Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKEIJUJEN vko 23 ja IKIOMA KUU

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä80 kirjoittelee TAYSista:

Sektio meni oikein loistavasti! Päästiin saliin n. klo 12. Minua jännitti aivan sairaasti, mutta mies rauhoitteli vieressä. Puudutuksen laitto nipisti, sen jälkeen tunsin, että kosketetaan, mutten mitään kipua.

Poika 50cm 3310g syntyi rv 38+5 n. klo 13:30 ja pissasi heti kätilön päälle ;)!

Kipuihin olen saanut hyvät lääkkeet. Haava ei ole oikeastaan ollenkaan kipeä, kipupumppua tarvitsin lähinnä imetyksen aikaisiin jälkisupistuksiin. Tänään aamupäivällä pääsin ylös sängystä ja iltapäivällä luovuin kipupumpusta, jotta saan käyttää kännykkää ja nettitikkua. Olisin siis saanut pitää sen vielä halutessani, mutta tarve oli niin vähäistä, että ajattelin pärjääväni ilmankin.

Poika on tietysti aivan ihana :)! Ilmaisee itseäään todella selkeästi, esim. maiskuttaa nälkäänsä, mikä helpottaa ensikertalaista todella paljon. Imuteho on hyvä, mutta tuotantolaitosten käynnistyminen on vielä vaiheessa. Poju on saanut lisämaitoa, ettei tarvitse nälkäänsä itkeä. Poju on todella jäntevä, kannattelee päätään paljon paremmin kuin voisi päivän vanhalta toivoakaan.

Onnea muillekin jakautuneille ja tsemppiä loppuodotukseen muille!

Minä80 ja poika 1vrk

Vierailija
82/94 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä saatiin lähteä sairaalaan ja poika syntyi perjantai aamuna 5.6.09 klo:8.09. Paino: 4150g ja pituus: 52cm. synnytyksestä lisää kunhan ollaan kotiuduttu... Minnaht09

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA SIIS Minä80 sekä Minnaht09!!!

Vauvoja alkaa olla jo aika liuta olemassaan maailmassa :)

Anneh: Jaksaisitko askarrella vielä noiden meidän listojen kanssa sillain, et teet listan niistä, jotka jo syntyi ja niistä jotka yhä odottaa (siis pudottelet esittelylistasta sitä mukaa pois, kun vauva on maailmassa?!?!?!) Jos kerran kaikki pysytään odotuspuolella loppuun -- eli ehkä jopa heinäkuun puoleen väliin saakka -- olis ehkä helpompi pysyä laskussa mukana...? Siis ehkä :)

Meidän kuulumiset sitte. Pohjanmaalle päästiin ja reissu meni yllättävän kivuttomasti... Mitä nyt vähän lonkkia kolotti ja istuminen puudutti, mutta ilman raskauttakin reilu 500km tuntuu istumalihaksissakin... Huomenna varmaan pitäis alkaa kattelemaan niitä vauvan tavaroita kokoon täällä päässä ja sit alkaa auttelemaan äitiä veljen konfirmaatiota varten. Leipomista ja siivousta siis lienee ensi viikolle tiedossa :)

--

Närästys alkaa olla jatkuvaa ja polttavaa. Rennie auttaa ehkä sen puoli tuntia, sit alkaa taas polte nielussa, jopa niin, et oksettaa. En tiiä, mikä auttais, mut oon vaan koittanu keskittää ajatukset siihen, et laskettuun aikaan on vajaa 3vk joten vauva on maailmassa viimeistään reilun 5vk:n päästä ja sit mua EI enää närästä! Normaalisti kun olen sellainen rautamaha, ettei se reagoi, vaikka söisin pieniä kiviä...

No niin. Nyt nukkumaan, kun palstan kuulumiset on taas tiedossa!

Luuk@ ja Oiva 37+2

84/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYYTTIÄÄN VIELÄ ODOTTAVAT

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

juille /LA 8.6.09/NKL

jara69/LA 9.6.09/SKS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

hilehile/LA 11.6.09/TAYS

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS->Suunniteltu sektio 9.6.09

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Rainy/LA 19.6.09/ KOS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

myy09/LA 24.6.09/KASS->Suunniteltu sektio 12.6.09

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

NYYTTINSÄ LUNASTANEET KESÄKEIJUT

m_maitoparta 21.5. klo.03.03 rv37+4 POIKA 3410g/51cm

Pluu 23.5. klo.10.12 rv POIKA 2455g/48cm/pipo33,5cm

AnumaamunA 24.5. klo.20.07 rv TYTTÖ 3250g/48,5cm

tr02 25.5. klo.16.53 rv38+6POIKA 3680g/49,5cm

fanny81 26.5. klo.02.30 rv38+0TYTTÖ 4190g/54cm

Fayfiorina 26.5. klo.16.10 rv POIKA 3068g/48cm/pipo35cm

emmariina 27.5. klo. rv 37+6TYTTÖ 3590g/49cm

tari 30.5. klo.07.39 rv39+0POIKA 3720g/49cm/pipo37cm

tonttis 1.6. klo. rv40+0 TYTTÖ 4470g/54cm

minnaht09 5.6. klo.08.09 rv40+1POIKA 4150g/52cm

minä80 5.6. klo.13.30 rv38+5POIKA 3310g/50cm

85/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos emmariina ja tari synnytyskertomuksista.. :)

Tonttis: Ei tod. kuulostanut mukavalle toi teidän sähköttömyys siellä :/ Kyllä teille vaan sattuu ja tapahtuu...

Kiva et vauvan kanssa sujuu hyvin.

minä80: Kiva kuulla et sulla kaikki on sujunut siellä hyvin ja ONNEA PIENESTÄ POJASTA:)

minnaht09: ONNEA POJAN SYNTYMÄN JOHDOSTA:)

Luuk@: Nyt on listaa muokattu niin, että on nyyttiään vielä odottavat ja nyyttinsä jo lunastaneet:) Kattelin kyllä tota listaa, missä on la:t, että siellä on hurjan paljon nimimerkkejä, joita en ees kunnolla muista...eivät ole tainneet kovin paljon kirjotella...nooh...jos kattelee, et sit kun on mennyt n. 2viikkoa lasketusta ajasta, eikä oo käynyt ilmottautumassa, niin poistelen listasta?!?!

Itellä ei kummallisempaa...lähettiin eilen illalla miehen kanssa ajelulle ja käytiin kävelemässä sellasilla luontopoluilla..aikasta ihanaa. Naureskelinkin miehelle et ensimmäistä kertaa tän raskauden aikana(siis sen jälkeen kun liitoskivut alko n. vko21) mun oli tosi helppo liikkua. Käveltiin aika reipasta vauhtia ja ois melkein tehnyt mieli juosta=)Oon kateellisena kattonut kaupoissa raskaana olevia, jotka liikkuvat ihan nortsisti ja itse oon vaappunut kun ankka jo kaaaaaauan!! Nyt eilen sain kokea sen ihanan tunteen...olla raskaana ja kävellä kun "normaali" ihminen, niin ettei paikkoihin sattunut! Pienet on ihmisen ilot;) Teki kyllä fyysisesti ja henkisesti todella hyvää tuo ulkoilu=) Tänään ois ohjelmassa ainakin yhden huoneen ikkunanpesu ja siivoilua kun mies lähti pelaamaan!

Ainii, eilen laitettiin pikkusen sänky valmiiksi ja se herkisti sitten oikein kunnon itkuun...heh!

Tällasta täällä!

Aurinkoista sunnuntaita...palaamisiin:)

Anneh ja pieni 37+0

Vierailija
86/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita olen muistaakseni jo onnitellutkin. Täällä edelleen odotellaan, odotellaan ja odotellaan. Meillä oli kätilöystäväni 1v tyttönsä kanssa kyläilemässä loppuviikoo ja viikonlopun ja ystäväni onnistui saamaan minut todella kärsimättömästi odottelemaan pienokaisen syntymistä ;-) tutkiskeli mahaani useaan otteeseen ja arvioi nyytille painoa jo reilut 3,5kg..mikä on siis reilusti enemmän kuin neuvolassa on arvioitu. Lisäksi kuultiin iso liuta synnytysjuttuja ym. ja nyt en enää pysy niin sanotusti housuissani. Edessä pitkät 3-4vkoa, jos ei herra masusta päätä pikkuhiljaa ulos tulla ;-)

Oireita ei kummemmin ole ollut, mitä nyt nuo normaalit vihlomiset ja kolotukset. Supistellut myös, mutta ei kipeästi, joten merkkejä lähiaikoina syntymisestä ei ole ilmassa. Saa nähdä saadaanko täällä odotella ihan kuun loppuun asti!

Helmi ja papu 38+4

87/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, huomenna aamulla ois sitten lähtö sairaalaan ja tiistaina tehdään sektio. Vointi ihan hyvä, vielä ei jännitä. Ilmoittelen sitten kun kotiudun ja jaksan raahautua koneelle... Tsemppiä kaikille!

Candy78 ja vaavi 39 tasan.

Vierailija
88/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes yrittää kirjautumista, kun ei viimeksi onnistunut... Ja nyt kirjoittelen vielä vain toisella kädellä, kun on pikku-ukko tissillä.

Listaan lisäys meidän tietoihin, eli poika syntyi viikolla 38+1.

Onnittelut kaikille jo nyyttinsä lunastaneille, tsemppiä kohta tositoimiin pääseville ja hermoja sekä hyvää vointia mahan kanssa kärvisteleville.

On tämä vauva-arki vain jännää. Etukäteen olimme miehen kanssa keskustelleet, että meille "hankittaisiin" kaksi lasta. Nyt kun meillä ne on, on oma mieli jotenkin haikea, ette tässäkö tämä nyt sitten oli, toisaalta olen hirveän onnellinen, että tässä nämä meidän lapset nyt ovat.

Pikku-ukko on jännä tapaus, päivisin nukkuu omassa kopassaan vaikka olisi minkälainen mökä ympärillä, mutta yöllä pitää päästä kainaloon nukkumaan. Sitten ei itse uskalla nukkua niin hyvin, kuin nukkuisi ilman tuota "kainaloista". Nukun kumminkin paremmin ukko kainalossa, kuin että hän ähisee ja pärisee omassa kopassaan.

Isosisko (2v) on ottanut pikkuveljen tosi hyvin vastaan. Silittelee veljeä nätisti ja hakee vaippaa ja tuttia. Väsyneenä vain on itku herkemmässä (hänelle tulee myös nyt poskihampaita) ja täytyy päästä äidin syliin. Tosin yritän kiinnittää huomiota siihen, että esikoista tulisi syliteltyä mahdollisimman paljon.

T:Fay

Vierailija
89/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yliaikainen täällä tällä hetkellä..? :P No, ihan kiva, et tietää, että 10. tai 11. päivä sitten käynnistetään tää synnytys, jos ei mitään tapahdu ennen sitä itsestään. Eli ei enää montaa päivää, kun saa myös nyytin kainaloon! :)

Olo on melko hyvä, vaikka viikon on jo yli mennyt, ei sen tuskaisempaa tai helpompaa. Tässähän tämä menee odotellessa. :)

Onnea myös kaikille uusille vauvautuneille! :) Kiva kuulla, että vointi on hyvä.

-Meevi ja Juniori 41+0-

Vierailija
90/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kaikille vauvautuneille paljon onnea!!!!!=)

Poli kuulumiset: Tämän hetkinen painoarvio tasan 4kg!!! Huh huh, en siis ihan turhaan vaatinut painoarvioon pääsyä. Kohdunsuun tilanne: täysin sama kuin kuusi viikkoa sitten!!! Eli sormelle auki ja hieman pehmentynyt, mutta kanavaa reilusti jäljellä!!! Sanon jo että voi prkl!!!!Ei siis mitään ole tapahtunut, vaikka olen kärsinyt jatkuvasti tuntikausia kestävistä supistus sessioista. Laskettuna aikana käynnistetään, mikäli ei ole syntynyt. Helpottaa hieman, ettei ainakaan yli päästetä yhtään! Vähän mietityttää silti miten saan tämän pihalle..kovin isokokoinen kun en ole itsekkään!

Kaikki ässät ja muutkin konstit on kokeiltu joka päivä ja rajusti.En usko sellaisiin enää pätkääkään, kyllä se tulee juuri sillä hetkellä kun on itse valmis!

Mulla on tänään ollu IHAN HIRVEÄ päivä..olo on niin raskas ja väsynyt ja itku tulee koko ajan! Viime yökin meni miten meni...närästyksen takia koko sielu taas liekeissä koko yön ja yrjö suussa vähän väliä. Kahen aikaan mies heräsi kun istuin sängyn laidalla ja retkahtelin siinä..kun nukahtelin istualtaan..viritti mulle aurinkotuoliin pedin=) No, siinä sainkin sit vähän paremmin nukuttua..aamuyöstä heräsin tosin pahasti puuduksissa ja siirryin takas miehen kainaloon!

Mutta kyllä mulle alkaa tosiaan riittämään tämä raskaana olo, ei tästä nauti enää pätkääkään!!!! Mä olen niiiiiiin onnellinen kun saadaan todeta että lähtö tulee! Tällähetkellä tuntuu ettei tämä synny ollenkaan, ihan oikeasti!!!!

Onneks on tämä palsta jonne saa tulla ja avautua! On nimittäin sellainen olo etten halua nähdä ketään enkä puhua kenenkään kanssa juuri nyt! Olen niin äkäinen että saattaisin sanoa ihan mitä vaan:(

Tulikohan jo tarpeeksi tilitystä=) Ehkä huomenna parempi päivä!

Sinniäinen 38+3

91/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fayfiorina: Laitan huomenna ton listan uuteen viikkopinoon taasen, niin laitanpa siihen sitten noi sun raskausviikot oikein milloin poika syntyi:)

meevi:Sulla ei oo enää kauaa odottelua jäljellä:)

sinniäinen: Täällä saa valittaa niin paljon kun tahtoo!!!:) Koetahan jaksella ja toivottavasti huomenna on parempi päivä!!:)

Anneh ja pieni 37+0

Vierailija
92/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onea kaikille pikkuisensa jo saaneille!

Ja seuraavaksi muistan ilmoittaa tohon listaan raskausviikkoni, jotka olivat 38+1 ja vauvelin piponympäryksen, joka oli 35,5 cm.

Täällä vauva-arki sujuu edelleen mukavasti. Mutta täytyy myöntää, että vaikka lapsi on melko helppo hoidettava, olen aivan poikki.

Eniten voimia vie tällä hetkellä imettäminen. Mulla alkaa olla hartiat aivan jumissa ja kyynärpäät verillä, kun makaan ilmeisesti huonossa imetysasennossa ehkä noin 7h päivässä. Rinnanpäät on ollu hellinä ja nyt en suostu enää luopumaan rintakumeista, jotka ovat kyllä jumalan keksintö. Mutta siis yllättävän paljon kaikkea säätöä tähän imettämiseen näin ensikertalaiselle tuntuu liittyvän. Odotan innolla, milloin pystyn imettämään esim. kahvilan pöydässä rennosti istuen...

Myös oma toipuminen synnytyksestä tuntuu hitaalta. Pystyssä pysyn jo kohtuullisesti, mutta alakerta on edelleen aivan ju-ma-lat-to-man kipeä. Istuminen ja käveleminen ei ole vieläkään kivaa, ja tikit tuntuu kiristävän melkein joka asennossa paitsi ihan muikkuna vatsallaan maatessa. Kuinka kauan teillä muilla ensisynnyttäjinä on menny itsenne alapään parantelussa? Mulla repeämät on siis 2. astetta... ja tuntuu et kahdessa viikossa tilanne ei ole muuttunut juuri miksikään...:(

No joo, tästä tulikin nyt sitten tällainen valitusvirsi. Mutta piti päästä purkautumaan kun mies lähti hetkeksi koiran kanssa ulos.

Nyt minua taas kutsutaan. Hyviä vointeja myös vielä vatsansa kanssa eleleville,

toivottavat AnumaamunA ja pieni

Vierailija
93/94 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin siis täällä kärvistellään vaikka olenkin kaiken aikaa odottanut että tämä tyyppi syntyisi ennen aikojaan, joopa joo, tää ei ehkä synny ikinä itsestään =(, huokaus!

Sitten onneksi olkoon pojista Minnaht09 ja Minä80.

Candy78 tsemppiä ja onnea, eipä sullakaan sitten kauaa mee kun on nyytti kainalossa.

Anneh kiva kun oot päässyt liikkuun normaalisti, mä en ookkaan siitä muistanut mainita mutta mulla kanssa pari viikkoo sitten hellitti liitoskivut ja pääsin käveleen oikein reippaasti, ilmeisesti vauva laskeutu ja sen seurauksena kivut katos, aivan ihanaa. Tosin eilen kun taluttelin hevoset siskon luo laitumeen niin tuon 1,5km:n jälkeen mua sattu alamahaan aivan järkyttävästi, ja voi jestas että olin väsynyt kun pääsin kotiin, no mutta onpahan sekin tehty, nyt vois alkaa vauva syntymään..

Meeville jaksamista, ja hyvä että pystyt suhtautuun noin hyvin, mä rupeen jo nyt hyppiin seinille.

Sinniäiselle myös jaksamista. Ja mitä tohon tulee ettei halua nähdä ketään eikä puhua niin toivottavasti pystyt sanoon ihmisille että ei nyt, ja pistä mies vastaan sukulaisille puhelimeen ja kavereille lähetä viestiä jos soittelevat. En tiedä auttaako mutta eipähän tarvi sitten sen takia stressata.

Emmariinalle ja Tarille kiitokset synnytyskertomuksista, niitä on mukava lukea.

Nyt sitten taidan taas siirtyä odottelemaan josko lähtö jonain vuonna tulisi, eli jos jollakulla on ylimääräisiä supistuksia niin tänne niitä voisi laittaa tulemaan.

Ruu ja masuasukki 39+3

Vierailija
94/94 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi uutta pinoa aloittaa joten ilmoittelen tänne.

Täällä on puolesta yöstä lähtien hulahdellut ilmeisesti lapsivettä pöksyihin niin että sidettä pitää ihan pitää ja vaihtaakin välillä. Myös limatulpasta on havainto, joskin vielä varmaankin osittainen. Jotain lieviä supistuksia oli pitkin yötä ja vähän vielä ylösnousun jälkeenkin mutta ovat nyt ainakin toistaiseksi laantuneet. KYSille lähden joka tapauksessa kohta näytille, niin käynnistelevät sitten tarvittaessa jos ei suppareita ala itsekseen tulla. Eli tuskin minä masun kanssa sieltä enää kotiin tulen.

Heinäminkki ja kaveri rv 40+0 (eli meinaa kaveri olla täsmällinen)