

Uma 17+1

Vierailija
18/26 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en taida jaksaa. En jaksa edes kirjautua - uusilla tunnuksilla.

Johtuiskohan tämä loputon väsymys raskaudesta, kun tuntuu muillakin sitä olevan ilmassa. Eikös toisen kolmanneksen pitänyt olla sitä energistä aikaa? Taitaa johtua esikoisen uimakoulusta joka päivä tarhan jälkeen. Kotona ollaan vasta iltamyöhään ja sitten alkaa vielä ruokaa laittamaan ja tekemään kaikki muut kotityöt.

Kävin tuossa raskauskiekossa kattelemassa ja siellä luki että ei kupruilut ole ilmavaivoja vaan vauvan liikkeitä. No ihan totta - enpä oisi arvannut (yritin olla sarkastinen...). Välillä tekee ihan kipeetä kun pahasti sattuu osumaan. Mikäköhän potkupallonpelaaja sieltä tulee ja mahtaako kylkiluut selvitä ehjinä marraskuulle :-/

Misujamasu joka nykyisin on Misu&masu

17+6

Vierailija
19/26 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huolinut nyt sitten yhtäkkiä edes uutta salasanaa, toimihan tuo muutaman päivän, AAARGH!!

Lienee muut yhtä kypsähtäneitä tähän kirjautumistouhuun, kun näin hiljainen viikko ollut..

Mulla on myös liikkeitä tuntunut jo pari viikkoa, aluksi ihan pikkuisia ja vain iltaisin rauhoittuessa, mutta nyt on jo ihan jatkuvaa möyrimistä ja eilen illalla tuntui ekat selkeät potkaisutkin, monta kertaa töpäytti samaan kohtaan niin että tunsi kädelläkin mahanahan läpi potkut:) Edelleen odottelen kesävaatesäitä, eipä taida sellaisia tullakaan, lämpö suurimmillaan +6, tuolla nuo ihanat löysemmät caprit odottelee, tavisfarkkuja oon sullonut päälleni vieläkin, tosin jätän laittamatta kiinni ja väsään vain vyöllä kiinni mahasta, turha toivo saada vetskaria saati nappia kiinni. Noita pidempilahkeisia kun mieluummin hankin syksyksi vasta kun näkee millaiseksi pötsi muodostuu..

Levottomat jalat vaivaa, niitä saa heilutella ihan päiväsaikaankin, eikä vain öisin, tosi inhottava oire:(

Mites teillä alkukuulaisilla, eikös rakenneultrat ole jo lähellä? Mulla se on vasta 2.7, tarjosivat ensin 25.6, mutta otin mieluummin heinäkuulle kun mieskin vapailla, vaikka viikkoja silloin onkin jo 19+6, mutta kuulemma ei haittaa. Tänään oli pelottava kokemus, aamulla tunsin kun jotain märkää valahti, menin sitten paniikissa vessaan varmana että verta hulahti, mutta olikin vain hurja määrä vetistä valkkaria. Sori ällöjuttu, mutta oli kauhea tunne mennä katsomaan mitä on tekeillä..kun oon tähän asti säästynyt noilta eritteiltä.. Hyvää viikonloppua marrasmasuille, ja toivotaan että saavat tuon himputin kirjautumishommelin joskus toimimaan..

*Helene 16+0*

Vierailija
20/26 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki,

En ole piiiitkään aikaan kirjoittanut mitään mutta olen kyllä käynyt lukemassa teitin ihania kirjoituksia. Uudet sivut tuntuvat tökkivän aika pahasti. Minäkään en päässyt tunnuksillani sisään.

Myös vatsassa joku tökkii. Olen tuntenut liikkeitä jo jonkin aikaa, viikon jos toista.

Huono-olo hellitti viikon 12 tietämissä mutta tilalle tuli närästys, pitäähän sitä jotain olla. Väsymys on aika kova. Meillä kanssa uimakoulu joka päivä päiväkodin jälkeen. Nukun istuallani kahviossa tunnin ajan. Olin ajatellut meneväni samaan aikaan uiskentelemaan mutta väsymys on niin kova, etten yksinkertaisesti pysty. Tänään aion yrittää ihan tosissani... taas.

Joku kirjoitti verenpaineesta. Minulla itsellä viikolla 12 oli 106/56 ja hemoglobiini 118. Hemoglobiinin tiedän vaikuttavan vireystilaan mutta miten on verenpaineen laita, vaikuttaako sekin.

Rakenneultra lähestyy. Jännittävää! Juhannusviikolla ajattelin mennä. En ole vielä soittanut ja varannut aikaa. Täytyypä soittaa.

Tämä täältä tällä erää.

Kesäsäitä odotellen

Aippu77 + papu 18+1