Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKEIJUJEN vko 23 ja IKIOMA KUU

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kokeilla uudelleen, josko kirjautuminen onnistuisi, mutta nyt on sitten sähköposti nurin ja en vielä muista uutta salasanaa ulkoa. Onneksi vierailijanakin pystyy kirjoittelemaan.

Nyt jo jännittää! Huomenna on sektio... Toivottavasti pääsen sinne mahdollisimman aikaisin aamulla, niin ei tarvitse koko päivää huomenna jännittää ja kun siihen asti pitää olla syömättä ja juomatta. Jännityksestä huolimatta olo on huomattavasti rauhallisempi kuin mitä se olisi, jos joutuisi alakautta synnyttämään. Nyt jännitys pysyy siedettävissä rajoissa, eikä ole sellaista paniikinomaista.

Sairaalakassi pitää pakata. Tein jo listan tarvittavista tavaroista, siitä tuli yllättävän pitkä. Mp3-soittimeen pitäisi vaihtaa tuoretta musiikkia ja mies lupasi latailla kannettavalle pari leffaa valmiiksi. Lapsen synnyttyä niitä tuskin ehtii katselemaan, mutta jos huomenna joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään, niin saa ajatukset hetkeksi muualle.

Eilen käytiin leffassa ja tänään ajateltiin juhlistaa viimeistä kahden keskeistä iltaa käymällä hyvässä ravintolassa syömässä pitkän kaavan mukaan. Seksiäkin tekisi mieli, kun on kuitenkin pitkähkö tauko edessä (ainakin jälkivuodon ajan, saa sitten nähdä kuinka pitkään se jatkuu tai kuinka pitkään sektiohaava haittaa toimintaa tai miten imetys vaikuttaa haluihin), mutta tukalia harjoitussupistuksia tulee paikallaan istuessakin, joten se taitaa jäädä haaveeksi...

Ihana kuulla noita vauvauutisia! Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja kärsivällisyyttä niille, jotka vielä joutuvat kanniskelemaan isoa masua.

Minä80 rv 38+5

Vierailija
62/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka supistellu jo tiistaista lähtien, mut ei oo tarpeeks kipeiksi menny edelleenkään... Rauhatonolo ku ei tiedä et millonka pääsee synnyttään ja et muuttuuko nämä supparit millon todella kipeiksi... Tänään olis laskettuaika, mut saapa nähä paljonko menee yli... :)Käytiin kaupassa täydentään ruokavarastoja siltä varalta et jos tämä nyt rupeis etenemään ni on sit muksuilla täällä mitä syödä ku lähetään synnyttän :)

minnaht09 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Meitsi on pudonnut listoilta pois. Näkyy vain tuo suunniteltu sektio 9.6.

Jep, ei ois montaa päivää enää. Maanantaina mennään jo osastolle ja tiistai-aamuna on sektio. 4 päivää vielä tehokasta "työaikaa" jäljellä. Eilen saatiin makuuhuone suursiivottua ja loput ikkunat pestyä, muutamat verhot puuttuu vielä. Tänään on kyllä pakko hakea sänky ja hoitopöytä miehen siskolta... Haluisin laittaa sängyn valmiiksi ja hoitopöydän laatikoihin jotakin. Viikko sitten tilattiin makkariin vaatekaappi, luvattiin kahdessa viikossa saapuvan... Kaikenlaista pientä pipertämistä vielä, haluisin et kaikki ois valmiina, niin ei isännän sitten tarvis huolehtia muusta kuin yleisestä siisteydestä.

Kamera on tyhjennetty ja latauksessa, mp3-soittimeen on lisätty musaa ja sekin on latauksessa. Sairaalakassi on pakattu, viimeisiä tsekkauksia vielä (hammasharja ym. pientä).

Olo on ihan normaali, mitä nyt jalkapohjat on ollu 1,5 kk kipeet. Eilisen siivousurakan jäljiltä vähän joka paikkaa kolottaa... Outoja unia on tullut nähtyä. Viime yönä synnytin pojan ja olin työhaastattelussa...

Mutta kaikille "jakautuneille" onnea ja tsemppiä vielä yhtenä kappaleena oleville.

Candy78 ja vaavi 38+4

Vierailija
64/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Ei, vielä täällä sinnitellään kovasti. Toisaalta haluis jo oman kropan takaisin ja beibin kainaloon, mutta toisaalta on ihan kiva viel viimeistellä pinnasänkyjä ja keittiöremppaa ym. sähellystä ennen vauvan syntymää. :) Sellanen fiilis on ollut raskauden alusta asti, että yli menee. Luulisin että käynnistykseen joudutaan.

Olo on aika samanlainen kuin pari edellistä viikkoa. Pieniä vihlaisuja on nivusissa ja lonkissa, ja vetää välillä nivusista jotain hermoa, pitää pysähtyä ja ravistella jalkoja, että ne palautuu. Väsyttää, kun ei saa unta. Ja kamala makeannälkä on koko ajan edelleen.. :D

Tässähän tämä menee. Tsemppiä vielä kaikille muillekin odottaville! :) Yritetään vielä jaksaa.

-Meevi ja Juniori 40+4-

Vierailija
65/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkytys mikä ilma..täällä tuntuu että hajoaa joka paikka. Kolme puuta on meidäkin tontilta jo mennyt nurin..ja yksi sähkökaapeli niiden mukana! koko keski-suomi taitaa olla ihan sekaisin tämän myrskyn jäliltä!

Maha-asukin kanssa pidetään tuulta tuvassa ja tulia uunissa..toivotaan ettei ainakaan talon päälle kaadu mitään!

Kyllä saa vauvallekkin varata monenlaista vaatetta kun lähtee laitokselle..keli kun näyttää vaihtuvan parissa päivässäkin näin roimasti..lämpötila voi olla 3-30 asteen väliltä mitä vain! On tämä suomen suvi sen verta yllätyksellinen=)

Mä en osaa oikein tehdä enää yhtään mitään!Odotan vain että synnytys lähtisi käyntiin! Kun se neuvolan terkkakin meni sanomaan että viikkoja saattaa olla pari enemmän..eli sitten ny olis rv 40 tasan! Mutta pidän ajatukseni kuitenkin siinä että niitä on nyt tasan 38! Vaikka ei se kyllä muuta sitä ettenkö odottaisi tapahtuvan jotain heti ja nyt!=)

Eilen siivottiin ehkä sadannen kerran koti "vauvan tulo kuntoon"..(viikon päästä tieten saa tehdä sen taas)=) Tuvan nurkkaan petasin jo kehdon katoksineen..suloiset unilelut siellä odottaa tulokasta=)

Maha on niin valtava että haittaa todella jo nukkumista..toisen kyljen kun on nukkunut puuduksiin ja herää vaihtamaan kylkeä, niin tuntuu että koko maha repeää irti..pari aamua tuossa lähti itkien käyntiin, kun oikeasti olin valtavan kipeä. Mies toi yksi päivä töistä tullessaan kukkia, yritti ihana lohduttaa! Ja lohduttihan se=)

Huomenna meillä onkin heti aamulla se painoarvio polilla..vähän jännittää! Kunpa nyt olis alle neljä kiloa se arvio! Jos yli on menny, niin vaadin kyllä pikaisesti käynnistystä!!! Esikoinen oli 3850 ja ei ihan helpolla meinannut tulla. Toki toinen tulee varmasti helpommin, mutta vähän jäi kammo kun ensimmäinen oli niin tiukassa.

Sinniäinen 38vk

Vierailija
66/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan ihan ensiksi sillä, että kovasti paljon onnea Fanny81, Fayfiorina, Emmariina, Tari ja tonttis, teitä en muistaakseni vielä ole onnitellut.

Emmariina meni nyyttinsä hakemaan näin ajoissa, joten ei sitten yhdessä kärvistellä täällä =)

Miten tonttiksen lastenhoito järjestyi synnytyksen ajan? Etkös sä siitä kirjotellut että oli vaikeuksia saada hoitajaa?

Sinniäisellä onkin mielenkiintoista sielä, toivottavasti ei tosiaan puut talon päälle kaadu. Tääläkin kyllä sataa ja tuulee muttei oo vielä ainakaan tarvinnut pelätä että mitään menee nurin.

Mulla oli eilen neuvola, painoa tullut taas 1600g/vko, tää turvotus on aivan järkyttävää! Paineet oli noussut ja neuvolantäti laitto kyselyn synnärille että ottavatko mut sinne tarkistukseen mutta epäili kuitenkin etteivät ota. Harmi sinänsä.

Mä olen jotenkin ihan epätoivonen ettei tää vauva synny ikinä, kun esikoinen synty niin olin ihan järkyttynyt kun oletin että se käynnistetään yliaikasena (synty siis 39+1), nyt oon kaiken aikaa olettanut että tää tulee ennen aikojaan mutta pahasti vaikuttaa että tää käynnistetään yliaikasena, plaah!

No joo, taidanpa tästä lähtee tota esikoista kattoon kun ei jostain syystä saa unenpäästä kiinni, en tiedä että vaivaako sitä puhkeamassa olevat poskihampaat vai mikä, mutta on ollut tosi ärtysä jo monta päivää. Huoh.

Ruu ja masuasukki 39 tasan

Vierailija
67/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siltä vaikuttaa... Päivästä asti supistellu n. 10 minuutin välein ja kipeemmäks iltaa myöten menny ja rupes tulemaan vertakin...

minnaht09

Vierailija
68/94 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Lueskelin pikaisesti äsken teidän kirjoituksia, kun pikkuinen on ainakin hetkellisesti nukkumassa. Onnittelut ensinnäkin myös muille vauvautuneille! Ja tsemppiä niille, jotka vielä odottelevat omia nyyttejään! Kiva että nyt on saatu listat taas näkyviin lasketuista ajoista ja vauvautuneista. Kyllä nää uudet sivut onkin tosiaan huonot verrattuna edellisiin. Sairaalasta kun viimeksi tänne kirjoittelin, luulin, että näkymä olisi johtunut mun kannettavasta koneesta, kun se aina välillä muuttaa sivustojen ulkonäköä, mutta nää sivut onkin tosiaan muuttunut tällaisiksi.

Anneh: Meidän vauva syntyi rv:lla 38+0

Ja ainakaan mun mielestä ei missään nimessä mennä perustamaan uutta vauvapinoa vauvapuolelle, ennen kuin kaikki kesäkeijut on saaneet nyyttinsä.Eikö se niin olisi kiva, että ollaan kaikki täällä siihen asti, kun viimeinenkin on saanut vauvansa ja siirrytään sitten vasta vauva-puolelle kirjoittelemaan. :)

Päästiin vasta eilen vauvan kanssa sairaalasta pois, kun vauva joutui sunnuntaina valohoitoon. Olin ihan murheen murtama tuona päivänä, kun jotenkin se oli kovin pelottavaa, vaikkei keltaisuus vaarallista olekaan. Onneksi kuitenkin vauva pääsi pois valohoidosta heti 1 vrk:den jälkeen, kun bilirubiiniarvot lähtivät laskuun. Olin tosi helpottunut!

Sen jälkeen kävikin sitten niin, että minulle nousi kauhea kuume (onneksi oltiin jo valmiiksi sairaalassa) ja mulla todettiin alkava kohtutulehdus. Arvatkaa vaan, olinko ihan down tässä vaiheessa. Oli todella vaikea hoitaa vauvaa yli 38 asteen kuumeessa, kun edes burana 600 eikä panadolit sen kanssa laskeneet kuumetta sen alemmas. Onneksi antibiootti alkoi tehota tiistaina ja kuume laski. Päästivät sitten keskiviikkona meidät tosiaan kotiin, kun minulla oli kuume laskenut ja vauvan bilirubiiniarvot olivat edelleen laskussa. Nyt syön kotona antibioottikuuria ja tarkkailen, ettei vauva muutu enää uudestaan kovin keltaiseksi. Kaikkea sitä sitten sattuukin. Sanoinkin kätilöille lähtiessämme lopulta eilen sairaalasta, että synnytys olikin ihan liian helppo, että pitihän sitä sitten sen jälkeen tulla pieniä vastoinkäymisiä.

Oli tosi haikea olo, sitten kun lähdettiin pois synnäriltä. Mietein siinä käytävällä kävellessä että uskomatonta miten hieno yö tuo synnytysyö 26.5. oli. Ei sitä tunnetta osaa sanoin edes kuvailla, kun oli saanut vauvan rinnan päälle. Ja kun juotiin mieheni kanssa onnittelukahveja synnytyssalissa. Oli se vaan upea tunne! :)

No nyt on sitten alkamassa "vauva-arki" täällä kotona. Eka yö meni hyvin ja sain nukuttua 6 tunnin unet. Vauva herää syömään 3-4 tunnin välein ainakin tällä hetkellä. Ongelmaksi on hieman muodostunut se, että meidän vaavi näyttää olevan oikea sylivauva; heti kun hänet laittaa sänkyynsä nukkumaan, menee 5 minuuttia ja alkaa kauhea itku. Kun hänet ottaa syliin, nukahtaa taas välittömästi. Sitoo siis todella paljon, kun ei suostu nukkumaan (edes yöllä) omassa sängyssään. Jossain vaiheessa itkukonserttia on vain pakko ottaa hänet viereen nukkumaan. Toisaalta, tätä pientä ihmettä on odotettu 9 kuukautta, joten ei mua paljon haittaa vaikka häntä joudunkin jatkuvasti sylissä kanniskelemaan. Voi tätä suurta onnea! :)

Nyt pitää lopettaa, koitan ensi kerralla kommentoida muidenkin juttuja, nyt tuli pelkästään omaa napaa (sorry)!

Fanny81

Vierailija
69/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin: toivottavasti minnalaht09:llä on kaikki kunnossa, vaikka oli vertakin tullut... Ilmoittelehan kun kykenet.

Minulla on todella huonosti nukuttu yö takana... Jännityksen vuoksi ei nukuttanut ennen puoli kahta ja sitten onkin supistellut niin, että olen herännyt niihin n. puolen tunnin välein. Ja aina supistuksen jälkeen vauva on aloittanut masussa sellaisen potkunyrkkeily-kohtauksen, että mulla on vatsanahka ihan hellänä. Viideltä oli pakko siirtyä sohvalle istuskelemaan kun lonkat ei kestäny olla kummallakaan kyljellä. No, toisaalta tämä oli ihan odotettavissa - olen muutenkin huono nukkuja, saatika kun on jotain näinkin isoa jännitettävää mielessä niin kroppakin reagoi siihen jännitykseen ja ilmeisesti vauva myös, ei sekään normaalisti yöllä ole potkinut...

Nyt suihkuun ja sitten sairaalaan hakemaan nyyttiä kotiin.

Minä80

Vierailija
70/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksua joka tupaan!!!

Ja minnaht09:llä kuulosti olevan jo tosi kyseessä, liekö sulla nyt jo vauva on kainalossa... :D

Onnea matkaan Minä80, vaikka sinäki taidat olla menny jo...

Oman navan takana kasvetaan ja möyritään, ei mitään uutta tai erikoista... Hormonitasot on vaan jotain täysin käsittämätöntä... Olin eilen katselemassa pikkuveljelle konfirmaatio-korttia Tiimarissa ja itku tuli, kun teksti oli niiiin herkkä... :D Vaikka silmäkulma saattaa muulloinki kostua kauniista sanoista, ni tää on jo jotain aiivan käsittämätöntä !!!!

Tänään mamma pääsee kampaajalle ja huomenna sais sit istua autossa 550km mummoloihin (viikon päästä siis veljen rippijuhlat)... Nyt aamupalalle!

Mukavaa päivää Keijut!

Luuk@ 37+0 (oho!)

71/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meevi/LA 31.5.09/K-HKS

Annikko/LA 1.6.09/TAUS

tr02/LA 1.6.09/PHKS

tonttis/LA 1.6.09/K-SKS

Katzi/LA 1.6.09?/ OYS

Selmiina/LA 2.6.09/SatKs

Winnie74/LA 3.6.09/TAYS

catry/LA 3.6.09/LPKS

minnaht09/LA 4.6.09/OYS

Trash/LA 5.6.09/TYKS

heltsu-tytöt/LA 5.6.09/PHKS

April82/LA 6.6.09/K-SKS

Valtteri1/LA 6.6.09/K-HKS

Heinukka/LA 6.6.09/TYKS

Pioni75 LA 6.6 / TaYs

Carme/LA 6.6.09/PHKS

Tari/LA 6.6.09/KYS

AnumaamunA/6.6/ KYS

m_maitoparta/LA 7.6.09/TAMMISAARI

Heinäminkki/LA 8.6.09/KYS

Pluu/LA 8.6.09/HYS

juille /LA 8.6.09/NKL

Fayfiorina/LA 8.6.09/OYS

Fanny81/LA 8.6.09/SATKS

jara69/LA 9.6.09/SKS

Tuitsu2/LA 10.6.09/TAYS

Helmi79/LA 10.6.09/KOS

miiba/LA 10.6.09/LKS

caro/LA 11.6.09/TAYS

-Ruu-/LA 11.6.09/VAS

hilehile/LA 11.6.09/TAYS

emmariina77/LA 11.6.09/TAMMISAARI

ellu153/LA 12.6.09/PKKS

Minä80/LA 13.6./TAYS-> Suunniteltu sektio 5.6.09

Fimpula/LA 13.6./ ??

cassis/LA 13.6.09/KOS

mie_82/LA 13.6.09/LPKS

Tuittu35/LA 13.6.09/LKS

äitiliini74/LA 13.6.09/OYS

Candy78/LA 14.6.09/OAS tai OYS->Suunniteltu sektio 9.6.09

Tiik-tii/LA 15.6.09/TAYS

tinky/LA 15.6.09/ ?

tilorra/LA 16.6.09/HYS??

pipatti/LA16.6.09//khks

mami1706/LA 17.6.09/OYS

Elise/LA 17.6.09/SEKS (?)

shadegrown/LA 17.6.09/PHKS

Hippiainen/LA 17.6.09/SATKS

Helinä-78/LA 18.6.09/PKKS

Sinniäinen/LA 18.6/K-SKS

Rainy/LA 19.6.09/ KOS

Kanervankukka/LA 19.6.09/TYKS

NorthStar/LA 19.6.09/NKL

kissankello84/LA 19.6.09/KOS?

Hanna83/LA 20.6.09/HUS

Siiili/LA 22.6.09/TAYS

typsy/LA 22.6.09/KOS

Sirunen/LA 22.6.09/ NKL

72/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölli-II/LA 23.6.09/KHK-S

Pepca/LA 23.6.09/K-PKS

soya/LA 23.6.09/KOKS

myy09/LA 24.6.09/KASS->Suunniteltu sektio 12.6.09

vendi09/LA 25.6.09/SatKs

annimari/LA 26.6.09/KYS

viivioskari/LA 26.6.09/LUS

Qtamo/LA 26.6.09/K-HKS

M@zurka/LA 26.6.09/HUS

Luuk@/LA 26.6.09/NKL

g_u_i/LA 27.6.09/HUS

lintsu23/LA 27.6.09/SatKs

Anneh/LA 28.6.09/KOS

BabyBumb/LA 29.6.09/KOS

divinity/LA 30.6.09/SAS

Milla157/LA 30.6.09/OYS

sasa79/LA 30.6/OYS

SYNTYNEET KESÄKEIJUT

m_maitoparta 21.5. klo.03.03 rv37+4 POIKA 3410g/51cm

Pluu 23.5. klo.10.12 rv POIKA 2455g/48cm/pipo33,5cm

AnumaamunA 24.5. klo.20.07 rv TYTTÖ 3250g/48,5cm

tr02 25.5. klo.16.53 rv38+6POIKA 3680g/49,5cm

fanny81 26.5. klo.02.30 rv38+0TYTTÖ 4190g/54cm

Fayfiorina 26.5. klo.16.10 rv POIKA 3068g/48cm/pipo35cm

emmariina 27.5. klo. rv 37+6TYTTÖ 3590g/49cm

tari 30.5. klo.07.39 rv POIKA 3720g/49cm

tonttis 1.6. klo. rv40+0 TYTTÖ 4470g/54cm

73/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä80: Vaikka oletkin varmaan jo sairaalassa...niin kuitenkin TSEMPPIÄ, kohta sulla on oikeesti se pieni nyytti sylissä!!!:)

candy78:Sun nimesi oli kyllä ihan nortsisti listassa, mutta jostain syystä se ei ollut tullut näkyviin...hoh! No mutta tän päivän päivityksessä se ainakin näkyi=)

Meevi: Tsemppiä yliaikaan!!

Sinniäinen: Tuuhan kertomaan sitten polikuulumisia...

minnaht09: Lieköhän sulla jo nyytti kainalossa?! Jänskää...täällä odotellaan innolla taas uutisia!!:)

fanny81:Lisäsin raskausviikot tohon listaan:) Niin ja mä oisin sun kanssa samoilla linjoilla(vaikka ihan loppukuun odottelija olenkin;), että kirjoteltas täällä yhdessä loppuun asti ja sitten siirryttäis yhdessä koko konkkaronkka vauva-puolelle:) Musta on ainakin kiva lueskella teidän vauvautuneiden kuulumisia!!:) Voih, oli teilläkin sit vähän vastoinkäymisiä...onneksi nyt kaikki hyvin!!

Luuk@: Tsemppiä PITKÄÄN automatkailuun!!:)

Täällä samat kuviot jatkuu...vauvan vaatteiden silitys odottaisi...

Anneh ja pieni 36+5

Vierailija
74/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvautuneille! Aika puolet ja puolet on tullut sekä tyttöjä että poikia :) olis niin kiva jo päästä synnyttää että tietäisi kumpi sieltä tulee. Nimihahmotelmat on jo molemmille valmiina onneksi.

Täällä ei mitään uutta, täysin oireetonta odottelua. Unia on alkanut näkemään enemmän, eli ei oikein syvään uneen pääse missään vaiheessa ja sen takia onkin sit silti väsynyt kun herää. Alivuokralainen mahassa on ottanut nyt tavaksi alkaa illalla 22.00 mahottoman myllerryksen ja sitä kestää pari tuntia, on kiva tuijotella kattoon just kun on päässy sänkyyn.

On kyllä niin pitkää nyt tämä odottelu kun se neuvolalääkärikin meni sanomaan että syntyy kyllä ennen laskettua aikaa :D nyt tietty oottelen ja kuulostelen jo kaikkia merkkejä vaikka tosiaan laskettu aikakin on vasta 22.6.

Toivon täällä itelleni samanlaista synnytystä kun nyt on täällä palstalaisilla ollut, ei mitään karmivaa kokemusta taida olla kenelläkään. Eli yksi tavallinen synnytys tännekin kiitos :)

Mitenhän tässä taas aikaa tappaisi, jos vaikka lukemaan suuntais. Vaunutkin pitäisi kasata kun pestiin kaikki pehmusteet, mutta sitä en taida yksin osata, sen sortin palapeli oli jo purkamisessa :D

Ei muuta kun hyviä odotteluja kaikille :) ja ihanaa vauva-arkea muille!

Sirunen 37+4

Vierailija
75/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ONNITTELUT kaikille jo nyytin saaneille! Aivan ihanaa lukea teidän kuulumisia

Vierailija
76/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ONNITTELUT kaikille jo nyytin saaneille! Aivan ihanaa lukea teidän kuulumisia!

Mulla oli viime viikolla jo todella vahvoja supistuksia ja muita tuntemuksia ja ajattelin että nyytin hakuun pääsemme mekin, mutta ei... eilen oli taas etova olo mut muuten kaikki normaalisti.

Neuvolassa sydänäänet kuului vauvalta hyvin ja vaihtelut oli tosi hyvät. Olin todella onnellinen sen kuullessani koska vauva ei ole kauheasti liikkunut viime päivinä, on kylläkin pyörähtänyt nyt niin että potkii sisälle päin. Pissa oli ok ja paineet 100/59, painoa oli tullu 500g.

Mun äiti eilen soitteli ja kertoi että on nyt laittanu tilauksen vetämään että vauva syntyis tänä viikonloppuna =) Nähtäväksi jää onko tilausta vastaanotettu!

Mukavaa perjantaita keijut!

-Rainy ja tasan 38viikkoa-

Vierailija
77/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Paljon tsemppiä synnytykseen lähtijöille (Minnah)! Nyt tulee pikaisesti (?) omaa napaa vaan, kun minustakin oli niin kiva ensisynnyttäjänä lukea täältä kuinka toisilla alkoi tapahtua. Eli meillä: Oli aivan uskomaton tämä neitin ajoitus, kun 26.5 mies palautti tiukan opiskeluvuoden jälkeen viimeisen koulutyönsä, ja illalla minulla tuli sellainen tunne, että vauvan peti ON LAITETTAVA ("jos ensi yönä tulee lähtö!"), ja mies vaan nauroi, että rauhoitu nyt. Viikkoja oli siis 37+6. No, laitoin kuitenkin iltaväsymyksissäni vauvalle valmiiksi pedin, mies kuvasi tapahtuman kun pyysin, ja yöllä vielä kuvattiin masukin auringonlaskua vasten.

Heräsin neljän jälkeen seuraavana yönä (27.5) ekoihin vihlaisu-supistuksiin, joita oli vaan muutama muutamaan tuntiin, mutten tuntenut enää kehoani rauhalliseksi ja jotenkin omaksi enää. Maha tyhjeni, kävin kovalla kakalla 4-5 kertaa muutamaan tuntiin, ja aloin epäillä että nytkö, en osannut nukkua. Mies vei mut neuvolaan kymmeneksi, jossa kerroin aamun tapahtumista, ja neuvolantäti sanoi, että voi olla että lähtee nyt tulemaan. No, mentiin äänestämään (!!!), ja äänestyspaikalla alkoi ekat varsinaiset tuntuvat supistukset. Oli aika hassu tilanne, kun viereisessä äänestysjonossa oli entiset naapurit, jotka kysyi "milloinkas teillä...", ja itse puhalsin ja pidin mahaa, ja mies kommentoi, että katsotaan nytten;)

Sitten tultiin kotiin, vielä auton tankkauksen jälkeen, klo 11, ja supistukset jatkuivat siitä koko päivän, oikeastaan liki heti 5 min välein, koko ajan kivuliaammaksi muuuttuen. Koitin syödä jotain hedelmää ja leipää väliin. Kyllä siinä oli vielä hyvin taukoja, ja juteltiin, minä olin vaan vähän levoton ja oikeestaan kiersin ympyrää olohuoneen lattiaa koko päivän:) Meillä oli viimeiseen saakka auki minne mennään synnyttämään: Kättärille vai T-saareen, ja tilanteen ratkaisi klo 17 Haikaranpesän sulku-tilanne, ja lähdimme ajamaan T-saarta kohden (n.80 km), kun siellä oli vapaata ja ihanan kuuloinen kätilö sitä paitsi puhelimessa:). Autossa puhaltelin äänellä supistuksia pois ja mies pysyi nopeusrajoituksissa! Perille päästyä tuli helpotuksen itku siitä, että nyt saa apua: olin hätääntyä, kun matkalla autolta sairaalan ovelle tuli niin voimakkaita supistuksia ettei kävely luonnistunut. Sisään päästyä, kun otin kenkiä pois, tuli ihan itsestään hillitön itku, mutta vastaan ottamassa oli kätilö, aivan rauhallisena, kirkassilmäisenä ja syli auki, johon pääsin itkemään hätääntymisen pois. Se oli ihana hetki! Kun tilannetta sitten katsottiin, olin jo 4 cm auki.

Siitä eteenpäin synnytys eteni kuin juna. Kirjoitin, etten käyttänyt kivunlievitystä, ja se oli kyllä toiveeni, mutta en suoraan sanoen kerennyt miettiä kuin ohimenevästi kerran koko asiaa, koska tahti oli tosi kova. Kerkesin vaan hengittää syvään, ja taas mentiin. Eli käytin ääntäni apuna. Mies hieroi alaselkää qua sha-kammalla, ja kätilö paineli akupisteitä. Nojasin sacco-säkkeihin ja heijasin lantiota kylmä pyyhe otsalla. Minunn ei tehnyt mieli lämpimään, ammeesta halusin pois ihan heti, kai se aukesi niin nopeasti, että tuntui vedessä kun olisin haljennut muuten. Ponnistaessa piti opetella tosiaan uusi tekniikka: alas ja ulospäin, se ei heti tullut luontaisesti, mutta kätilö neuvoi sitten. Olihan se uskomaton juttu, kun sitten kätilö sanoi, että katso, tässä on vauvasi. Ja minä olin suunnilleen että ainiin, tässä tulikin sellainen tulos;)! Niin sitä oli keskittynyt transsinkaltaisessa olotilassa synnyttämään, että unohdin, että tässä on lopputuloksena lapsi! Aikaa meni sairaalasta tulosta vauvan syntymään 4 tuntia.

Tulipa juttua!

No, kotiin tultiin pian sairaalasta, vauva oli alle 3 vrk (koska syntyi ennen puolta yötä tuli "3 vrk" nopeasti täyteen). Ja täällä on mennyt hyvin. Baby bluesit ovat kyllä saaneet minutkin valtaansa, onnen keskellä olen monena päivänä itkenyt aivan hillittömästi ja lohduttomasti (kuin oma lapseni: absurdia!), mutta vähitellen itkut on multakin vähentynyt, ja hormonit tasoittuu. Totesin, että on järkevää nukkua mahdollisimman paljon kun vauvakin, niin jaksaa. Ehkä ilmiselvää, mutta yliväsyneenä täällä ekoina päivinä vaan hemmetti jotain tiskikonetta täyttelin. Nyt en enää!:) Mies hoitaa kodin, sotkut ei haittaa. Oma jaksaminen on tosi tärkeetä.

No niin, romaanin jälkeen nyt suihkuun.

Minulle muuten sopii tosi hyvin, että odotellaan kunnes kaikki keijut ovat tupsahtaneet maailmaan. On ihanaa lukea tuntemuksianne koko tämän matkan varrelta!

-Ruu-: Tsemppiä odotukseen, menin petturi ja hain jo nyyttini, mutta kyllä teidänkin pienokainen saapuu, parhaana mahdollisena ajankohtana. Voimia loppupäiviin!:)

Auringonpilkahduksia sateen keskelle,

lähettää Emmariina

Vierailija
78/94 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen prinssin syntymä.

29.5.2009 perjantai rv 38+6

Äitipolilla käynti ja toiveet korkeella, jotta alkaisivat avittaan käyntiin synnytystä.

Onhan supistellut jo kolmatta viikkoa putkeen,välillä kipeästi ja välillä vaan rupusuppareita. Heti aamusta kun silmät sain auki alkoi suppaileen taas, käyrilläkin nää supparit näkyi,mutta vauvalla kaikki ok, kohdun suu väljästi 3cm auki ja kanavaa pieni nyppylä jäljellä ja pehmeä. Mutta kotiin laittoivat odotteleen, jos synnytys alkaisi kumminkin näillä omilla suppareilla.

Koko kotiomatkan supisteli myös mut ei vielä tuntuneet kovin ja koko illan päälle. Illalla sanon miehelle ,et nyt tuntuu siltä jo,et lähtö tulee piakkoin kun nää alkaa tuntumaan jo. Käytiin saunassa ja kylvetin lapset ja sit katseltiin viel elokuva joka kesti varmaan sinne 00.30asti. Tuolloin supparit vaimenivat taas.

30.5.2009 rv 39+0

Klo 3.00 aikalailla tasan herään pissalle ja masussa tuntuu omituiselle,tuntuu et menkat alkais, mut kipu oli polttavaa. Pyyhkiessä jäi paperiin limatulppa verineen päivineen. Tuolloin olin niin täpinöissäni ,että meinasin ukon herättää ,kun olin niin onnessani kun jotain tapahtuu. Tuolloin olin varma, että viimeistään ensi yönä syntyy.

noin klo 5.00 herään todella kamalaan suppariin,tuolloin alkaa myös tyhjentämään suolta kunnolla, tiedän silloin että nyt se on menoa.Päätän kumminkin kellottaa suppareita hetken. Heti alkaa tulemaan tasaisesti 3-5min välein ja painattaa kunnolla alakertaa jo.Herätän miehen ja sanon että nyt sattuu,täytyy varmaan lähteä.

Arvotaan että lähdemmekö omalla vai tilataanko ampulanssi, mutta kun niitä alkoi tuleen 3min välein niin tilataan ampulanssi.

Mies menee ulos hermo savuille ja samalla tilaa kyydin. Ampulanssi tulee pihaan kiireellisenä ,kun edelliset synnytykset olleet syöksyjä. Klo 5.45 lähdemme kysille pihasta,ampulanssi miehet ovat mukavia kuin mitkä,Koko ajan kysellään et joko ponnistuttaa ja vastaan et en ole ennenkään tuntenut ponnistamisen tarvetta,kuuluu aina älä pelottele . Ollaan kysillä vajaata 7.00 aamulla. Ja heti kokeillaan kohdunsuun tilanne joka on noin 4-5cm auki ja lääkäri tulee laittamaan kohdunsuun puudutteen ja samalla puhkaisee kalvot. Tuolloin en ole varma enään paljon klo oli,olin nääs vetänyt jo aimo annoksen ilokaasua. Ja tarjoilin sitä miehellekkin, mut ei ryökäle suostunut ottaan. Mutta eipä tuo puudute paljon auttanut, vaan lisäksi vetelin ilokaasua, joka ei myöskään enään auttanut.

Vaan huusin kätilölle, et katsoppa tilanne kun ponnistuttaa, eipä tarttennnut kauheesti katsella,kun kätilö sanoi et puoli päätä on jo ulkona,siitä sitten ponnistettiin loppu poikakin ulos.

Eli aukesin taas 5cm- 10 cm noin 12 min. Eli jos olisimme lähteneet omalla autolla, se olisi tietänyt sitä et mies olisi joutunut kätilöksi.

Napanuora oli niin lyhyt, ettei mies saanut sitä katkaista ,vain 45cm oli napanuoran pituus.

Eli poika syntyi klo 7.39, synnytys oli pikkuisen hitaampi kuin edelliset kestäen 2h37min.

Painoa pojalla 3720g

Ja pituutta vuorokauden vanhana 49cm

pipo 37cm.

raskausaika oli todella vaikea ja vannoin etten ikinä enään ja arvatkaa mistä löysin itseni tänään, vauvakuumeelta.

Vierailija
79/94 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis vielä lymyillään, ja masuasukin kanssa vieläkin. Oli tänään neuvola, ja kaikki oli ihan kunnossa. Verenpaineet, pissa, paino, sydänäänet pikkuisella etc. Kuulemma kovasti näyttää siltä, että pitää käynnistellä ensi keskiviikkoa tai torstaina sairaalassa tämä synnytys, kun ei mitään oireita ole ollut eikä kummempia tapahtunut. Tietty eihän sitä aina varma voi olla, mutta siltä nyt näyttää jos ennustaa pitäis.. :P

Toivottavasti ei nyt yöllä ala syntymään, kun ukko on isyyskonjakilla 10km päässä frendin kanssa.. :D Pitäis mennä vaan nukkumaan, mutta ku ei saa unta kun sattuu joka paikkaan. :/ Kai se on pakko kuitenkin.

Kiitos kaikille noista synnytystarinoista, ihan kiva näin ensisynnyttäjänä lukea noita tarinoita! :)

Hyvät viikonloput kaikille!

-Meevi ja Juniori 40+6-

Vierailija
80/94 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just päikkäreiltä, typsykkä nukkuu edelleen ja muut lähti käymään kaupassa. Meillä oli ihastuttava alku tälle vauva-arjelle: päivän kotona oleilun jälkeen meni sähköt siinä hemmetin myräkässä ja oltiinpa 31,5 tuntia ilman sähköä! Hieman hygienia-taso kärsi, on tuota "p-n pesua" kahella pienellä ja jälkivuodosta nauttivalla äidillä.... nyt olemme jälleen valaistuneita. Mä oon liian nykyaikainen ihminen kestääkseni elämää ilman mukavuuksia, tuo oli ihan liian pitkä aika *grrr* kivasti suli pakastimeen leivotut vierasvarat sun muut....

Vauva on ihana, syö ja nukkuu. Ittee vähän väsyttää ja vissiin pieni tulppa pintaverisuonistossa: tyhmä istuin eilen jalkojeni päällä siivotessani isompien lasten kaappia ja jalkaan tuli muutaman sentin kokoinen muhkura joka kovasti kipuilee. Ei ole punainen tms joten en ole huolissani, hirudoiddia siihen oon vaan sipassu.

Joku kysyi lastenhoitojärjestelystä synnytyksen aikana: kunta myöntyi lopulta maksamaan meille kotiin lapsenvahdin.

Mut nyt vauva kutsuu!

tonttis